• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon som är nöjd?

Galaxy

Rolex
Nä... Blir aldrig nöjd, men när jag skaffar mig dessa börjar jag dock närma mig :angel:
patek-phillippe-platinium-2499-watch-1.jpg

118206-Rolex-Day-Date-FD-GLR-f.jpg

rolex-116515LN-Ivory_enl.jpg

7937914222_60750f6f04_o.jpg

15300OR_00_D002CR_01_PR(CMYK).jpg

iwc060_im.jpg

1418761527992
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Det är definitionen av nöjd som gör frågan svår att besvara.

Är jag nöjd med de klockar jag har (5 stycken)? Ja.

Vill jag har fler? Ja!!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men med den där samlingen så ska du vara ganska så nöjd. Finns några jag skulle bytta ut och du saknar en PP och en Lang. (möjligen även en AP)



Tack! Jag är nöjd so far, Hmm, PP är väl en klocka som inte tilltalar mig allt för mycket, en AP Ryal Oak kanske skulle funka, beträffande Lang, om du menar en Lange & söhne så skulle jag inte tacka nej till en sådan.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tack! Jag är nöjd so far, Hmm, PP är väl en klocka som inte tilltalar mig allt för mycket, en AP Ryal Oak kanske skulle funka, beträffande Lang, om du menar en Lange & söhne så skulle jag inte tacka nej till en sådan.

Jo det var Lange & söhne jag syftade på. Ruskigt trevliga klockor som du borde försöka få titta på i verkligheten om du inte redan gjort det. Tyvärr jävligt dyra dock.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Är mer än nöjd med LV och DD. Perfekt duo som funkar till allt. Skulle även kunna vara OWG utan problem. Att välja mellan två ger mig ibland ångest.
 

par

Patek
2-Faktor
Inte förstår???
Alla har inte råd att köpa utan att sälja eller byta.... Enkel matematik.
Det kan ju även vara så att man inte köper(och även säljer) 10 klockor per år utan trivs med de man har. Då kanske man köper en per år eller vart 3e år osv.

Alla ser inte på klockor på samma sätt dvs. Jag läser endel som köper klockor de aldrig ska sälja och sedan även följer det.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är nöjd så länge jag har möjligheten att testa olika klockor. Är även nöjd med alla klockor jag har för tillfället men omväxling förnöjer.
 

Andy McB

Rolex
Det kan ju även vara så att man inte köper(och även säljer) 10 klockor per år utan trivs med de man har. Då kanske man köper en per år eller vart 3e år osv.

Alla ser inte på klockor på samma sätt dvs. Jag läser endel som köper klockor de aldrig ska sälja och sedan även följer det.
Jo det är sant. Fast de klockor som herr S talar om ligger utanför budget för väldigt väldigt många... Så för att ha råd måste de då sälja först. Så snackar vi om att man inte förstår de dom flippar så är vi inne på "elit-tänket".
 

MatteHalvar

Breitling
Här har vi min samling som fyllts på lite, jag kan inte släppa någon ;) Black Bay på G in också! Köper alla coola klockor jag kommer över känns det som :p
 

Bilagor

  • IMG_2168.JPG
    IMG_2168.JPG
    200.6 KB · Visningar: 118

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jo det är sant. Fast de klockor som herr S talar om ligger utanför budget för väldigt väldigt många... Så för att ha råd måste de då sälja först. Så snackar vi om att man inte förstår de dom flippar så är vi inne på "elit-tänket".

betänk skillnaden:
Flippa - Sälja
Flippare - Köpare och säljare av klockor med regelbundenhet som närmast är att betrakta som patologisk

källa: https://klocksnack.se/threads/förkortningar-fraser-och-deras-riktiga-betydelse.4248/
 
  • Like
Reactions: par

EricMcG

Panerai
2-Faktor
hmm, nja, är nöjd med klockorna men inte med samlingen, make sense? :)

Är lite av en perfektionist också, så det ska verkligen vara en fullträff om det är en klocka som ska stanna länge. Funderar just nu faktiskt på att göra en omstart, sälja av och börja om.

Nu funderar jag på något maffigt och ståligt. :cool:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag vet inte om det är fel på mig men jag blir aldrig riktigt nöjd. Bara i början. Kan komma på efteråt när jag flippat bort en klocka att jag borde ha varit nöjd, och ångra försäljningen rejält.

Också en anledning att jag i stort sett gav upp flippningen under flera år. Ibland önskar jag att jag bara kunde hitta en klockj#vel och vara nöjd och glad och ha den resten av livet. Lär ju aldrig ske för det finns för många härliga klockor och plånboken är alldeles för liten för att ha alla på samma gång. :greedy:
 

jabla

Sarlacc
Känner mig så pass nöjd att jag inte planerar något inköp 2015, service av keepers och ett år att känna av vad som möjligtvis skall avyttras.
Vi ser sanningen vid summeringen av 2015. ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Känner mig så pass nöjd att jag inte planerar något inköp 2015, service av keepers och ett år att känna av vad som möjligtvis skall avyttras.
Vi ser sanningen vid summeringen av 2015. ;)

Vänta nu...

...var det inte 'någon' som sa att han inte skulle handla någonting alls 2014 utan bara serva sina keepers? :D
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ursäkta bumben men den här tråden satte sig den förföljer mig. (Den borde inte ens existera på ett klockforum) Sjukt jobbigt att det inte har blivit bättre efter 1 1/2 år med nöjdheten tvärtom.
 
Topp