• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Det jag ångrat mest är att jag sålde min Pelagos som jag köpte ny. Lyckades dock köpa tillbaka den rätt snabbt. Det var en svår tid utan ;)

image.jpg

Ångrar att jag inte köpte en Tag Heuer Monaco av en vän. Var väldigt billigt men kändes som mycket pengar då.

Massor men t.ex. en Rolex sub i helguld från 80 talet i bra skick - strax under 80. (I USA). Med försämrad dollarkurs kostar samma ur idag 120.

6026624_1_l.jpg

Men mest av allt stör det mig att jag hade chansen att få vantarna på en Panerai 382 för 140k för nåt år sen. Samma klocka är idag värd över 200. :-/ (Jag köper inte i spekulativt syfte och skulle inte sälja den men nu är den för dyr).

art2.jpg

Alla ni som säger att ni ångrar att ni inte köpte klockan för xxx:- för några år sedan.
Jag lovar att ni om två år kommer att säga: "f-n att jag inte köpte en SubC* för bara 70.000:- hösten 2015" :D
*Eller valfri klocka..

Men jag är likadan, skulle fått en Calatrava förra året för ett pris jag bara kan drömma om idag.. F*ck..

Egentligen ångrar jag inga klockor jag sålt då jag anser att jag bara uppgraderar mig hela tiden. Det hade inte varit möjligt om jag inte sålt. En som jag däremot saknar lite och tänker på ibland är den 15300 jag köpt helt ny för nästan exakt 3 år sen. Idag har de verkligen ökat i pris. Fantastisk modell....
IMG_0746.jpg
IMG_0759.jpg

IMG_0799.jpg

Egentligen ångrar jag inga klockor jag sålt då jag anser att jag bara uppgraderar mig hela tiden. Det hade inte varit möjligt om jag inte sålt. En som jag däremot saknar lite och tänker på ibland är den 15300 jag köpt helt ny för nästan exakt 3 år sen. Idag har de verkligen ökat i pris. Fantastisk modell....
IMG_0746.jpg
IMG_0759.jpg

IMG_0799.jpg
Vacker!

Är väll mest dessa jag ångrar, då 6105:an var så fint exemplar (som nog är en del dyrare idag) och Doxan som är mer ovanlig. Lär väll dock både äga en 6105 och Doxa igen i framtiden, gärna en 1200t (@durutti du har väll denna eller?) :)

null_zpsa7b97ebd.jpg

null_zps5edc8050.jpg

Sen finns det många klockor en borde ha köpt sett till priserna back in the days. Men å andra sidan spenderades de flesta av potentiella klockpengar på resor för mig och frugan under denna period och det är inget jag ångrar idag när vi varit tillsammans i 13år och har barn m.m. Reseupplevelser vi kommer att ha glädje av hela livet :)

Men visst en DJ borde en ju köpt för något år sedan och sparat 5-10k... :arghh:

Jag hade ett par sömnlösa nätter efter att ha fått sålt kronografen, som tur är så är den snart tillbaka till mig, samma klocka, samma skick!

image.jpeg

Sedan ångrar jag även omegan jag sålde, lär inte hitta någon lika snygg och i samma bra skick...

image.jpeg

Jag hade ett par sömnlösa nätter efter att ha fått sålt kronografen, som tur är så är den snart tillbaka till mig, samma klocka, samma skick!

image.jpeg

Sedan ångrar jag även omegan jag sålde, lär inte hitta någon lika snygg och i samma bra skick...

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Åååå sålde du omegan... :/ gillade den skarpt. Å då har jag inte ens sett den i verkligheten..

Ångrar mest av allt att jag sålde denna fina DJ tillbaka till säljaren efter något år. Borde verkligen behållit.
3-1.JPG

Ångrar att jag sålde min gmt för typ 38 eller vad det var...
1.JPG

Ångrar att jag sålde min Avenger "Leo"...
ca2.JPG

Annars ångrar jag inget. :)

Ångrar mest av allt att jag sålde denna fina DJ tillbaka till säljaren efter något år. Borde verkligen behållit.
3-1.JPG

Ångrar att jag sålde min gmt för typ 38 eller vad det var...
1.JPG

Ångrar att jag sålde min Avenger "Leo"...
ca2.JPG

Annars ångrar jag inget. :)
GMT för 38k?? Borde ha börjat för ett par år sen med dedär med klockor...

Tillbaka
Topp