eNielsen
Guld
Tack! Jag tycker det är lika spännande att nörda ner sig i länkar som klockor. Finns mycket kul att hittaKul. Wow vilka fina!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag tycker det är lika spännande att nörda ner sig i länkar som klockor. Finns mycket kul att hittaKul. Wow vilka fina!
Ja vi delar det intresset oxå, älskar länkarTack! Jag tycker det är lika spännande att nörda ner sig i länkar som klockor. Finns mycket kul att hitta
Har sett att det ofta sitter fina länkar på dina klockor. Alltid trevligt att seJa vi delar det intresset oxå, älskar länkar
Snygg matchning mot boetten!En skön 70-talsvibbande länk utan namn...
Tack och kul att du gillar den!Snygg matchning mot boetten!
Tyvärr saknar jag klockor till dessa, men rätt coola Certinalänken tror jag ska vara till en Chronolympics, och den andra märkt "ACIER INOX 00", med utdragbart milanese-mesh, kräver 22mm lugs just nu.
1a kvartalet 1971Den här underbara länken dök upp idag efter et köp från Schweiz och den hör väl hemma även i denna avdelning för fantastiska klocklänkar från förr!
Gay Fréres "double beads of rice" till Heuer med de speciella ändlänkarna märkta "HLA" för att passa till den unika boetten på en HEUER Camaro, jag är glad att jag äntligen fick tag i denna länk som inom kort kommer att synas på någon av mina tre Camaros!
Då jag inte kan ett jota om just Gay Fréres-märkta länkar så antar jag att siffran "71" syftar på tillverkningsår eller?
Tackar, tackar!1a kvartalet 1971
Coola, är det lite flex i dem?Bamboo-länkar är något jag gillar väldigt mycket.
Här har vi två Oanvända gjorda i Frankrike (troligen på 40-talet) med 20mm ändlänkar.
Trevligt med original-tags kvar också.
En kromad och en ovanlig i stål (Staybrite)
Så lika men ändå olika.
tyvärr ingen flex i dessa! Har några liknande med flex i dock.Coola, är det lite flex i dem?
Japp det är en 1aTackar, tackar!
...så grymma ni är här på forumen!
Så den lilla apostrofen, eller är det en "1", ovanför "71" avser kvartal?
Fischer länk med bark-finish
Coola!En av mina nya favoritlänkar i samlingen som nyligen landade hos mig. Även denna är gjord av Fischer. Nu ska jag bara hitta en klocka som den passar till.
20mm bred tvåton stål/roséguld.
Tack! Nu ska jag bara hitta rätt klockor att matcha med
Ja jag vet! Har ett gäng fina länkar so väntar på en klocka oxå...och ett gäng fina klockor som väntar på en ball länk... inte alltid allt passar med allt ju osvTack! Nu ska jag bara hitta rätt klockor att matcha med
Du jobbar på samma sätt som jag börjar med länk och sen jaga klocka som passarEn av mina nya favoritlänkar i samlingen som nyligen landade hos mig. Även denna är gjord av Fischer. Nu ska jag bara hitta en klocka som den passar till.
Jaa det blir lite så iblandDu jobbar på samma sätt som jag börjar med länk och sen jaga klocka som passar
Häftig länk!En av mina nya favoritlänkar i samlingen som nyligen landade hos mig. Även denna är gjord av Fischer. Nu ska jag bara hitta en klocka som den passar till.
Väldigt typisk design för Ryska silverlänkar! Har jagat silverlänk ett tag och stött på ett gäng. Sett ett fåtal i solitt guld också.Den här länken dök upp igår, ingen stor sak, men lite annorlunda