• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Början av 2018. Fick iallafall dela många minnen med den i 10 år. Man glömmer aldrig första kärleken 😁.
Jag gjorde samma sak med min 16610. Köpte den ny 2010 och har haft den på bröllop, dop m.m. Sålde den 2019 men ångrade mig nästan direkt och lyckades köpa tillbaka den i mer eller mindre samma skick nu i somras. Nu säljer jag den aldrig!
20200918_070722-01.jpeg
 

klockAl

Omega
Jag gjorde samma sak med min 16610. Köpte den ny 2010 och har haft den på bröllop, dop m.m. Sålde den 2019 men ångrade mig nästan direkt och lyckades köpa tillbaka den i mer eller mindre samma skick nu i somras. Nu säljer jag den aldrig!
20200918_070722-01.jpeg
Jag gjorde samma sak med min 16610. Köpte den ny 2010 och har haft den på bröllop, dop m.m. Sålde den 2019 men ångrade mig nästan direkt och lyckades köpa tillbaka den i mer eller mindre samma skick nu i somras. Nu säljer jag den aldrig!
20200918_070722-01.jpeg
Håll hårt i den! Fantastisk klocka med fantastiska minnen. Ersatte min med en 14060m som fått vara med på en del rövartåg men har en lång väg kvar att gå för att mätas med originalet 😁.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Håll hårt i den! Fantastisk klocka med fantastiska minnen. Ersatte min med en 14060m som fått vara med på en del rövartåg men har en lång väg kvar att gå för att mätas med originalet 😁.
Absolut, den kommer bli dotterns när det är dags för mig att resa vidare.

Vad roligt, den får du inte sälja!
 

niclasb

Omega
Vet inte hur jag hittade in här men ååååångest får man väl sammanfatta det med. Jag själv har sålt tre st Submariners för ca 7-8 år sedan (varav en för 38 k). När jag hade det riktigt svettigt ekonomiskt en tid innan gjorde jag mig av med en Heuer Carrera också från 1964.

Instämmer i kören: skjut mig. 🤦
 
Lång historia kort, köpte GMTc ist eller hade båda ett tag men satt hemma med en kompis han sa jag tar den, varpå jag sa att den inte var till salu, han sa du får x antal kronor nu och så blev det.
Borde inte denna klocka, som faktiskt har wtt värde aom milstolpe i DITT liv kunna återköp av vännen, alt om han sålt den vidare så borde den gå att jaga rätt på? Kan vara värt det tänker jag, även om det blir nån tia dyrare pga att folk blir giriga..?

Mvh
 

fogden

Omega
Min första Rolex, 16570. En modell jag först tyckte var relativt gräslig. Kan nog erkänna att jag tänker på den minst en gång per dag, och vart nära på att köpa en ny ett dussintal gånger de senaste åren.

Prisökningen skall vi heller inte tala om…
1B071034-C9EC-432F-B1AF-139A1838EBA9.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Min första Rolex, 16570. En modell jag först tyckte var relativt gräslig. Kan nog erkänna att jag tänker på den minst en gång per dag, och vart nära på att köpa en ny ett dussintal gånger de senaste åren.

Prisökningen skall vi heller inte tala om…
1B071034-C9EC-432F-B1AF-139A1838EBA9.jpeg
Köp, du tänker på den varje dag. Kommer ju att äta upp dig
 
Det är många år sedan nu så den förblir dessvärre ett minne blott.
Jo jag såg att jag svarat på ett inlägg från folkhemmets tid.. sorry.

Men ändå, kanske är klockan inte så långt borta eller så dyr som du tänker sig?

Kanske vore värt att iaf höra med din vän och förklara läget. :)

Annars är det ju som det är, vi har väl alla någon eller några sälj vi ångrar, eller iaf ångrar tidpunkten för. :)
 

FredrikF

Omega
2-Faktor
Saknar denna rackaren, tyckte även jag sålde av den till ett för billigt pris vilket får det att svida ännu mer.
 

