• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fantastiska klocklänkar från förr

Det här är kanske den vackraste och mest genomarbetade länken jag har lyckats få tag i från ENICAR som annars inte lade ned så mycket kärlek på just länkar tyvärr..

Den är original till min Sherpa Electric och fanns även till äldre Super-DIVETTE.

Just den här länken köptes som NOS från Schweiz i slutet av 2021.

IMG_1946.jpg
IMG_1951.jpg
IMG_1952.jpg
IMG_1948.jpg
IMG_1950.jpg
IMG_3241.jpg
IMG_3242.JPG
Riktigt fin länk. Klockan också!

Kanske läge att ta till sig? Du har många fina klockor, men spam tycker ingen är roligt.
Tack för ditt inspel! ;)

Jag ser dock inte riktigt problemet då samma klocka kan ha kopplingar till flera trådar och fyller sitt syfte på varje plats eller?
Tycker själv det är intressant att gå tillbaka i trådar för att följa upp en fråga man grunnat på eller så, det gäller generellt i forum och det är styrkan gentemot FB eller IG.
Om man tycker detta räknas som spam får man väl i sedvanlig ordning anmäla det till moderator, annars är det väl bara att bläddra förbi i flödet? 🤷‍♂️

Ska vi ha ett antal självutnämnda forum-poliser som tycker vad som är rätt eller fel är vi illa ute här på KS, tyvärr vet jag att det har medfört att många retat sig på vissa här på KS och slutat besöka sidan vilket är en olycklig utveckling och riskerar att utarma innehållet.

Har jag brutit mot några forumregler ber jag om ursäkt, men tar det gärna det från ansvariga på KS och rättar mig i så fall in i ledet. 🤗

Tack för ditt inspel! ;)

Jag ser dock inte riktigt problemet då samma klocka kan ha kopplingar till flera trådar och fyller sitt syfte på varje plats eller?
Tycker själv det är intressant att gå tillbaka i trådar för att följa upp en fråga man grunnat på eller så, det gäller generellt i forum och det är styrkan gentemot FB eller IG.
Om man tycker detta räknas som spam får man väl i sedvanlig ordning anmäla det till moderator, annars är det väl bara att bläddra förbi i flödet? 🤷‍♂️

Ska vi ha ett antal självutnämnda forum-poliser som tycker vad som är rätt eller fel är vi illa ute här på KS, tyvärr vet jag att det har medfört att många retat sig på vissa här på KS och slutat besöka sidan vilket är en olycklig utveckling och riskerar att utarma innehållet.

Har jag brutit mot några forumregler ber jag om ursäkt, men tar det gärna det från ansvariga på KS och rättar mig i så fall in i ledet. 🤗
Allt som är fel är inte olagligt. Om vi vänder på det, hur många andra dubbelpostar sina inlägg/bilder? Inte så kul att se samma bilder på olika ställen direkt efter varandra. Det är ju så det blir om man som jag läser allt på vintageavdelningen.

Allt som är fel är inte olagligt. Om vi vänder på det, hur många andra dubbelpostar sina inlägg/bilder? Inte så kul att se samma bilder på olika ställen direkt efter varandra. Det är ju så det blir om man som jag läser allt på vintageavdelningen.

Jag dubbelpostar ibland, dock rätt sällan, då väldigt få brukar titta i den tråden jag mestadels postar i och jag ibland även vill dela med mig av samma post på fler ställen där lämpligt.

5 ställen låter väl lite överdrivet, men jag har inte kollat vart och bryr mig inte heller (iofs inget problem för mig då jag mestadels hänger i några få trådar).

Och om man vänder på det, hur många är det som läser allt på vintageavdelningen? Ie är det ett större problem egentligen?
Postar man bara på ett ställe finns ju risk att andra som verkligen skulle uppskattat det inte får ta del av det?

Verkar som det blir fel/rätt hur man än gör, beroende lite på vem man frågar.

Själv har jag ett litet hjul på musen och scrollar förbi det jag inte vill ta del av. Funkar bra för mig. Allt gott i tråden.

Och om man vänder på det, hur många är det som läser allt på vintageavdelningen? Ie är det ett större problem egentligen?
Postar man bara på ett ställe finns ju risk att andra som verkligen skulle uppskattat det inte får ta del av det?

Verkar som det blir fel/rätt hur man än gör, beroende lite på vem man frågar.

Själv har jag ett litet hjul på musen och scrollar förbi det jag inte vill ta del av. Funkar bra för mig. Allt gott i tråden.
Skulle inte säga det nej, framförallt då det är flera som reagerat på dubbelpostandet.

Man behöver inte vara överens, men är man ensam om ett visst beteende som andra reagerar på får man nog rannsaka sig själv.

Kanske inte riktigt helt rätt tråd… Är denna länk en hommage/kopia till någon annan samtida? Enda jag vet att den är inhandlad/beställd(?)hos en guldsmed i Porto tidigt 40-tal, till mina öron är det ett custom-arbete men min tanke är att det enda som är custom är att familjenamnet är ingraverat i låset? Oavsett är den finfin!
F7013048-3523-48A2-A2C1-A9A9266A7E03.jpeg
2AC5EB0D-A119-4327-B67F-BE4BC7D802D7.jpeg

Kanske inte riktigt helt rätt tråd… Är denna länk en hommage/kopia till någon annan samtida? Enda jag vet att den är inhandlad/beställd(?)hos en guldsmed i Porto tidigt 40-tal, till mina öron är det ett custom-arbete men min tanke är att det enda som är custom är att familjenamnet är ingraverat i låset? Oavsett är den finfin!
F7013048-3523-48A2-A2C1-A9A9266A7E03.jpeg
2AC5EB0D-A119-4327-B67F-BE4BC7D802D7.jpeg
Grundkonstruktionen i sig är generisk, men nog aldrig sett denna sammansättningen så kan mycket väl vara gjord på plats för kunden.

Ett fynd! Dock för liten för mig, så den får gå vidare. Någon som har bra info om den? 🙂
received_504330587902839.jpeg
received_1015816749033156.jpeg
received_503046894696184.jpeg
Har haft en sådan som någon lyckades lura av mig tyvärr - väldigt bra kvalitet tycker jag, riktigt härligt "snap" i flexet. Jag försökte också forska om den men kom inte fram till så mycket. Rent spontant skulle jag säga att åldern är 50-tal efter 53 (baserar jag på att den ser ut att hämta inspiration från Expandro som kom ut 1953).

Tillbaka
Topp