• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

Myndigheten

Omega
2-Faktor
Årets första inköp
09FB4713-6087-4AEF-8AD8-09670AF7ABF5.jpeg
Har du några tankar om Tempels julmust, värt att prova? :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vi var ett litet gäng som testade fyra julmust i söndags, eller tre och en bryggmust. Blindtestade och alla kunde med lätthet peka ut bryggmusten, som inte var någon favorit.
Aportekarnes kom på tredjeplats, Zeunerts på andra och Grebbestads på första.
Vi blev nyfikna på om det var pepsitricket (hög sockerhalt) som gjort den till vinnare, men ingen energideklaration fanns på etiketten.
Polaren hittade däremot ett telefonnummer till konsumentkontakt och ringde. VDn för Grebbestads svarade (stort av honom!) men tyckte vi kunde återkomma en annan tid än en söndagkväll. Fick SMS av en annan anställd tio min senare med uppgifterna. Kundservice! Grebbestad hade lägst sockerhalt av alla inblandade, så de vann fair and square!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vi var ett litet gäng som testade fyra julmust i söndags, eller tre och en bryggmust. Blindtestade och alla kunde med lätthet peka ut bryggmusten, som inte var någon favorit.
Aportekarnes kom på tredjeplats, Zeunerts på andra och Grebbestads på första.
Vi blev nyfikna på om det var pepsitricket (hög sockerhalt) som gjort den till vinnare, men ingen energideklaration fanns på etiketten.
Polaren hittade däremot ett telefonnummer till konsumentkontakt och ringde. VDn för Grebbestads svarade (stort av honom!) men tyckte vi kunde återkomma en annan tid än en söndagkväll. Fick SMS av en annan anställd tio min senare med uppgifterna. Kundservice! Grebbestad hade lägst sockerhalt av alla inblandade, så de vann fair and square!
Fast det är tvärtom med pepsi och coca cola. Det är coca cola som har mer socker
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Verkar som om jag fallit för en skröna.
Dock så har pepsi per 100g 11g socker medan cola har 10,5g enligt mathems info. För liten skillnad för att vara märkbar skulle jag ändå tro.
Såg det jag med nu :) men coca innehåller mer kcal, skumt.
Tror också att 0.4g inte gör så syor skillnad.
Pepsi vinner överlägset över coca cola ändå
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
köpte själv säsongens första idag. Dock är jag lite mer Svensson och kör Apotekarnes, orkar inte med all hipstermust som oftast inte smakar annorlunda eller smakar bajs.
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
IMG_20201202_115047.jpg

Testade Hammars till lunchen. Ganska typisk julmust som inte direkt stack ut. Har hört gott om om deras lagrade variant.
 
Topp