• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fel clasp? Förändrar det värdet?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag kan svara då deddas saxat mailet i PM. Lunaroyster hänvisade till den 72 timmars inspektionstid som gäller vid köp av honom.

Jag har mailat några andra vintagehandlare under dagen. Borde nappa någonstans!
Detta ser väl rätt ut?

https://www.ebay.com/itm/362051203584

Här är fram och baksida på en av mina nitade länkar. Ni får jämföra själv men spontant är det väl samma?

IMG_5764.JPG
IMG_5767.JPG


Ebay:

IMG_5768.jpg

IMG_5769.jpg
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Köp den istället för att drälla bort tiden. Bilderna räcker väl gott för att jämföra att det är rätt? Använd typ @JensBP och @Aurum som har skarpare ögon är mig och köp den sen.
Hoppas @DiscoPapa högg den för den är markerad som såld nu ;)

Edit: too slow.
Bra discofarsan! Du kan höra med dem eller också Dr Watch, han brukar vara hjälpsam där AD-meckarna tycker det är för bökigt och inte får sälja nya delar ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du har rätt. Snappade av den nu. Var ju en liten kostnad för en bra gamble. Vad kör man för uris på detta då? Höra med Werner eller Farfars kanske?
Jag hoppas bara att den är rätt. Kolla noga haha. Jag fick ju skit tidigare för att jag inte såg saker.. :)

Werner lär inte vara lyrisk över jobbet. Testa Farfars först. Lite av ett elände att jobba med de där stiften. I värsta fall så är ju att bara skicka allt till MY om du ändå skulle åtgärda stretchen.
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Jag hoppas bara att den är rätt. Kolla noga haha. Jag fick ju skit tidigare för att jag inte såg saker.. :)

Werner lär inte vara lyrisk över jobbet. Testa Farfars först. Lite av ett elände att jobba med de där stiften. I värsta fall så är ju att bara skicka allt till MY om du ändå skulle åtgärda stretchen.
Håller med, Werner hatar sånt där. :confused: Farfar kan säkert fixa det!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Werner är bra men jag tror att han har så pass mycket att göra att han hellre passar på det där. Men det kostar inget att fråga. :)
 

deddas

Rolex
Jasså, lunaroyster var inte med på tåget alltså. Motiverade han detta på något sätt? @deddas
Detta var hans svar:
Ok, unfortunately I don't have any additional pictures of it and in the pictures that I do have, the clasp blade is stamped 67. I sold this watch to you few months ago and this is why I have 72 hour inspections. You never told me about anything until now. I am not too sure what you expect me to do at this point?
Så egentligen precis som DiscoPapa beskrev det. Mycket tråkigt... men jag kan väl förstå någonstans att det inte känns helt soft att någon kommer så lång tid efter. Däremot är han ju en proffs handlare och ett blad är i sammanhanget billigt att åtgärda. Det verkar ju dock ha löst sig på ett sätt där både jag och DiscoPapa känner oss nöjda. Hopps det iaf!
Mvh
Deddas
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kommit några svar som stärker teorin att bladet är från ett två-tons jubilee 78360. Intressant att vissa blad kom utan modellnummer i höger nederkant och andra med.
Finns tvåtons 7836. Inte omöjligt att bladet är från en sådan, även om "H" är en datumstämpel som kom senare än de vikta länkarna. Reservdel i så fall. Eller (men här är jag osäker) från en vikt tvåtons länk från en Tudor-modell (som hade vikta länkar in på tidigt nittiotal).

Rolex har ju en historik av variationer i stämplingar och beteckningar, vilket gör det svårt att lägga pusslet ibland. Redan från fabrik kom ju till exempel 5512 med - ibland - bakboetter märkta 5513. Liknande för 1601/1603. "S" för servicedelar infördes ganska sent.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0819.JPG
Finns tvåtons 7836. Inte omöjligt att bladet är från en sådan, även om "H" är en datumstämpel som kom senare än de vikta länkarna. Reservdel i så fall. Eller (men här är jag osäker) från en vikt tvåtons länk från en Tudor-modell (som hade vikta länkar in på tidigt nittiotal).

Rolex har ju en historik av variationer i stämplingar och beteckningar, vilket gör det svårt att lägga pusslet ibland. Redan från fabrik kom ju till exempel 5512 med - ibland - bakboetter märkta 5513. Liknande för 1601/1603. "S" för servicedelar infördes ganska sent.

Min TT 7836......
 
Topp