• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har du varit instängd i Sverige hela ditt liv?
Har du besökt bl.a H.K eller G.C.C någon gång eller?
Hänger du ens på internationella klockforum? För då hade du åtminstone haft en liten aning om att köp av Rolex i Sverige är bland de dyraste länderna, och då hade du inte framstått som en ignorant idiot på klocksnack.se.
"Är den också klippt?". Patetisk snubbe.
Ödmjukt
 
Jag börjar alltid med visa respekt för folk, men när en person gång på gång ger sig på en så tycker jag att man ska sätta de på plats, jag tänker mig inte sänkas av folks okunnighet.
Jag är aldrig såhär ute bland folk, nej. Jag behöver aldrig vara så ute bland folk, för jag blir aldrig bemött på detta sätt.
Sen, kom igen, nittiotalist? Jesus, man.
Men nog är du 90-talist...eller möjligen dubbelnolla?
 

AJ007

Omega
Ajdå,träffade jag en öm punkt?
Du har liksom själv lagt ribban på nivån i tråden så du behöver inte brusa upp och börja med personangrepp :)
Vilken öm punkt har du träffat med vad? Med din ignorans?
Det var absolut inget personligt mot dig, jag känner dig knappt, och jag tog inget personligt heller. Men, du lät nedlåtande, och jag gillade inte det.
Dags att gå vidare nu känner jag.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vilken öm punkt har du träffat med vad? Med din ignorans?
Det var absolut inget personligt mot dig, jag känner dig knappt, och jag tog inget personligt heller. Men, du lät nedlåtande, och jag gillade inte det.
Dags att gå vidare nu känner jag.
Ignorans? Det var en seriös fråga.
50' för en 116610ln är billigt,för billigt.

Nej,jag har inte besökt HK och GCC, men jag får anta att du momsar klockan?
Har svårt att tro att du får en för 50' Ink. moms
 

Mankebank

Cartier
Industribranschen övh har ofta ganska hög lön och erbjuder ofta många OB timmar och väldigt bra semesterersättning under sommaren. Det har varit så hela tiden, under de flesta åren.
Här snackar vi klassresa. Från stulna kopior till sommarjobb med avsevärt högre lön än jag betalar mina nyexade civilingenjörer på två dagar, och då har det ändå varit helg. Imponerande!
 

AJ007

Omega
Här snackar vi klassresa. Från stulna kopior till sommarjobb med avsevärt högre lön än jag betalar mina nyexade civilingenjörer på två dagar, och då har det ändå varit helg. Imponerande!
Jag är civ.ing i kemiteknik om 2 år, och jag kan säga att där jag jobbar nu, fram till slutet av augusti, får man absolut inte en högre timlön än en civ.ing, men absolut högre månadslön då man som som industriarbetare har det ganska flexibelt med hur mycket man vill jobba (antal h) medan civ.ing har en fast månadsinkomst.
Det här blir 2:e sommaren som jag jobbar på VOLVO i GBG och kan säga att jag får bättre månadslön än vad jag kommer få som ingångslön som civ.ing/kemist, visst är det mer fysiskt krävande och jobb i fler antal timmar, men det var värt då det hjälpte att skippa CSN ett helt år (2:an).
 
Saker som är osmarta att skriva om sig själv när man är cola-torsk och funderar på att handla med stulna klockor:
-att man är 21 år gammal
-exakt vad man studerar
-exakt var man sommarjobbar
-att man sommarjobbar där för andra året i rad

Du får väl hoppas att ingen annan på Volvo i Gbg finns med på detta forum. I alla fall ingen i chefsposition..
 
Saker som är osmarta att skriva om sig själv när man är cola-torsk och funderar på att handla med stulna klockor:
-att man är 21 år gammal
-exakt vad man studerar
-exakt var man sommarjobbar
-att man sommarjobbar där för andra året i rad

Du får väl hoppas att ingen annan på Volvo i Gbg finns med på detta forum. I alla fall ingen i chefsposition..

Volvo kör drogtester på personalen så nageln bör väck, liksom val av humörhöjande substans.
 

Räven

Cartier
image.gif
 

AJ007

Omega
Saker som är osmarta att skriva om sig själv när man är cola-torsk och funderar på att handla med stulna klockor:
-att man är 21 år gammal
-exakt vad man studerar
-exakt var man sommarjobbar
-att man sommarjobbar där för andra året i rad

Du får väl hoppas att ingen annan på Volvo i Gbg finns med på detta forum. I alla fall ingen i chefsposition..

