• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

image.jpeg

OT
:D Låt oss säga att språk förändras. Jag skulle ex inte kalla Rinkebysvenskan för "utvecklande".

Faktum är att just ordet "klippt" eller "att klippa" och alla dess betydelser går längre tillbaka i tiden än när den sk Rinkebysvenskan fick en plattform bland kidsen. Nationalteatern sjöng exempelvis om att klippa en hövding dvs röka gräs, och under min uppväxt i stockholm så kunde man klippa en bulle dvs ta en taxi. Tror också det sk börsklippet till viss del kommer från engelskans "a steal" eller "make a steal". I övrigt tycker jag Rinkebysvenskan saknar den finess som andra slang och subdialekter har.

Faktum är att just ordet "klippt" eller "att klippa" och alla dess betydelser går längre tillbaka i tiden än när den sk Rinkebysvenskan fick en plattform bland kidsen. Nationalteatern sjöng exempelvis om att klippa en hövding dvs röka gräs, och under min uppväxt i stockholm så kunde man klippa en bulle dvs ta en taxi. Tror också det sk börsklippet till viss del kommer från engelskans "a steal" eller "make a steal". I övrigt tycker jag Rinkebysvenskan saknar den finess som andra slang och subdialekter har.
Låt oss hoppas att det inte evolverar till ett fullfjädrat smurford

Någon admin måste se till denna tråd sparas och aldrig försvinner.
Den är fan det bästa jag läst på länge!
Väntar ivrigt på TS att återkomma med en djup analys i vilket koks som är bäst begrundat i hans djupa kunskap av avsmakning med hjälp av denna knarknageln!

Men fan va kul det måsta ha varit att få närvara vid denna magiska "deal".
Tänker mej nog mer att det är en pundare än en förortsb@bbe som ska kränga klockan. Men ger 2 tänkbara scenarion..
Scen 1 (pundare)
Senig, blek, smal gammal svenne i slitna kläder..
Utspelar sej i en rostig 740 kombi med massa kopparrör i bakluckan
Hes stressig röst:
Tjatja!
Fan kirrat värsta Rållen till dej!
Ööh du får tjacka den för 30' lakan.
Fan stressigt nu så fram me stååålarna.
Scen 2
Förortsb@bben
Utspelar sej i en förort där säljaren har en svart hoodie med luvan uppfälld ståendes bredvid en halvskrotig o nystulen vespa:
Tjo breeeee!
Värsta klockan jaaa svääääär!
På min mamma den e fin o äkta.
Asså ge mej 30'lax mannen.
Aboooo leeen.
Hahahahaha
Vilken jävla cirkus de måste ha varit o måste verkligen ha gett ett seriöst intryck:happyhappy:

Senast redigerad av en moderator:
O snälla kompis (ts) länka till annonsen!!!!!!!!
Jag vill verkligen skratta mer;)

Kolatorsk kan vi nog utesluta, snarare en tjackpundare:)

Tänker mej nog mer att det är en pundare än en förortsb@bbe som ska kränga klockan. Men ger 2 tänkbara scenarion..
Scen 1 (pundare)
Hes stressig röst:
Tjatja!
Scen 2
Förortsb@bben
Utspelar sej i en förort där säljaren har en svart hoodie med luvan uppfälld ståendes bredvid en halvskrotig o nystulen vespa:
Tjo breeeee!
Aboooo leeen.
Hahahahaha
Vilken jävla cirkus de måste ha varit o måste verkligen ha gett ett seriöst intryck:happyhappy:

Skulle du kunna berätta vad en förortsbabbe är för något och pratar man verkligen sådär i förorten?

Senast ändrad:
Scen 1 (pundare)
Hes stressig röst:
Tjatja!
Scen 2
Förortsb@bben
Tjo breeeee!
Aboooo leeen.
Hahahahaha
O snälla kompis (ts) länka till annonsen!!!!!!!!
Jag vill verkligen skratta mer;)
Kolatorsk kan vi nog utesluta, snarare en tjackpundare:)
Du imponerar inte mer än TS.

Tillbaka
Topp