• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

tissoter

Audemars
Göteborg har likt Stockholm rätt så polariserat...
Och ungefär såhär ser det ut:

Inne i City:
Linnéstaden (Resturanger, pubbar, spårvagnar)
Lorensberg (Resturanger, Pubbar, Spårvagnar, Liseberg, Avenyn)
Vasastaden (Resturanger, Spårvagnar, Avenyn, Kyrka)
Haga (Vackra byggnader, små caféer och mycket Vänsterpartister)
Inom Vallgraven (Köpcenter, Kanal, Butiker, Turister, Spårvagnar, skulle personligen inte vilja bo här)

Precis utanför City: (Gång/cykelavstånd till city)
Majorna (Lite som Stockholms Södermalm om man gillar sånt....)
Landala (Precis ovanför Vasastaden, ligger nära Chalmers och Göteborgs Universitet)
Gårda (Ligger nära Lorensberg)
Johanneberg (Ligger på en kulle ovanför Lorensberg och Vasa)
Lunden: Nära köpcenter, nordstan osv inom vallgraven

Lite längre ifrån city (5-15 minuter med spårvagn eller buss)
Olskroken
Mölndal
Sävedalen
Partille
Torslanda
Västra Frölunda (Håll dig borta ifrån vissa delar av VF)


Områden du inte vill bo i: (Hög kriminalitet, skottlossningar och annan skit)
Biskopsgården
Bergsjön
Angered
Delar av Västra Frölunda
Delar av Tuve
Hjällbo


Givetvis har jag generaliserat lite i hela mitt inlägg..
Hoppas ingen tar åt sig! Men det år såhär jag ser Göteborg (Talar nog för de flesta)
Låter som en rimlig lista, håller helt med
 

Macklin

Cartier
Tack. Men är det där ett lugnare område av hisingen? För har hört de finns olika områden. Men ska ju våga låta tjejen gå ut på kvällen liksom

Bättre Hisingsområden, som jag ser det, är Lundby och Brämaregården. Kan vara ganska mycket knark och skit runt Vågmästareplatsen dock. Ramberget är nog väldigt trevligt för att rasta hundarna, oslagbar utsikt över stan därifrån.
 
Ja det finns mängder med bättre områden på Hisingen.
Torslanda, Sannegården, & Eriksberg är några av dom.
Det finns även lugna och trevliga villaområden i Backa...
Problemet är att Backadal ligger precis intill (Och där är det allt annat än lugnt)

Vill man som tjej kunna gå ute på kvällarna ensam och känna sig trygg så är det antingen city eller utanför stan som gäller (Lerum, Sävedalen, Partille, Kungsbacka, Mölndal m.fl)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ja det finns mängder med bättre områden på Hisingen.
Torslanda, Sannegården, & Eriksberg är några av dom.
Det finns även lugna och trevliga villaområden i Backa...
Problemet är att Backadal ligger precis intill (Och där är det allt annat än lugnt)

Vill man som tjej kunna gå ute på kvällarna ensam och känna sig trygg så är det antingen city eller utanför stan som gäller (Lerum, Sävedalen, Partille, Kungsbacka, Mölndal m.fl)

Jo. Har meddelat föräldrarna nu också så dem har gett sig in i letandet. Dem avråde hisingen helt. :D haha oroliga som dem är.

Men har hittat en hel del väldigt intressanta lägenheter. Får se vad mäklarn säger imorrn, har man tur kanske man gör liiiite vinst iaf.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Göteborg är magiskt! Jag skulle rekommendera Linné, Krokslätt, Kålltorp, Majorna, Örgryte, Masthugget, Munkebäck, Landala, Eriksberg, Mölndal (ja egen stad men tillhör ändå Gbg för oss i Gbg) för att nämna några.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bodde på scandic Mölndal några gånger. Varje morgon brukar jag promenera över en bro och upp mot högre höjder. Ganska bra med höjdskillnader. Iaf där "uppe" var väldigt mysigt och gemytligt. Vill minnas där fanns en fors med man kunde stå och titta på. Dit hade jag flyttat!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Bodde på scandic Mölndal några gånger. Varje morgon brukar jag promenera över en bro och upp mot högre höjder. Ganska bra med höjdskillnader. Iaf där "uppe" var väldigt mysigt och gemytligt. Vill minnas där fanns en fors med man kunde stå och titta på. Dit hade jag flyttat!


Poetiskt det lät
 
Topp