Låga bud är samma som auktion fast åt fel håll.Logiken torde väl vara: Auktioner hör inte hemma på KS. Vill du acceptera skambud är det väl upp till dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låga bud är samma som auktion fast åt fel håll.Logiken torde väl vara: Auktioner hör inte hemma på KS. Vill du acceptera skambud är det väl upp till dig.
Din svenska går inte ihopNåt jag inte kan hålla med om är hur det kan vara så accepterat för köparen att bjuda under om efterfrågan är låg men för säljaren inte att ta emot bud över om efterfrågan är hög. Det går inte ihop.
Jag tror nog att du klarar att byta plats på "inte" och "säljaren" på egen hand.Din svenska går inte ihop![]()
Väldigt trist om det ligger massa klockor med priser riggade för budgivning.Nåt jag inte kan hålla med om är hur det kan vara så accepterat för köparen att bjuda under om efterfrågan är låg men för säljaren inte att ta emot bud över om efterfrågan är hög. Det går inte ihop.
Omöjligt för någon att kontrollera. Lär finnas säljare av alla de slag som säljer här. En del säljer till den första som mailar, en del som väntar någon dag med att svara för att välja "bästa köparen"...osvJag menar inte lockpriser där säljaren inte kan tänka sig att släppa för utgångspriset. Jag menar situationer där efterfrågan trots normal prissättning är "för hög" och säljaren får något högre bud.
Nyligen var det en säljare som uppenbarligen satte ett för lågt pris och sedan sålde till en person som betalade lite mer än utgångspriset. Halva KS gick apskit och säljaren fick löpa gatlopp i mest prisvärda-tråden.Fast det öppnar ju för lockpriser om man slopar "inga auktioner".
Får du ett högre bud och vill acceptera det så får du väl sköta det snyggt och diskret om du verkligen vill, ingen kan ju stoppa försäljningen.
Men att börja tumma på reglerna kring detta kommer leda till att flera annonser endast utnyttjar KS för auktioner.
Följde den diskussionen och förstår vad du menar.Nyligen var det en säljare som uppenbarligen satte ett för lågt pris och sedan sålde till en person som betalade lite mer än utgångspriset. Halva KS gick apskit och säljaren fick löpa gatlopp i mest prisvärda-tråden.
Marigt det här med om auktioner är bra eller dåligt.
Vart ska jag annonsera för att slippa gamarna som skambjuder? För KS är tydligen inte den.Vill man jobba med auktioner får man lägga ut på Tratten.
Äsch, bara att igga?Vart ska jag annonsera för att slippa gamarna som skambjuder? För KS är tydligen inte den.
Stör mig mest på en del högtravande inlägg om att det ska vara så angenämnt att sälja här. Märker ingen större skillnad mot Blocket förutom de där riktiga drömmarna som helt saknar pengarna saknas här. Istället finns gnällpelleprutarna som hänvisar till att man minsann kan hitta klockan billigare hos gråhandlare i Ryssland och att den där hairlinen på spännet ska sänka priset med 5000 spänn.Äsch, bara att igga?
Jag har fortfarande inte fått något katastrofalt skambud med tilläget "kan göra snabb affär" eller bedrägeri försök. Är väl den stora skillnade här jämfört med blocket. I övrigt är det som du skrev.Stör mig mest på en del högtravande inlägg om att det ska vara så angenämnt att sälja här. Märker ingen större skillnad mot Blocket förutom de där riktiga drömmarna som helt saknar pengarna saknas här. Istället finns gnällpelleprutarna som hänvisar till att man minsann kan hitta klockan billigare hos gråhandlare i Ryssland och att den där hairlinen på spännet ska sänka priset med 5000 spänn.
Nu har jag inte sålt så mycket, men om någon skulle skambuda, så skulle jag nog inte ens lägga ned tid på att svara personen.Stör mig mest på en del högtravande inlägg om att det ska vara så angenämnt att sälja här. Märker ingen större skillnad mot Blocket förutom de där riktiga drömmarna som helt saknar pengarna saknas här. Istället finns gnällpelleprutarna som hänvisar till att man minsann kan hitta klockan billigare hos gråhandlare i Ryssland och att den där hairlinen på spännet ska sänka priset med 5000 spänn.
Istället finns gnällpelleprutarna som hänvisar till att man minsann kan hitta klockan billigare hos gråhandlare i Ryssland....
Stör mig mest på en del högtravande inlägg om att det ska vara så angenämnt att sälja här. Märker ingen större skillnad mot Blocket förutom de där riktiga drömmarna som helt saknar pengarna saknas här. Istället finns gnällpelleprutarna som hänvisar till att man minsann kan hitta klockan billigare hos gråhandlare i Ryssland och att den där hairlinen på spännet ska sänka priset med 5000 spänn.
Ok! Skrev nog ingen returpolicy, sorry. Får man inte ta bort priset? Var köparen som bad mig om detta.Ta inte bort pris, retur osv efter avslutad annons @MrRolex
https://klocksnack.se/threads/rolex-116613lb.60120/
Står tydligt i de få riktlinjerna som krävs för att annonsera här på KS.Ok! Skrev nog ingen returpolicy, sorry. Får man inte ta bort priset? Var köparen som bad mig om detta.
Ok! Kollar upp det och ser till att göra rätt nästa gång.Står tydligt i de få riktlinjerna som krävs för att annonsera här på KS.
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
Ok! Kollar upp det och ser till att göra rätt nästa gång.
De gånger jag annonserat här så tycker jag att det fungerat fint. Klart det ställvis prutas lite men på klocksnack försöker jag alltid ge ett trevligt svar även om budet är för lågt. Delar uppfattningen att det är intressant att veta vart säljaren befinner sig, skriv ut det. Det är dock märkligt hur många säljare som verkar ha svårt att fatta de ganska enkla reglerna om t.ex retur.
Har aldrig plockat bort priset!Eller så lägger du tillbaka priset bara?