Har inget att oroa mig för, är clean like a whistle.
 

Mauritz

Rolex
Ibland stängs trådar på löpande och ibland får de gå hur långt som helst. Stäng denna nu tack botten är nåd.
Är rätt ointresserad om hen torkar sig i arslet eller inte med sin nagel, rätt ointresserad av vad hen använder i detta avseende överhuvudtaget.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ibland stängs trådar på löpande och ibland får de gå hur långt som helst. Stäng denna nu tack botten är nåd.
Är rätt ointresserad om hen torkar sig i arslet eller inte med sin nagel, rätt ointresserad av vad hen använder i detta avseende överhuvudtaget.
Om du är så pass ointresserad, hur kommer det sig att du både klickar in,läser och kommenterar i tråden? :)
Personligen hade jag ju valt att låta bli i sånt fall, men det är kanske bara jag det...
 

Mauritz

Rolex
Om du är så pass ointresserad, hur kommer det sig att du både klickar in,läser och kommenterar i tråden? :)
Personligen hade jag ju valt att låta bli i sånt fall, men det är kanske bara jag det...
Ja men att dra en tråd som denna i långbänk känns väl sådär, jag har min fulla rätt att tycka att tråden gått överstyr när det börjar prata bajs, bajs i dubbelbemärkelse. Men om det är vad du gillar på ett klockforum "so be my guest". Jag tycker fortfarande att tråden bör stängas. Bara mina åsikter men vi är alla olika. Ha det...
 
Ibland stängs trådar på löpande och ibland får de gå hur långt som helst. Stäng denna nu tack botten är nåd.
Är rätt ointresserad om hen torkar sig i arslet eller inte med sin nagel, rätt ointresserad av vad hen använder i detta avseende överhuvudtaget.


Har sett forum genom åren som har stängt trådar som denna, och gemensamt för samtliga är att inget av dom finns kvar idag.

Troll behövs för att ett forum ska leva länge, det är en naturlig del av ett forum och ett väldigt viktigt inslag. Varför det är så vet jag ej, men det är bara att kolla på zatzy, diskant eller något annat forum som blev söndermodererat till det att ingen finns kvar.

Kolozzeum verkar gå åt samma håll och e46fanatics som har haft Internets bästa OT-sektion i 15 år börjar tyvärr också att banna karaktärer samt låsa tramsiga trådar. :-(
 

J&B

Omega
TS trådstart var så klart allt annat smart och hör inte hemma på KS i mina ögon men jag tycker inte heller åtta sidor med stor andel personpåhopp gör det heller. Säger inte att tråden ska låsas men stämningen brukar vara allmänt god på forumet och jag tycker det synd att den inte är det här.
 
  • Like
Reactions: kmg

Moffan

Rolex
2-Faktor
TS trådstart var så klart allt annat smart och hör inte hemma på KS i mina ögon men jag tycker inte heller åtta sidor med stor andel personpåhopp gör det heller. Säger inte att tråden ska låsas men stämningen brukar vara allmänt god på forumet och jag tycker det synd att den inte är det här.
Jag tycker tråden har ett existensberättigande utifrån flera perspektiv. Dels tycker jag tråden visar hur forumets medlemmar tar ett kraftigt avstånd från stöld och förfalskade ur. Detta är frågor som forumets medlemmar alltid lyckas enas kring, vilket måste ses som positivt.
Vidare tycker jag frågeställningen och spekulationerna om nageln är intressanta ur ett socialt perspektiv. Ser det som en vattendelare då bara ett fåtal öppet fördömer en sk kokainnagel, således en intressant slutsats att dra.
Sedan har vi den etnologiska och socioekonomiska teorin om nageln som en klassfråga i vissa kulturer.
Utöver detta välsignas vi av kiss, bajs och @Khoma 's politiskt endimensionella syn på saker, som i så många andra trådar.
Lägg därtill att TS faktiskt pudlade i denna tråd och vi har ju sett andra medlemmar på KS få både en andra och en tredje chans.

Summa summarum, en underhållande och utbildande tråd som så ofta på KS, måhända otroligt Off topic i sina stunder och jag tycker fingertoppskänslan som forumets admin och moderatorer visat den genom att låta den leva vidare är positiv. Och jag tvekar inte för en sekund på att den allmänt goda stämningen på KS kommer att behållas.
 
Topp