• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fantastiska klocklänkar från förr

En skön 70-talsvibbande länk utan namn...

IMG_5174.jpg
IMG_5173.jpg

Den här underbara länken dök upp idag efter et köp från Schweiz och den hör väl hemma även i denna avdelning för fantastiska klocklänkar från förr! 😍

Gay Fréres "double beads of rice" till Heuer med de speciella ändlänkarna märkta "HLA" för att passa till den unika boetten på en HEUER Camaro, jag är glad att jag äntligen fick tag i denna länk som inom kort kommer att synas på någon av mina tre Camaros! 👍

Då jag inte kan ett jota om just Gay Fréres-märkta länkar så antar jag att siffran "71" syftar på tillverkningsår eller?

IMG_8614.jpg
IMG_8616.jpg
IMG_8617.jpg
IMG_8619.jpg

Den här underbara länken dök upp idag efter et köp från Schweiz och den hör väl hemma även i denna avdelning för fantastiska klocklänkar från förr! 😍

Gay Fréres "double beads of rice" till Heuer med de speciella ändlänkarna märkta "HLA" för att passa till den unika boetten på en HEUER Camaro, jag är glad att jag äntligen fick tag i denna länk som inom kort kommer att synas på någon av mina tre Camaros! 👍

Då jag inte kan ett jota om just Gay Fréres-märkta länkar så antar jag att siffran "71" syftar på tillverkningsår eller?

IMG_8614.jpg
IMG_8616.jpg
IMG_8617.jpg
IMG_8619.jpg
1a kvartalet 1971

Jag har letat under en längre tid och trodde nog att det var ett omöjligt uppdrag men idag dök den här unika länken dök upp efter ett köp från Tyskland, satan vad roligt att ha det i sin hand och helt NOS!
Den är riktigt välgjord och helt unik, passar bara en enda klocka i världen så vitt jag vet!

IMG_9046.jpg
IMG_9047.jpg
IMG_9048.jpg
IMG_9049.jpg
IMG_9050.jpg
IMG_9051.jpg

Den här länken dök upp igår och sitter original på min ENICAR DDF 250!
Tog lös den inför körning i ultraljudstvätten och nog är den en av de mer extrema länkar man kan stöta på med sina dryga 29 mm som bredast och normala 17 vid spännet! Den känns nästan som NOS i skicket!

Förvånansvärt smidig och skön att bära just därför kanske?!

IMG_9286.jpg
IMG_9288.jpg
IMG_9294.jpg

Senast ändrad:
Den här ganska vackra och arbetade länken följde med en klocka igår och först trodde jag det var en vanlig modell no-name till jag tittade på låset!
Någon som känner till Fischer Glissandooch vet vad siffrorna betyder, @240snusit kanske?

DBGM verkar vara en förkortning av Deutsches Bundes-Gebrauchsmuster motsvarande German Federal Registered Design på engelska och fanns på produkter från 1949 och senare och är alltså en form av mönster- eller designsskydd.

IMG_0215 2.jpg
IMG_0216.jpg
IMG_0217.jpg

Senast ändrad:
Den här länken dök upp igår, ingen stor sak, men lite annorlunda 😃

20230227_190705.jpg

20230227_201722.jpg

20230227_201715.jpg
Väldigt typisk design för Ryska silverlänkar! Har jagat silverlänk ett tag och stött på ett gäng. Sett ett fåtal i solitt guld också. :)

Tillbaka
Topp