• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Riffraff

Cartier
Den här ångrar jag att jag sålde för fort, för billigt och till någon som möjligen såg det som ett klipp mer än en klocka att älska.
B98AABFE-186A-496D-B265-5D499CDCFDF7.jpeg

Den har jag ägnat en del tankar åt, och ångrat att jag inte köpte. För att behålla och älska :)
 

Bjornvon

Omega
Inte sålt än, är denna jag funderar på; (min bild), kommer jag ångra mig? Vad tror ni? Jag är extremt kluven
 

Bilagor

  • B.JPEG
    B.JPEG
    367.6 KB · Visningar: 20

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Inte sålt än, är denna jag funderar på; (min bild), kommer jag ångra mig? Vad tror ni? Jag är extremt kluven
Det kan bara du svara på.. finns något affektionsvärde inblandat? Om inte så är det en klocka som är enkel att köpa tillbaka..
Hade en likadan som jag sålde för ett par år sedan. Var finns första riktiga klocka.. ångrat mig? Nej.. har testat massor av klockor sen dess och där och då behövde den säljas för att kunna köpa nytt..
Men det är ditt beslut, lycka till :)
 

LI0N

Panerai
Vid närmare eftertanke ångrar jag 90% av försäljningarna. Mest svider min Constellation som var i minst skick och en Tag Heuer Aquaracer som var en jävligt bra sommarbeater!

I fortsättningen ska jag bara köpa.

Funderade faktiskt i morse på att sälja mitt första kvalitetsur (Aerospace Evo) så det var en jävla tur att denna tråd var på första sidan :D
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tänkt efter en del här. Jag har sålt en massa klockor och köpt en massa klockor. Vissa har jag köpt flera gånger pga att jag saknade, andra har jag inte saknat alls. Överlag är jag glad att jag lyssnat på mina behov och önskningar, jag tror det hjälpt mig släppa fysiska ting och hållit fast vid de faktiska minnen som ligger under. Jag behöver inte klockan för att komma ihåg den där övningen, det där flyget, den där resan.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Hade en 1600 med äggvit Buckley och svarta visare. Köparen skulle omedelbart byta till silvertavlan som också ingick. Den klockan saknar jag.
 

Maccan

Omega
2-Faktor
Trevlig och aningen sliten vardagsklocka som fick lämna för ett tag sedan. Klart saknad ibland.
FFF18637-29EC-4A8B-BCA2-125CC6192BC5.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Trevlig och aningen sliten vardagsklocka som fick lämna för ett tag sedan. Klart saknad ibland.
FFF18637-29EC-4A8B-BCA2-125CC6192BC5.jpeg
Har en identisk och den är rysligt fin (även om den knappt får handledstid förutom på resa). Har varit på väg att sälja ett par gånger men med tanke på hur ”lite” man får för den har jag alltid dragit mig ur till sist. En gång sålde jag den till polaren med 7 dagars buyback-deal. Jag köpte tillbaka den efter tre dagar.
 

Maccan

Omega
2-Faktor
Har en identisk och den är rysligt fin (även om den knappt får handledstid förutom på resa). Har varit på väg att sälja ett par gånger men med tanke på hur ”lite” man får för den har jag alltid dragit mig ur till sist. En gång sålde jag den till polaren med 7 dagars buyback-deal. Jag köpte tillbaka den efter tre dagar.

Förstår dig att du håller kvar den. Fick släppa min alldeles för billigt tyvärr, dock med kommande servicebehov och sliten bezel. Gillade stållänken på denna också, brukade inte vara standard på denna modellen men klart snyggt till klockan. Kanske dyker upp någon ny snart igen.
 

Elias.A

Cartier
EA948204-E8A0-4B82-A14E-70B527AE72A0.jpeg
9DFBE188-D25D-4B27-836A-EC5E18E61774.jpeg

Ångrar nästan alla klockor jag säljer efter ett tag men dessa två saknar jag nog mest, Sjöö Sandström chronograph och Tudor 1926
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Min 116610 kan jag sakna ibland men samtidigt vet jag att jag tyckte den kändes lite för stor med maxi-caset. Jag gillar 5-siffriga referenser mer
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Sålde hulken för 103,500kr, hade väl fått 50-60 till idag antar jag? Hade inte behövt sälja den egentligen, förstod att den skulle vara en bra investering. Lätt att vara efterklok såklart.
Klockflippande är ett kostsamt beroende..
Jag ångrar bara min brist på timing, men man kan ju inte sitta på en klocka man ledsnat på i ett extra år utifall att den blir värd snormycket. Pengar är inte lycka.
 
Topp