Bilagor

  • 20200610_203310_resized.jpg
    20200610_203310_resized.jpg
    235.6 KB · Visningar: 22

Tobbe

Omega
För några år sedan fick jag tag på en Rolex Explorer 14270 A-serie i perfekt skick. Sålde den efter ett par år, skulle vara föräldraledig en längre period och jag tyckte dessutom den var något för liten. Oj vad jag ångrar det..
 

Drakens

Omega
Kom att tänka på detta tema tidigare idag då jag besökte Seiko Boutique i Frankfurt och påmindes om att det var där tog jag beslutet att köpa en GS Snowflake som var min första "finklocka". Planen fullföljdes men det klickade tyvärr aldrig mellan oss och den fick lämna i slutet av 2021, vilket kändes lite surt då jag grundgillade den och att den också hade funkat som årsklocka för den förstfödde.

Vilka klockor har ni haft svårast att släppa (bortsett från eventuella värdeökningar)?

Varje tråd ska startas med en bild så här kommer den.
FE04CDE0-D519-4FDA-8469-FEE853489BC2.jpeg
 
Senast ändrad:

paradis

Audemars
Detta är,eller var min dyraste klocka som jag har köpt. Det är många år sen,ock kostade ca.100.000 då. Köpte den under sommaren,men det gick inte att ha den på sig. Jag sitter under dagen lunchtid 11- 13 med mina kompisar,sitter på uteserveringen.När solen visar sig ock klockan lyser helt otroligt.Guldet ock den blåa tavlan ,alla tittar ,finns inte många som missar den. Det började bli obehagligt,sen är den modellen kanske inte som en vardags klocka,utan passar bättre kvällstid. Så efter några månader fick den gå,ock in kom Day-Date.
 

Bilagor

  • 3A1123B1-2033-43BC-A411-3C2FFB16FE96.png
    3A1123B1-2033-43BC-A411-3C2FFB16FE96.png
    752.9 KB · Visningar: 22

Johanw

Cartier
En sån här (2531.80.00) för 6000:- till en "kompis". Bara för jag köpte en titan/guld istället. Skulle bara lagt den i lådan istället.

omega-vintage-seamaster-2531-80-00-l.jpg
 

cykelchester

Breitling
Året var 2008 och jag köpte en Omega seamaster GMT 50th anniversary på avbetalning efter jag fått mitt första jobb.
Tog mig ett år att betala av den jäveln men jag njöt av den varje dag och hade på mig den jämt. Varit med och rest jorden runt och sett det mesta.
Sålde den till en polare 2015 för typ halva priset jag köpt den för. Han flippade den efter 2 månader med vinst och det gör bara ännu mer ont. Ångrar mig varje dag trots många andra fina klockor i lådan. :(

1.jpeg
 

SRBOT

Cartier
Lånad bild men när jag fortfarande plugga och jobbade vid sidan om så ville jag köpa mig min graal. Den hade precis gått upp cirka 5000 i pris så full set låg runt 33-36. Letade efter rätt objekt för rätt pris. Bytte precis jobb när det då dök upp en för 2004a full set för 29. Trivdes inte riktigt på nya jobbet. Sa upp mig istället för att köpa klockan och hade ungefär 50 undanlagt. Valde att inte binda upp pengarna innan jag börjat jobba igen och sen när jag väl hade råd igen och börjat jobba igen så hade priserna sprungit upp till 40. Avvaktade för att hitta en till bra pris igen vilket aldrig hände och nu är det omöjligt och vägrar betala 50 för något jag kunde fått för 29 för bara två år sen..
image.jpg
Att detta skrevs för ”bara” 7 år sedan ändå🧐 Det går fort i hockey,
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ledsen att jag sålde ultimata sommar/skid-semesterklockan Aquagraph. Coolt urverk (2892-2 som bas), 39 rubiner, och med samma kronografmodul som AP Royal Oak OS från samma tid. Men den var nog lite för stor för mig, eller hur🙏🏻?
D79A13E9-2861-450C-90A3-16DE72E44FD2.jpeg
 
Topp