Har du några tankar om Tempels julmust, värt att prova?Årets första inköp
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du några tankar om Tempels julmust, värt att prova?Årets första inköp
![]()
Mycket goda tyckte jag! Inte alls som ”vanlig” julmust. En mer vuxenmust med mindre bubblor och annorlunda smak. Klar favorit!Har du några tankar om Tempels julmust, värt att prova?![]()
Tack Nicke! Alltid kul att prova nytt så klickade hem ett par!Mycket goda tyckte jag! Inte alls som ”vanlig” julmust. En mer vuxenmust med mindre bubblor och annorlunda smak. Klar favorit!
Drack en sån jävel idag (och fyra-fem Coca-Cola i vanlig ordning). Helt ok, men föredrar nog Nygårds (Spendrups). Mer kolsyra i den.Dyrbara droppar på denna julmustsförgätna ö
![]()
Nah, min ex-fru åkte till Norge o Sverige en sväng i oktober och tog med 3 x 0.5 liters flaskor på hemvägenDrack en sån jävel idag (och fyra-fem Coca-Cola i vanlig ordning). Helt ok, men föredrar nog Nygårds (Spendrups). Mer kolsyra i den.
Får du importera på egen hand?
Då blir det till att dricka med andakt, som man brukar säga.Nah, min ex-fru åkte till Norge o Sverige en sväng i oktober och tog med 3 x 0.5 liters flaskor på hemvägen![]()
En drack samma dag jag fick dem, nr 2 skall jag dricka på julafton och nr 3 på nyårsaftonDå blir det till att dricka med andakt, som man brukar säga.
Fast det är tvärtom med pepsi och coca cola. Det är coca cola som har mer sockerVi var ett litet gäng som testade fyra julmust i söndags, eller tre och en bryggmust. Blindtestade och alla kunde med lätthet peka ut bryggmusten, som inte var någon favorit.
Aportekarnes kom på tredjeplats, Zeunerts på andra och Grebbestads på första.
Vi blev nyfikna på om det var pepsitricket (hög sockerhalt) som gjort den till vinnare, men ingen energideklaration fanns på etiketten.
Polaren hittade däremot ett telefonnummer till konsumentkontakt och ringde. VDn för Grebbestads svarade (stort av honom!) men tyckte vi kunde återkomma en annan tid än en söndagkväll. Fick SMS av en annan anställd tio min senare med uppgifterna. Kundservice! Grebbestad hade lägst sockerhalt av alla inblandade, så de vann fair and square!
Verkar som om jag fallit för en skröna.Fast det är tvärtom med pepsi och coca cola. Det är coca cola som har mer socker
Såg det jag med nuVerkar som om jag fallit för en skröna.
Dock så har pepsi per 100g 11g socker medan cola har 10,5g enligt mathems info. För liten skillnad för att vara märkbar skulle jag ändå tro.
Var beställde du ifrån?Fick hem en rejäl laddning av Zeunerts idag. Fem stycken sexpack.
![]()
Delitea https://www.delitea.se/zeunerts-julmust-6x50cl-rgVar beställde du ifrån?
Testade den oxå. Imho ingen större skillnad mot Apotekarns must, förutom att den då kostade 3-4ggr merÅrets första!
![]()
Håller med dig. Det var exakt min känsla och tanke också.Testade den oxå. Imho ingen större skillnad mot Apotekarns must, förutom att den då kostade 3-4ggr mer![]()
SATAN va sugen jag blev på lussebulle!