• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har en släkting i U.S.A som tipsade mig om en new old stock Rolex ref 1530 för ett antal år sedan.
Det var en pensionerad före detta ägare till en Rolex butik som hade haft den i sin samling över 30 år.
Priset var 9000 usd om jag inte missminner mig, vilket får anses ganska ok för en i new old stock skick.

Jag håller med, den modellen är är Nice! Har kollat lite löst på ett liknande ur, Rolex refnr: 1630 .
 

Nero13

Panerai
Såg ett roligt klipp på youtube angående klockor som folk ångrar att dom sålde eller inte köpte så nu till min fråga, hur många här har sålt eller eller inte köpt en klocka som man ångrar i efterhand?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tudor Hydronaut 89190P - den perfekta beatern.
dsc_0232-jpg.97431
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sålde en 116710 precis innan prishöjningen. Tittar man på vad motsvarande årsmodeller säljs för nu tappade jag många sköna tusenlappar på det.
 

Florre

Omega
2-Faktor
Min första AP 15300, efter ett halvår hade priset gått upp nästan 15%, fick som tur var tag i en likadan med svart tavla ganska omgående, den tänker jag behålla! :angel:
 

Johe

Omega
Tror jag skrivit det i nån liknande tråd tidigare, men för nåt drygt år sedan var jsg svårt inne på en Hulk när de låg i ca 50' bättre begagnad. Det gör de ju inte längre direkt..
 

Molgan

Cartier
4-5 år sedan hade jag en fullset LNIB 16610LV på tråden för 39500sek ink. frakt och en svart vridring på kroken från DavidSW, eventuell tull på det också, men vadå, jag fegade ur "jag har ju redan två fina klockor, det räcker" jo precis..., så jag köpte en hoj istället :banghead:

Ps. jo mycket kul på en hoj, men varför välja antingen eller? Har idag lärt mig att hugga när jag verkligen vill, ingen minns en fegis, och som min bror alltid brukar säga -"kulorna skaa rulla" :D
 

Ako

Rolex
2-Faktor
En sub utan kronskydd , vet ej referens på Bali för 20 år sedan i en super vintage som hette Tick-tock, det speciella med den var att en lokal urmakare / smed hade öppnat baksidan genom att hugga ett djupt hack i baksidan och sedan använt haket som spåret i en spårskruv....helt sjukt , men ändå lite coolt...


Var där en längre period för surf och hade haft råd -även om det hade blivit mycket nudlar...kommer ej ihåg exakt pris , men ca 2500-3000$...

Året efter hade han även en kampfschwimmer rolex inne , har för mig att den kostade kring 8500$ , vilket var alldeles för dyrt..

Dollarn låg kring 9kr då..

Det som jag handlade där var en seiko ufo + en jaeger lecoulte memovox . Memovox har jag kvar än...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lånad bild men när jag fortfarande plugga och jobbade vid sidan om så ville jag köpa mig min graal. Den hade precis gått upp cirka 5000 i pris så full set låg runt 33-36. Letade efter rätt objekt för rätt pris. Bytte precis jobb när det då dök upp en för 2004a full set för 29. Trivdes inte riktigt på nya jobbet. Sa upp mig istället för att köpa klockan och hade ungefär 50 undanlagt. Valde att inte binda upp pengarna innan jag börjat jobba igen och sen när jag väl hade råd igen och börjat jobba igen så hade priserna sprungit upp till 40. Avvaktade för att hitta en till bra pris igen vilket aldrig hände och nu är det omöjligt och vägrar betala 50 för något jag kunde fått för 29 för bara två år sen..
image.jpg
 

Trulli

Cartier
Ångrar bittert att jag köpte min Nautilus 3800 för många år sedan. Låter lite konstigt kanske, men jag hade två stycken på kroken samtidigt och den andra var 15.000kr dyrare. Tillsaken hör att den andra Nautilusen var en 3700...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ångrar att jag inte köpte en Tudor Submariner med safirglas & en Tudor Date Day med safirglas,
i mitten av -90 talet när de var löjligt billiga :grumpy:
 
Topp