• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Nicke

Breitling
Ångrar att jag sålde en Rolex Seadweller för snart 2 år sedan... Fick tag på en helt ny 2008 års modell (sista modellåret på gamla modellen) som jag sedan sålde för ett annat köp. Hade natoband på den så länken var oanvänd... Den borde jag behållt för livet, men det är alltid lätt att vara efterklok ;)

//N
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Sålde min första "riktiga" klocka. En smp med blå urtavla. Var inte jätte förtjust i den i slutet men så här i efterhand var det ju onödigt att sälja. De pengar jag fick in för att köpa annan klocka hade jag ju kunnat spara ihop och fortfarande haft min första klocka.
 

Josef B

Bestraffaren
Har flera klockor man ångrat, och största saknaden är min Explorer II, min andra Rolex. Men tack vare den försäljningen så kunde jag finansiera andra köp.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ångrar inget, allt är till salu förutom LV:n. Säljer jag den så ska ni få se på ångest. :banghead:;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Den här såldes för att den inte hade skruvad krona...helt skruvat egentligen...
photo.jpeg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Äsch marknaden på klockor är så stor, enda man kan störa sig på är om man missat en till ett bra pris !
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men, nog hittar du en, kanske inte till samma pris men bara sondera marknaden, kanske inte händer i år, men nån gång. Det är ju basen för samla äldre klockor, vet aldrig vad som KAN dyka upp. För det är just dealen man ångrar.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag ångrar att jag inte köpte Norrläningens Breitling Super Avenger för ca 20 kakor... Den är snäppet för stor och därför avstod jag vilket jag nu av någon konstig anledning ångrar :s Den pjäsen kan man fan slå ihjäl en människa med :p
 

Sond

Patek
Jag ångrar att jag inte köpte en Omega Triple Date Moonphase i guld som jag hittade till ett hyfsat(svindyr) pris i London. Jag hade lite extra pengar under den perioden så det var frågan om de skulle gå till en extra avancerad klocka eller in i huset. Då Omegan inte har liggande röd halvmåne utan en röd(eller om det var blå) datumvisare så avstod jag. Idag känns de pengarnas alternativanvändning som helt bortkastade men jag skulle njutit många gånger av den Omegan. Men jag är inte den som gråter över spilld mjölk så jag noterar bara att det blev inte någon sådan Omega. Och kanske var den för liten för att spendera stora pengar på..?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Jag ångrar att jag inte köpte Norrläningens Breitling Super Avenger för ca 20 kakor... Den är snäppet för stor och därför avstod jag vilket jag nu av någon konstig anledning ångrar :s Den pjäsen kan man fan slå ihjäl en människa med :p

Du klarar nog av en så stor klocka, gruby ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Missade dessa för några dagar sedan. Var på landet och glömde av dem... Alltså flera missar på kort tid, vilket blev för mycket för min arma klocksjäl! Fick flera ångest-/aggressionsattacker när jag insåg det. HELT sjukt, jag vet, då det inte rörde sig om några speciella grejjer :) Skyller på dålig dagsform eller något. Så om det var någon här som knep dessa, så har ni en "illamående" köpare här! Skjut iväg ett PM bara! SNÄLLA!

http://www.tradera.com/tissot-auktion_1917_186228852
http://www.tradera.com/zheut-aldre-mekaniskt-herrur-med-kalender-guldfargad-auktion_341996_186214980
http://www.tradera.com/certina-waterking-gold-pl-215-auktion_190111_186196995
 

JayJay

Rolex
Sitter just nu och har lite ångest över huruvida jag ska ropa hem en klocka på bukten eller inte. Auktionen går ut om ett par dagar så vi får väl se om jag 1. Har en paketöppningstråd här om typ 10 dagar, 2. Skiter i det och är fortsatt happy, eller 3. Postar i den här tråden om några dagar med en länk och gråter ut.
 

oscaroscar

Panerai
Låg 2 kermit på blocket i okt-nov 2012.
Båda var sjukt bra pris på (~32-35'), försvann lika fort som de dök upp!

Kan dock varit nåt lurt med dem, den ena var ett arv och den andra skulle bort pga utlandsflytt. Så de va nog lika bra :D
 

Pleximannen

Cartier
Såg en Lemania Viggen på TTT för en del år sedan till ett kalaspris. Satt med ett färdigt mail redo att trycka på Send men tvekade av nån dum j**** anledning.
 

Rivalen

Rolex
Pleximannen, undrar om jag inte minns den annonsen. Nu vete tusan om man ser dem till salu öht? Skulle var så kul att äga en.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag har en släkting i U.S.A som tipsade mig om en new old stock Rolex ref 1530 för ett antal år sedan.
Det var en pensionerad före detta ägare till en Rolex butik som hade haft den i sin samling över 30 år.
Priset var 9000 usd om jag inte missminner mig, vilket får anses ganska ok för en i new old stock skick.
 
Topp