• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Folk är för jävla fräcka! Och här kan vi snacka om skambud!

Frågade "säljaren" om han/hon kunde tänka sig att gå ner några tusingar.
Det var inga som helst problem! :D

bedrägeri.jpg

Har mailat tillbaka och frågat om klockan finns kvar trots att annonsen är avslutad.

Nu är säljaren borta från Tradera. Säljaren hade dessutom registrerat betalningslösning via ett "Traderakonto" med Bank-id. Detta innebär att betalning först sker till Traderas konto. Ser ni bedrägerier/försök på Tradera, anmäl så fort som möjligt detta. Vidare tjafs och spekulationer får nu andra ägna sig åt. Det är bra att ingen denna gång blev drabbad. Håll ögonen öppna och använd ert civilkurage om ni stöter på dessa skurkar...

bedrägeri.jpg

Har mailat tillbaka och frågat om klockan finns kvar trots att annonsen är avslutad.
Den där är ju fin. Vem står för den felande tusenlappen?? 20000-3500=?????
Och förresten är det ju fullt rimligt att man betalar tillbaka en del efter att ha fått för mycket pengar in på kontot, istället för att få rätt belopp inbetalt från början. Nä - detta känns safe! :arghh:

Troligtvis har nån vänlig person "lånat" denne Gnarpsbos personuppgifter!
För ett antal år sedan var det en Solnabo som lånade mina personuppgifter, skapade ett gmailkonto och ett mobiler i mitt namn och började annonsera ut datorer och kameror. Han fick pengarna och jag fick en massa mindre trevliga telefonsamtal!
Dessa juveler brukar stjäla id från någon norrlänning eller gotlänning.
De flesta affärerna görs ju med folk från Mälardalen/ Stockholm, de åker sällan till Norrland för f2f affärer!
ET jävla sätt är det iaf!

@Affe Nu har jag också talat i telefon med Traderas kundtjänst och anmält säljaren. Denne bedragare kommer säkerligen att lagföras framöver. För att registrera sig när man ska sälja dyrare grejer krävs Bank-id. Denne säljare har dessutom registrerat sig som "Traderasäljare"och då krävs också Bank-id. Jag är mycket medveten om att dessa skurkar kör "snabba" fulingar för att få in kontanter snabbt innan de blir stoppade av allmänheten. De har så att säga inget att förlora innan de slutligen åker fast.

Tradera påtalade att det är viktigt med anmälningar för att snabbt kunna stoppa bedragare likt denna och är mycket tacksamma för alla som anmäler. De kontaktar i sin tur polisen.

Hehe...bra jobbat! Pratade också med dom, men henne jag pratade med så sa hon ingenting om detta! Men det är konstigt att jag inte behöver ett Bank-ID när jag lägger upp min annons på klockan, kan det bero på att man har varit reggad länge då kanske!

Däremot sa hon att det var bra att många anmälde, då det blir prio ett, när dom går i genom anmälningarna!

Folk försöker väl och hoppas på att någon okunnig och naiv stackare ska nappa, tur att det blev ett lyckligt slut och att ingen köpte klockan av hen!

bedrägeri.jpg

Haha...va skall man säga, vilken dåre, inte ens då har hen någon civilkurage, enda in i det sista ska personen försöka att blåsa någon!

Hehe...bra jobbat! Pratade också med dom, men henne jag pratade med så sa hon ingenting om detta! Men det är konstigt att jag inte behöver ett Bank-ID när jag lägger upp min annons på klockan, kan det bero på att man har varit reggad länge då kanske!

Däremot sa hon att det var bra att många anmälde, då det blir prio ett, när dom går i genom anmälningarna!

Folk försöker väl och hoppas på att någon okunnig och naiv stackare ska nappa, tur att det blev ett lyckligt slut och att ingen köpte klockan av hen!
Jag vet inte när de började med Bank-id men jag som du, har varit verksam länge. Man har ju byggt upp ett förtroende under många år med sina omdömen. Skönt att denne skurk blev stoppad Affe!

Jag vet inte när de började med Bank-id men jag som du, har varit verksam länge. Man har ju byggt upp ett förtroende under många år med sina omdömen. Skönt att denne skurk blev stoppad Affe!

Håller med dig, bra att det var så många som engagerade sig och anmälde den jävla idioten, 21ggr på den första och 17ggr på den andra, förhoppningsvis så var det många från forumet som hakade på!

Swishen går till en Jimmy Westling.
Söker man på Birthday så finns det tre personer med det namnet. Gyttorp, Göteborg och Tommelilla.

bedr3.jpg

Och googlar man namnet får man träff på en sida som samlar information om "blocket-bedragare" (visste ej om sidan sedan tidigare) med följande citat:
Skärmavbild 2017-08-07 kl. 13.58.45.png

Bonus: Googlar man sedan namnet på lexbase så förekommer Jimmy i Tomelilla i registret. Har ej konto där så kan ej ladda hem domen så jag säger inte att det är han men ändå.

Med vänlig hälsning,
Martin

Och googlar man namnet får man träff på en sida som samlar information om "blocket-bedragare" (visste ej om sidan sedan tidigare) med följande citat:
Skärmavbild 2017-08-07 kl. 13.58.45.png

Bonus: Googlar man sedan namnet på lexbase så förekommer Jimmy i Tomelilla i registret. Har ej konto där så kan ej ladda hem domen så jag säger inte att det är han men ändå.

Med vänlig hälsning,
Martin
Jag har lexbase, ska kolla vad det är för lirare.

Ok, inga domar på sig om bedrägeri o inget sedan 2014, lite annat rask, men inget jag tänker hänga ut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp