• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

Johanw

Cartier
Någon som testat?

image.jpg
 
  • Like
Reactions: Beo

Mforce

Vacheron
2-Faktor

Lolle

Panerai
Återkommer med recension Lidl:s freeway var faktiskt inte så dum måste jag säga.

Jag har själv lite svårt för Zeunerts och tycker den har en ton av kaffe vilket jag avskyr samtidigt som många andra smakar för sött.

För pengarna faktiskt en av de bättre jag druckit...
0F6B62C7-016B-4596-B11E-8ACD017702D3.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har aldrig varit någon julmust konnässör men denna tråd fick mig att vilja testa något annat än Apotekarnes standard must så idag fick jag med mig dessa hem.
Julmust.jpg
Testat lagrad på romfat enbart. Definitivt att Lagringen ger smak och gav ett plus i protokollet. Medddela gärna hur du tycker att den står sig mot ek och calvados...
 
Har aldrig varit någon julmust konnässör men denna tråd fick mig att vilja testa något annat än Apotekarnes standard must så idag fick jag med mig dessa hem.
Julmust.jpg
Smakade av både ekfat och calvados i helgen med sonen. Tyvärr ingen större sensation. Men dricker för övrigt aldrig läsk. Typ ett glad julmust per år!
 

Rolfen

Rolex
Testat lagrad på romfat enbart. Definitivt att Lagringen ger smak och gav ett plus i protokollet. Medddela gärna hur du tycker att den står sig mot ek och calvados...
Rom och calvados lagringarna var tämligen onödiga då både rom och calvados tillför mer sötma vilket är något som en julmust definitivt inte behöver. Min favorit var helt klart ek varianten som tillförde en angenäm torrhet. Vidare kan jag säga att jag fann Zeunerts direkt odrickbar, hemsk kaffesmak som inte passar till julmust överhuvudtaget!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Rom och calvados lagringarna var tämligen onödiga då både rom och calvados tillför mer sötma vilket är något som en julmust definitivt inte behöver. Min favorit var helt klart ek varianten som tillförde en angenäm torrhet. Vidare kan jag säga att jag fann Zeunerts direkt odrickbar, hemsk kaffesmak som inte passar till julmust överhuvudtaget!
Sött till fom söta. Skall prova ekfat. Ditt resonemang låter logiskt, och gott:)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Har aldrig varit någon julmust konnässör men denna tråd fick mig att vilja testa något annat än Apotekarnes standard must så idag fick jag med mig dessa hem.
Julmust.jpg

Har köpt samma smaker. Gillar lagringen med ekfat bäst. Sambon sågade Zeunertz och sa att den smakar bara mörk sirap. Efter det går den inte att dricka då jag höll med.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Verkar sjukt jobbigt!:rolleyes: Dessutom: "Smaken vart långt ifrån den vanliga julmust som du köper i butik, mer åt glögghållet." Jag vill inte ha illasmakande glögg, jag vill ha julmust!:mad:
Bättre att betala någon annan för att göra det bra...:) Eller är jag helt ute och åker velociped här?

Du är en god klocknörd, men är du verkligen en glöggnörd? Det här är det nya #söderhipster! Nu har du chansen att vara först på bollen...

Och ja, det ser sjukt jobbigt ut! :D
 

mps

Cartier
Var i Skåne hittar man Zeunerts?
Hittar inget i Kristianstad/Hässleholm.
Ingen handlare som är intresserad av att ta in heller verkar det som.....frågat de flesta.
 

Hawk100

Rolex
4E4C8C07-DB30-4788-8D0F-7C287585D8EB.jpeg

Har nu också testat Lidels.
Känns lite avslagen men rätt fyllig i smaken. Zeunerts är dock rejält mycket fylligare och smakrikare.
 
Topp