• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Självklart kunde även ts, vilken jag nu håller samma klass som, naturligtvis ha träffat en bratt (pk eller ej??) iförd rosa piké o slickat hår från fina Stureplan oxå som försökt sälja denna klocka.
Eller varför inte en hipster (nåt få vill bli kallade) i rullad sotarmössa från Södermalm på ett ekologiskt kafé vid Hornstull?
Eller en göteborgare med blonderat hår iförd en Breitling lyssnandes på Ace of Base i sina blekta slitna jeans..
(Usch så fördomsfullt)
Finns såklart även svenskar som bor i förorten o snor mopeder o andra än svennar som pundar vilket jag borde ha förtydliga.
Dåligt ordval av mej vilket får ursäktas, dumt o det erkänner jag.
I min vändomskrets finns folk från jordens alla hörn med olika stilar o åsikter, so make no mistake, även om jag förstår vad du försöker
insinuera;).
Du imponerar inte mer än TS.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Självklart kunde även ts, vilken jag nu håller samma klass som, naturligtvis ha träffat en bratt (pk eller ej??) iförd rosa piké o slickat hår från fina Stureplan oxå som försökt sälja denna klocka.
Eller varför inte en hipster (nåt få vill bli kallade) i rullad sotarmössa från Södermalm på ett ekologiskt kafé vid Hornstull?
Eller en göteborgare med blonderat hår iförd en Breitling lyssnandes på Ace of Base i sina blekta slitna jeans..
(Usch så fördomsfullt)
Finns såklart även svenskar som bor i förorten o snor mopeder o andra än svennar som pundar vilket jag borde ha förtydliga.
Dåligt ordval av mej vilket får ursäktas, dumt o det erkänner jag.
I min vändomskrets finns folk från jordens alla hörn med olikaso make no mistake även om jag förstår vad du försöker
insinuera;).
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om ordvalet. Det är mest hela ditt/dina inlägg som får mig att undra. :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag kände mig väldigt kränkt av ditt scenario 1
Jag ber även självklart om ursäkt för att jag kränkte alla bleka, seniga svennar som kör gamla rostiga 740 kombi med kopparrör i bakluckan. Själfallet är inte heller alla ni pundare;)
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Jag ber även självklart om ursäkt för att jag kränkte alla bleka, seniga svennar som kör gamla rostiga 740 kombi med kopparrör i bakluckan. Själfallet är inte heller alla ni pundare;)

Det är synd att 740 fått ett rykte om sig som en pundarpulka, jag tycker det är en jäkligt snygg bil, älskar formerna på den. Bilar byggda efter devisen "skall klara frontalkrock med älg" måste man bara tycka om. Sen att man kan köra 200 kilo kopparrör i skuffen måste ju ses som en bonus.
 

Räven

Cartier
Det är synd att 740 fått ett rykte om sig som en pundarpulka, jag tycker det är en jäkligt snygg bil, älskar formerna på den. Bilar byggda efter devisen "skall klara frontalkrock med älg" måste man bara tycka om. Sen att man kan köra 200 kilo kopparrör i skuffen måste ju ses som en bonus.
Faktum är att olika varianter av SAAB är mer förekommande hos pundare. Äldre modeller är tydligen extremt lätta att bryta sig in i och manipulera tändningslåset på, enligt en polis jag pratade med.
 

Måberg

Panerai
Faktum är att olika varianter av SAAB är mer förekommande hos pundare. Äldre modeller är tydligen extremt lätta att bryta sig in i och manipulera tändningslåset på, enligt en polis jag pratade med.
Japp, har hört rykten om att nyckeln till äldre 900/9000 passar i vart tredje lås eller något sånt dessutom.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det är synd att 740 fått ett rykte om sig som en pundarpulka, jag tycker det är en jäkligt snygg bil, älskar formerna på den. Bilar byggda efter devisen "skall klara frontalkrock med älg" måste man bara tycka om. Sen att man kan köra 200 kilo kopparrör i skuffen måste ju ses som en bonus.
Står en blå 740 kombi fullastad med en massa grejer plus kopparrör en bit ifrån mitt garage nämligen..
740 är i övrigt en klassiker vilket jag håller med om, och 780 Bertone är en riktig samlarbil:)
 
Topp