• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Folk är för jävla fräcka! Och här kan vi snacka om skambud!

IMG_1687.PNG
Den nya annonsen är ju "för oseriösa budgivare", så någon av er som drev upp den första borde ju slå till på denna. ;)

Men det är ju helt sjukt att Tradera inte agerar och tar bort användaren? Eller är det inte anmält? :p

Har pratat med Tradera nu, det visar sig att den första annonsen är anmäld 21ggr just nu, och den andra annonsen som har bara ett alternativ köp nu har blivit anmäld 17ggr. Av någon anledning, så har säljaren valt alternativet att betalning går genom Tradera, va detta innebär har jag ingen aning om och hur fort säljaren får in sina pengar! Talade även om hens andra annonser som var ute, även dom hade blivit kapade, det visade sig att dom också var anmälda!

Haha...ja, vet inte om man skall skratta eller gråta åt eländet, folk blir bara fräckare och fräckare!

Du har inte något jubileum av något slag på g? Jag minns att vi annonserade ut kompisens bil (ögonstenen nr1) i gulatidningen veckan innan vi tog honom på svensexa... Folk ringde dygnets alla timmar och gjorde honom galen. Det var en helrenoverad Dodge Charger 1968 i mint condition. I annonsen stod det "frun har sagt att det är bilen eller jag som åker ut, så nu slumpas den för 14k för husfriden" Priset på bilen var ca 120k på den tiden :D

@Affe Nu har jag också talat i telefon med Traderas kundtjänst och anmält säljaren. Denne bedragare kommer säkerligen att lagföras framöver. För att registrera sig när man ska sälja dyrare grejer krävs Bank-id. Denne säljare har dessutom registrerat sig som "Traderasäljare"och då krävs också Bank-id. Jag är mycket medveten om att dessa skurkar kör "snabba" fulingar för att få in kontanter snabbt innan de blir stoppade av allmänheten. De har så att säga inget att förlora innan de slutligen åker fast.

Tradera påtalade att det är viktigt med anmälningar för att snabbt kunna stoppa bedragare likt denna och är mycket tacksamma för alla som anmäler. De kontaktar i sin tur polisen.

@Affe Nu har jag också talat i telefon med Traderas kundtjänst och anmält säljaren. Denne bedragare kommer säkerligen att lagföras framöver. För att registrera sig när man ska sälja dyrare grejer krävs Bank-id. Denne säljare har dessutom registrerat sig som "Traderasäljare"och då krävs också Bank-id. Jag är mycket medveten om att dessa skurkar kör "snabba" fulingar för att få in kontanter snabbt innan de blir stoppade av allmänheten. De har så att säga inget att förlora innan de slutligen åker fast.

Tradera påtalade att det är viktigt med anmälningar för att snabbt kunna stoppa bedragare likt denna och är mycket tacksamma för alla som anmäler. De kontaktar i sin tur polisen.
Säkert ett kapat konto skapat av någon intet ont anande person.

Det verkar förresten vara något fel på din dator, alla dina meddelanden kommer kursiverat.

Tillbaka
Topp