Mr.J
Basic
Tillägg, min Daytona var en 16520Sålde en Daytona för 85’ för några år sen, den blev liggandes, tungt i dagens kronor,
Dock köpte jag en Batman härifrån för 57 så man ska väl inte klaga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tillägg, min Daytona var en 16520Sålde en Daytona för 85’ för några år sen, den blev liggandes, tungt i dagens kronor,
Dock köpte jag en Batman härifrån för 57 så man ska väl inte klaga
Jag går konstant back på mitt intresse men jag kan ändå sakna klockor som har fått lämna. Fina, bra klockor som var supermysiga att äga men som tyvärr fick vandra vidare för att testa mer på den mentala önskelistan.Snabb fråga; hur många ångrar försäljningen av andra skäl än att man kunde tjäna mer pengar på klockan om man sålt den senare?
Jo, det kan jag säga. Värdeökning sedan jag sålde har inget med om jag ångrar fösäljningen att göra. Rätt marginella pengar upp på dom i mina fall. Men jag har ju inte sålt en Hulk för fyra år sedan eller nåt liknande.Snabb fråga; hur många ångrar försäljningen av andra skäl än att man kunde tjäna mer pengar på klockan om man sålt den senare?
Snabb fråga; hur många ångrar försäljningen av andra skäl än att man kunde tjäna mer pengar på klockan om man sålt den senare?
Snabb fråga; hur många ångrar försäljningen av andra skäl än att man kunde tjäna mer pengar på klockan om man sålt den senare?
Haha, tack! Tänkte fråga samma sak tidigare idag men orkade inte...Snabb fråga; hur många ångrar försäljningen av andra skäl än att man kunde tjäna mer pengar på klockan om man sålt den senare?
Jag undrar å andra sidan om någon här sålt trots att de inte egentligen velat, för att gräset är grönare eller för att finansiera konsumtion och sedan ångrat det.Haha, tack! Tänkte fråga samma sak tidigare idag men orkade inte...
Har sålt för att värdet gått upp för mycket. Hade man inte köpt samma klocka igen för marknadspriset är det dags att sälja.Jag undrar å andra sidan om någon här sålt trots att de inte egentligen velat, för att gräset är grönare eller för att finansiera konsumtion och sedan ångrat det.
Man har ju sett ett antal personer köpa och sälja samma modell ett antal gånger, så det kanske mest är rastlöshet.
Själv ångrar jag mer andra grejer jag sålt för att finansiera klockköp, alla klockförsäljningar har berott på att jag ledsnat. Men jag har å andra sidan nästan uteslutande ägt modernare ur som jag bara inte bondat med.
Låter knasigt. Gör du så med alla klockor?Har sålt för att värdet gått upp för mycket. Hade man inte köpt samma klocka igen för marknadspriset är det dags att sälja.
Tycker motsatsen är knasig, förstår inte hur du resonerar?Låter knasigt. Gör du så med alla klockor?
Jag köper ju för att behålla, så jag fokuserar mer på vad klockan köps in för och om det är värt.Tycker motsatsen är knasig, förstår inte hur du resonerar?
Är det enda logiska om man har begränsad budget. Då säljer man något som blivit för dyrt och köper något båttre för pengarna. Känns onödigt att låsa in resurserna i något som inte är värt pengarna? Man säljer en klocka när nöjet per krona blir för lågt. Antingen för att man tröttnar på klockan eller att värdet går upp. Har väldigt lite med aktiespekulation att göra.Jag köper ju för att behålla, så jag fokuserar mer på vad klockan köps in för och om det är värt.
Och vissa klockor har dessutom affektionsvärde.
Din approach låter mer som aktiehandel. Nu har kursen gått upp för mycket. Jag skulle aldrig gå in på de här nivåerna. Dags att ta hem vinsten...
Ok. Jag trodde att du pratade om klockor som du gillar.Är det enda logiska om man har begränsad budget. Då säljer man något som blivit för dyrt och köper något båttre för pengarna. Känns onödigt att låsa in resurserna i något som inte är värt pengarna? Man säljer en klocka när nöjet per krona blir för lågt. Antingen för att man tröttnar på klockan eller att värdet går upp. Har väldigt lite med aktiespekulation att göra.
Det gör jag också. Finns många klockor jag gillar men är inte redo att tex lägga 500' på. Om jag tycker en klocka är värd 30', köper för 15-30', sedan går värdet upp till 130'. Då är det inte logisk att behålla den längre. Jag hade ju inte köpt den för 130'. Då kan jag sälja den och ist köpa fyra nya klockor jag gillar lika mycket. Eller en ny jag gillar fyra gånger så mycket? Har några sådana klockor nu som är på väg ut när jag orkar ta tag i det. Ogillar dock att sälja så det brukar dra ut på tiden.Ok. Jag trodde att du pratade om klockor som du gillar.
Men då är jag med. Jag säljer såklart också klockor som jag har tröttnat på eller inte klickar med
Förstår hur du tänker.Det gör jag också. Finns många klockor jag gillar men är inte redo att tex lägga 500' på. Om jag tycker en klocka är värd 30', köper för 15-30', sedan går värdet upp till 130'. Då är det inte logisk att behålla den längre. Jag hade ju inte köpt den för 130'. Då kan jag sälja den och ist köpa fyra nya klockor jag gillar lika mycket. Eller en ny jag gillar fyra gånger så mycket? Har några sådana klockor nu som är på väg ut när jag orkar ta tag i det. Ogillar dock att sälja så det brukar dra ut på tiden.
Hoarder kan jag identifiera mig med... Är ju inte så att jag har för få klockor som det är bara för att vissa blir värda för mycket.Förstår hur du tänker.
I slutändan handlar det såklart om hur man ska kunna maxa pengarna man har lagt ut.
Jag är väldigt dålig på det. Är för fäst, plus hoarder
Du kan inte försöka köpa tillbaka den?Ångrar att jag sålde min första Rolex jag köpte till mig själv när jag fyllde 20.
Kommande ånger lär bli min Emijo
Chansen att hitta den idag är nog obefintlig tyvärr. Inbyte via en handlare som sålde den vidare direkt.Du kan inte försöka köpa tillbaka den?
Nej vad synd, då är det nog kört. Vilket år var detta?Chansen att hitta den idag är nog obefintlig tyvärr. Inbyte via en handlare som sålde den vidare direkt.
Början av 2018. Fick iallafall dela många minnen med den i 10 år. Man glömmer aldrig första kärleken .Nej vad synd, då är det nog kört. Vilket år var detta?