• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@OskarK
https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-aquanaut-5167.59094/

Börjar bli less på att se dig bumpa den här varje dag. Inte funderat på att sänka priset så att det i alla fall hamnar under något av dem första 25 objekten på C24?

Vad är problemet med att bumpa annons? Helt ok pris med tanke på att merparten av 5167 på Chrono24 antingen inte finns eller är lokaliserade utanför Europa.

Hoppas du får sålt den snart @OskarK :)

@OskarK
https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-aquanaut-5167.59094/

Börjar bli less på att se dig bumpa den här varje dag. Inte funderat på att sänka priset så att det i alla fall hamnar under något av dem första 25 objekten på C24?

Konstigt att du inte blivit less på de annonser som bumpats sen i våras då, sen är det ingen som tvingar dig att läsa annonsen varje dag. Angående priset är det mig veterligen rimligt med tanke på när den är uttagen och skick.
Trevlig helg! :)

Konstigt att du inte blivit less på de annonser som bumpats sen i våras då, sen är det ingen som tvingar dig att läsa annonsen varje dag. Angående priset är det mig veterligen rimligt med tanke på när den är uttagen och skick.
Trevlig helg! :)

Jag tror faktiskt man gör sig själv en tjänst genom att inte bumpa varje dag då det känns lite desperat.

För att lägga mig i det som sagt ovan tycker jag personligen även man är ute och cyklar när man börjar gnälla på en annons som legat ute i bara två veckor.
Det är inte helt lätt att sälja en Patek på ett par dagar...

@Nic åsikten är noterad.
Verkligen ingen annan än jag som blir irriterad på dagliga bumpar utan att det tillförs information (läs bilder) eller att priset sänks med i alla fall en tia? Eller har ni överseende för att det är Patek? Det ska inte ta två veckor att sälja en Aquanaut.

@Nic åsikten är noterad.
Verkligen ingen annan än jag som blir irriterad på dagliga bumpar utan att det tillförs information (läs bilder) eller att priset sänks med i alla fall en tia? Eller har ni överseende för att det är Patek? Det ska inte ta två veckor att sälja en Aquanaut.
Jag stör mig bara på nya medlemmar som slutar att posta så fort de har klarat gränsen för att få tillgång till Sälj.

Priset är nära nypris, för vem vill förlora pengar?
Annonserna bumpas mer än en gång per dag.
Och när klockan väl har blivit såld, så raderas priset eller hela annonsen.

Givetvis inget fel på det. Men att läsa samma annons i två veckor i sträck började bli lite tjatigt.
Är du intresserad av klockan? Tycker det är väldigt märkligt beteende att klicka in på samma annons två veckor i sträck annars och förvänta sig att annonsen ska uppdateras. Majoriteten uppdaterar väl ändå titeln i samband med ändring av annonsen.

@Nic åsikten är noterad.
Om reglerna säger att man får bumpa en gång per dag så tycker jag inte riktigt man kan klandra säljaren för detta om inte det är något jätte tokigt med annonsen, sen att det inte skall ta mer än 2 veckor att sälja en aquanaut låter lite väl hårt. Att matcha säljare och köpare på den nivån kan ta lite tid, tycker inte det är konstigt. Det har förekommit många fina klockor till relativt vettiga priser som blivit kvar ett tag när det börjar gå upp på dessa nivåer, så inget ovanligt. Låter som du bör gå på reglerna angående bumpning istället för säljaren.

Är det verkligen nödvändigt att i annonsen skriva att klockor som är med på tex jämföra-storleks-bild, INTE ingår i försäljningen.
Jaha, men vänta nu, ingår inte din AP i din Seiko-annons menar du?! (exempel)

Tycker det blir allt vanligare, är det inte att dumförklara spekulanterna? Vi är ju trots allt inte i USA ;)
Menar, är det här ett problem folk erfarit att dom blir kontaktade med fråga om klockan på bilden ingår?...

Trevligt med olika analyser utifrån min försäljning av Cartier Santos 100XL. Ibland tänker man rätt men skriver fel. Skulle tagit bort 26k och skrivit bud från 23k.

Mikael

Nåt jag inte kan hålla med om är hur det kan vara så accepterat för köparen att bjuda under om efterfrågan är låg men för säljaren inte att ta emot bud över om efterfrågan är hög. Det går inte ihop.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp