• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Modalo-winder (skulle ha köpt en större modell ...:banghead:) för dom som löper mest risk att hamna på handleden i närzon och ett klockfodral för resten. Ett klockfodral är bra att ha till GTG's också.

Winder.jpg

Klockfodral.jpg

En winder är bra eller så köper du bara en klok-box. Finns många olika i alla möjliga prisklasser men måste rekommendera de från Rainer Schuster, går att hitta på eBay om jag inte minns helt fel.

Mycket väl dolt förstås (kassaskåp)

La upp en bild men tog snabbt bort den, tänkt på att tjuvar KAN härja här på forumet innan ni postar bilder på era förvaringar!

Kommer att tänka på nån KS:ares släkting som hade hängt alla sina klockor på spikar på väggen, fanns ett fint foto på det. :)

Själv använder jag klockbox från Dulwich och klockrullar från Cheepo63

Tror det var i julklappstråden någon fick en snygg låda för 3-4 klockor? Den såg lagom stor ut att kunna "gömma undan" smidigt med

Det finns en massa, men du får vara mer specifik.
Hur många klockor? 2 eller 22 klockor?
Automater eller quartz?
Vill du ha snurra eller låda eller rulle?

Klockor på en hög? Tror du är i behov av en kurs i "organization theory": :)

Själv kör jag en Modalo Timeless 225 (4 snurror + 5 vanliga förvarningar), och sen har jag Modalo Rese Etui för 2st.

Köp dig en ferocase winder, tycker min funkar riktigt bra. Finns på tyska eBay. Vill du bara ha en vanlig låda så köper du en Rainer box!

Behöver också en bättre lösning känner jag. Dock är datorbordet en bra lösning då det bara är att skjuta in skivan så man slipper se skiten :)
Smart. Har kvar en skiva för tangentbordet under skrivbordet. Har inte tänkt på att det blir en perfekt förvaring.

För tillfället hänger mina klockor på spikar på garderobens sida. Använde tidigare en winder för nästan 20 klockor (varav 8 kunde snurras), men den kändes klumpig att ha framme.

Jag har en enkel klockbox från albreckts guld för 4 finklockor, och en liten trälåda (tänk backgammon) för band, länkar och några ytterligare klockor. Jag köpte en liten bunt tygfodral på Ebay för de mer sällan använda. Jag är lite kluven - å ena sidan tycker jag det är rätt sexigt med klockorna samlade i en box, å andra sidan känns det lite som att man vill visa upp dem. Jag har ju trots allt bara klockorna för min skull. Sen finns ju även aspekten att jag vill vara rädd om klockorna, och då är vi tillbaka på box.

Ferrocase is your friend :)
Jag kör en med fyra snurror och plats
för fem ytterligare i en låda undertill.
Snygg och framför allt tyst :)
Finns även med fler snurror om behov finns.

image.jpg

Tillbaka
Topp