Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har helt klart en poäng och jag var mer än bara lite otydlig. Ser naturligtvis helst att eventuella länkar hamnar i annan mer lämplig tråd om de inte rör objekt på K&S.Fast nu börjar du ju själv bjuda in till OT
Du ställde en rimlig fråga och fick rimliga svar. Moderator har godkänt ny annons och Cosmo har erbjudit retur så dags att släppa Seikon nu och eventuella personliga vendettor som frågeställningen har väckt @embassyone.
Om nu tanken med tråden är att ha den kvar mer än över dagen
Hej,Hej alla. Då jag är ganska novis på området och inte själv har kunnandet att bedöma så ställer jag frågan till er som kan det bättre:
Har jag köpt en Seiko eller är det fake/kopia?
tillägger här att @Cosmo inte på något sätt farit med osanning och har varit juste och öppen med att byte/retur är helt OK.
Tråden här och de olika infallsvinklarna gör att jag har svårt att bedöma hur jag ska se på klockan.
tack på förhand för svar.
Önskar jag kunde Seiko, men sökte snabbt och skall det vara en 7009-3040? Den boetten ser ju annorlunda ut. Någon ninja typ @kuma-kun ?
Edit, var en 7009-821A
Hittade snabbt som i, sökte på billigaste på chrono, den från Dubai?Jag kanske inte hänger med i svängarna men listar inte denna 69?
hittade en snabbt på Chrono24 för 82 och i regel ligger ju deras annonser i överkant prismässigt.
Är det något jag missar? @Joakim Svensson
Avslutad - Rolex Explorer 1 - 124270 -PB
Hej KS! Säljer min 124270 som jag plockade ut förra hösten. Klockan är i fint skick men inte ny, bruksspår på länk och glasring finns men inget allvarligt. Kan skicka nya bilder vid intresse. Fullset såklart. 85k. Nu 83k Kan ev. ta byten som betalning också. T.ex BB58, Pelagos, Grand Seiko...klocksnack.se
Ja och därefter cypern och Hongkong på 84Hittade snabbt som i, sökte på billigaste på chrono, den från Dubai?
Hongkong då får man väl lägga på 25 % ca direkt på priset med tull, moms etc ?Ja och därefter cypern och Hongkong på 84
Jag kanske inte hänger med i svängarna men listar inte denna 69?
hittade en snabbt på Chrono24 för 82 och i regel ligger ju deras annonser i överkant prismässigt.
Är det något jag missar? @Joakim Svensson
Avslutad - Rolex Explorer 1 - 124270 -PB
Hej KS! Säljer min 124270 som jag plockade ut förra hösten. Klockan är i fint skick men inte ny, bruksspår på länk och glasring finns men inget allvarligt. Kan skicka nya bilder vid intresse. Fullset såklart. 85k. Nu 83k Kan ev. ta byten som betalning också. T.ex BB58, Pelagos, Grand Seiko...klocksnack.se
Den där är ju svincool!Hiskelig sak, kan inte sluta klicka på annonsen. Hur tänkte du egentligen när du först köpte den @TorNet ? Måste få veta
Avslutad - Swatch Sliding Doors Limited Edition
Swatch Sliding Doors Limited Edition SUOZ185S New Gent 41 mm Designad av Alexander Gorlizki. Limiterad i 4567 ex, detta är nummer 4377. Boett i plast, 41 mm, 3 bar, armband i tyg och läder. Klockan är sparsamt använd och fungerar felfritt. Eftersom insidan av armbandet är i ljust läder så...klocksnack.se
Ja precis som att man alltid måste hålla hastighetsgränsen på vägarna men då är väl Europa en bättre jämförelse som @poormans skrev
Ja då känns inom Europa som ett lämpligare alternativ helt klartJa precis som att man alltid måste hålla hastighetsgränsen på vägarna men då är väl Europa en bättre jämförelse som @poormans skrev
Absolut, det ena behöver liksom inte utesluta det andraDen där är ju svincool!
Intressant tolkning, skrev precis att det andra var en bättre jämförelse. jag reagerade på att priset var lite i överkant, frågade här (som tråden är ämnad till) och då menar jag en genuin fråga.Så du tycker att man som säljare ska anpassa sina priser här på Köp & Sälj baserat på att man som köpare har möjligheten att momsfuska om man köper utifrån EU?
