Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Najs!Alpina på brick bracelet med”glidelock”-justering från JB Champion.
Dessa är lite coola.
två Expandro länkar. Dessa har jag mest sett på dykare / kronografer.
Den ena är en ordentligt sliten guldpläterad pat-pending. Den andra är i stål.
Länkarna är för stora / långa för mig men väldigt coola ändå.
Ja det borde gå. Har inte haft någon klocka som jag tyckte de passade på så har inte kollat så noga på det.Sjysst med dubbelraggarlänk.
Borde ju gå att korta dom som med vanlig raggarlänk, öppna/klipp upp (ta bort) och sen pressa ihop igen.
Rätt säker på att man öppnar länkbitarna. Blir nog svårt att ta bort nitarna utan att förstöra länken!Sökt både KS och övriga www efter instruktion på hur man kortar nitad länk. Är det till att öppna länkbitarna eller ta bort nitarna?
Var rädd för det. Då blir det en pysselkväll inom kort! TackRätt säker på att man öppnar länkbitarna. Blir nog svårt att ta bort nitarna utan att förstöra länken!
Jo, är mycket riktigt de två yttre länkbitarna man får böja upp. Med fjädern inräknad tillhör de helt klart de lite knepigare länkarna att korta.Var rädd för det. Då blir det en pysselkväll inom kort! Tack
Klart värt pillet! Snyggt!Efter lite pysslande sitter den som en smäck: Gay Freres
Fantastiskt länk
Tack @240snusit för denna lilla skatt!!
Bra jobbat, och det blev sjukt snyggt också! Känns jättekul att jag kunde dela med mig av mitt OysterfyndEfter lite pysslande sitter den som en smäck: Gay Freres
Fantastiskt länk
Tack @240snusit för denna lilla skatt!!
Fina! Vad är det för bredd på vänstra?JB Champion gjorde många grymma länkar förr, bland annat till JLC. De gjorde även fina guldpläterade varianter.
Fina! Vad är det för bredd på vänstra?
Cool! Jag har en likadan men i välanvänt skick och utan ena ändlänken. Hoppas hitta ett till vrak och bygga en användbar av dem.Denna är lite cool. NOS Fransk ZRC Bonklip från 40-talet med original-tag. Det som gör den lite extra speciell är att den har stretch-funktion / är elastisk vilket man ej ser så ofta på dessa.
Kul ! Håller tummarna att du hittar en. Väldigt häftigaCool! Jag har en likadan men i välanvänt skick och utan ena ändlänken. Hoppas hitta ett till vrak och bygga en användbar av dem.