Mercedes-visarna finns dock inte på modellerna du kikat på? Äldre air-king, DJ och op?Vad är det som gör att du inte gillar Rolex? Förutom visarna.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mercedes-visarna finns dock inte på modellerna du kikat på? Äldre air-king, DJ och op?Vad är det som gör att du inte gillar Rolex? Förutom visarna.![]()
Nej, jag menar denna 34mm automat med detta mönster och runt datumfönster. Den har faktiskt funnits i några år. Du tänker nog på dom 34mm med blank tavla i lite olika färger som släpptes i vår?Det är nog de gamla 29 mm damvarianterna du sett reas ut? Inte denna 34? Omega har ju gjort det knepigt för sig med många utgåvor och både automatiska och quartz.
Ja, du har rätt. Tänkte att den kom med de färgade 34Nej, jag menar denna 34mm automat med detta mönster och runt datumfönster. Den har faktiskt funnits i några år. Du tänker nog på dom 34mm med blank tavla i lite olika färger som släpptes i vår?
Det finns en något äldre variant på 36mm som är snygg:Okej hörrni, jag var på Erikson Urhandel idag (pga er övertalning) och kikade på lite klockor. Insåg att under 30mm blev alldeles för litet. Fastnade för en Omega Seamaster Aqua Terra 34mm. Elegant utan att vara för prålig, går obemärkt förbi för icke-klocknördar. Tycker det var fint med lite struktur på tavlan. Men 60k?... rätt dyrt även på chrono24. Finns det ingen begagnathandel på damklockor? Och specifikt denna..?
![]()
Sjöö Sandström är jättefin, men där kan man väl räkna med halverat värde så fort den lämnar butiken? Begagnad borde ju gå att då tag på då, fast inte på Chrono24.Tycker 60’ är lite väl för den modellen, men det kanske är nya tider. Kom på att jag borde tipsat om Sjöö Sandström, ingen annan har gjort det va? Fina klockor ändå och lite kul med det svenska. 36 mm finns i automat och ligger runt 20’, finns också en 32 mm men den verkar enbart vara batteridriven. Finns olika färger på tavlan och vill minnas att det går att köpa lösa tavlor om man tröttnar på vald färg. Kolla in deras sajt om du inte redan gjort det! Bild på 36 mm champagne-tavla knyckt från deras sajt:
![]()
Den är fin! Dock var det nog exakt just modellen jag skrev om som jag vill haDet finns en något äldre variant på 36mm som är snygg:
![]()
Med automatiskt verk som du ser genom glasbaksida39,6t kr på Uretvintage
![]()
2504.30.00 Omega Seamaster Aqua Terra BEGAGNAD Pris 43 195 kr
Omega Seamaster Aqua Terra Silver/Stål Ø36 mm, tillverkningsår 2008-2008. Pris 43 195 kr.www.uretvintage.se
Jajamän!Åh så härligt med blå tavla! Automatisk?
Mkt fin![]()
36mmStorkek?
Grattis och välkommen in i värmen.
Jag är rädd att detta redan ligger lite för nära sanningen för att det ska kännas bekvämt..Grattis och välkommen in i värmen.
Lite tips i all välmening:
- kläder till barn är överskattat. Barbidraget är i grunden något som läggas undan för att nästa servicekostnad inte ska påverka klockbudgeten. Barnen kommer förstå när de blir äldre.
- Affektionsvärde är ett ord gamla människor tilldelar skräp för att den som ärver det ska tvingas behålla skiten. Sälj av farmors brudklänning, dopskedar är värdelösa när du ändå kommer tvingas käka nudlar och den där sommarstugan som funnits i släkten i generationer är ju ändå bara en massa jobb.
- Eventuell partner behöver investera i ditt intresse. I förlängningen gör du detta för att du älskar honom/henne. Detta är för bådas skull.
- Åsidosätt personlig hygien, träning och arbete. Det ger dig mer tid för att surfa på C24 samt klocksnack.
You’re welcome!
Bra val av snygg klocka.
Tackar! Blev som tur var nedtagen en kort stund till verkligheten av en vän som på riktigt satte kaffet i vrångstrupen när jag diskuterade klockpriser med henne. Därav blev det begagnat och jag skippade Rolexen.Bra val av snygg klocka.
Klockträsket är djupt och lurigt. Du riskerar just nu att dras ner träsket och se din gräns för vad som ärdyrt"mycket pengar" för en klocka att ständigt flyttas framåt/uppåt. Rätt som det är så sitter du där med, eller suktar efter, en Rolex eller två och funderar på vad nästa steg är.
Vi är många här nere i djupet och du är såklart välkommen. Men just nu har du chansen att logga ut innan det är för sent. Lycka till![]()
Tack!Snyggt!! Och storleken blev perfekt![]()
Kul att du blandar ihop barbidraget med ungarnaGrattis och välkommen in i värmen.
Lite tips i all välmening:
- kläder till barn är överskattat. Barbidraget är i grunden något som läggas undan för att nästa servicekostnad inte ska påverka klockbudgeten. Barnen kommer förstå när de blir äldre.
- Affektionsvärde är ett ord gamla människor tilldelar skräp för att den som ärver det ska tvingas behålla skiten. Sälj av farmors brudklänning, dopskedar är värdelösa när du ändå kommer tvingas käka nudlar och den där sommarstugan som funnits i släkten i generationer är ju ändå bara en massa jobb.
- Eventuell partner behöver investera i ditt intresse. I förlängningen gör du detta för att du älskar honom/henne. Detta är för bådas skull.
- Åsidosätt personlig hygien, träning och arbete. Det ger dig mer tid för att surfa på C24 samt klocksnack.
You’re welcome!