Intressant tolkning, skrev precis att det andra var en bättre jämförelse. jag reagerade på att priset var lite i överkant, frågade här (som tråden är ämnad till) och då menar jag en genuin fråga.
Många andra i forumet insinuerar och antar saker i sina frågor, vilket ofta bidrar till en tråkig stämning
Och det måste ju vara fritt att fråga, men förstår var du menar. Jag är inte den som brukar spekulera kring rolexpriser.Nej, tråden är knappast till för att lyfta fram att en random Rolex går att hitta för ett par tusenlappar mindre på C24. Du skriver själv ”lite i överkant”. Men det tänker du att den här tråden ska vara till för att påpeka?
Det har nog avhandlats och förmedlats ett hundratal gånger att det är fri prissättning som gäller på KS. Fine om man far med osanning i annonsen om listpris eller tillgänglighet, men dylika prisjämförelser kommer garanterat leda till att tråden blir låst vilket skulle vara synd då inlägg som det första där äkthet ifrågasätts går förlorade.
Och det måste ju vara fritt att fråga, men förstår var du menar. Jag är inte den som brukar spekulera kring rolexpriser.
nästa gång jag har en fråga om pris så tar jag det i PM
Skit i det du.Hiskelig sak, kan inte sluta klicka på annonsen. Hur tänkte du egentligen när du först köpte den @TorNet ? Måste få veta
Avslutad - Swatch Sliding Doors Limited Edition
Swatch Sliding Doors Limited Edition SUOZ185S New Gent 41 mm Designad av Alexander Gorlizki. Limiterad i 4567 ex, detta är nummer 4377. Boett i plast, 41 mm, 3 bar, armband i tyg och läder. Klockan är sparsamt använd och fungerar felfritt. Eftersom insidan av armbandet är i ljust läder så...klocksnack.se
...och jag som var seriös spekulant?Skit i det du.
Jag tror inte att det är en helt ovanlig synvinkel. Jag fick själv höra att jag begärde ockerpris när jag utgick från marknadspriset i USA + moms på en klocka som inte fanns att köpa inom EU.Så du tycker att man som säljare ska anpassa sina priser här på Köp & Sälj baserat på att man som köpare har möjligheten att momsfuska om man köper utifrån EU?
Finns ju bild på servicekvittona iafJag tror inte att det är en helt ovanlig synvinkel. Jag fick själv höra att jag begärde ockerpris när jag utgick från marknadspriset i USA + moms på en klocka som inte fanns att köpa inom EU.
För att återgå till trådens ämne: varför är denna klocka fullservad både 2015 och 2016? Det låter även som att det saknas dokumentation bortsett från ett trycktest från 2017? Nu är den markerad som OHPF men det kan ju vara intressant både för den tilltänkte köparen och även inför framtida flippar.
@Rolexsearch
Avslutad - Omega Speedmaster (servad)
Säljer en speciell klocka från Omega som är en hedersklocka till originalet Omega Broad Arrow från 1957 med den ovanliga röda texten. Den tillkommer med ett näst intill oanvänt krokodilläder med clasp från Omega samt ett natoband som jag använt. Visste ni tex att Broad Arrow var betydligt...klocksnack.se
Samma klocka verkar ha sålts för 27K i början av oktober och i den annonsen står det:Jag tror inte att det är en helt ovanlig synvinkel. Jag fick själv höra att jag begärde ockerpris när jag utgick från marknadspriset i USA + moms på en klocka som inte fanns att köpa inom EU.
För att återgå till trådens ämne: varför är denna klocka fullservad både 2015 och 2016? Det låter även som att det saknas dokumentation bortsett från ett trycktest från 2017? Nu är den markerad som OHPF men det kan ju vara intressant både för den tilltänkte köparen och även inför framtida flippar.
@Rolexsearch
Avslutad - Omega Speedmaster (servad)
Säljer en speciell klocka från Omega som är en hedersklocka till originalet Omega Broad Arrow från 1957 med den ovanliga röda texten. Den tillkommer med ett näst intill oanvänt krokodilläder med clasp från Omega samt ett natoband som jag använt. Visste ni tex att Broad Arrow var betydligt...klocksnack.se