• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda" ;)

Lite OT för tråden kanske, men detta har jag också funderat på. Ofta vill man söka efter specifika modeller/märken, men då söker den på alla typer av annonser vilket gör att avslutade, ohpf:ade och tillbakadragna kan göra att en aktiv annons göms flera sidor bort. Det är bra att man kan filtrera på typ av annons, men vore bra om det gick att ordna så sökningen beaktade valet av annonstyp. Men som vanlig användare av internetforum har jag svårt att bedöma komplexiteten i att införa en sådan funktion.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Lite OT för tråden kanske, men detta har jag också funderat på. Ofta vill man söka efter specifika modeller/märken, men då söker den på alla typer av annonser vilket gör att avslutade, ohpf:ade och tillbakadragna kan göra att en aktiv annons göms flera sidor bort. Det är bra att man kan filtrera på typ av annons, men vore bra om det gick att ordna så sökningen beaktade valet av annonstyp. Men som vanlig användare av internetforum har jag svårt att bedöma komplexiteten i att införa en sådan funktion.

En så enkel sak som att sökresultatet sorterades efter datum vore något.
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klart bump fyller en funktion, jag spontanköper de flesta av mina klockor och det är ju inte direkt att man använder sökord så som tiger, helevetia, candino dykare från -63 eller en croton kronograf från -68.

Är man bara intresserad av en 114060 så spelar väl sökfunktionen mindre roll.
 

ozzyozzy

Cartier
Klart bump fyller en funktion, jag spontanköper de flesta av mina klockor och det är ju inte direkt att man använder sökord så som tiger, helevetia, candino dykare från -63 eller en croton kronograf från -68.

Är man bara intresserad av en 114060 så spelar väl sökfunktionen mindre roll.
Håller med! Man ser något mögligt hoppa upp på första sidan, drar iväg ett PM, swishar...aaah, dagens fix avklarad.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad är grejen med alla som raderar innehållet i sina annonser. Noll respekt för forumet och reglerna.

Både att strunta i att ta reda på vad som gäller med att få annonsera GRATIS!!!, eller att helt strunta i följa de få och enkla reglerna som finns är oerhört märkligt. Det gäller ju inte bara nya medlemmar dessvärre utan även folk som postar frekvent på forumet och som har varit medlemmar i flera år struntar helt i detta. Det är ännu värre i mina ögon.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Inget jag vill hänga ut offentligt här som du kanske förstår. De är fortf reggade men slutat logga in eller använda forumet.
Om de slutat använda forumet och inte använt sina riktiga namn så kanske det inte skadar så mycket, eller? Man undrar ju vad för slags trakasserier de fått utstå för att välja att sluta använda forumet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om de slutat använda forumet och inte använt sina riktiga namn så kanske det inte skadar så mycket, eller? Man undrar ju vad för slags trakasserier de fått utstå för att välja att sluta använda forumet.
Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@JLC OK men det var du som tog upp det som argument.

Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.
Några som var frekventa i "minst prisvärda"-tråden har onekligen försvunnit.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.
Det är ju precis det här jag menar. Så fort någon försöker vara ärlig kommer det direkt ogrundande påhopp fulla av elakheter. Varför kan vi inte föra en trevlig saklig ton här på forumet. Det är ok om man kör jargong på "hyllan" eller GTG eller mellan rävar som känner varandra men inte mot personer man inte känner eller folk som är nya.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju precis det här jag menar. Så fort någon försöker vara ärlig kommer det direkt ogrundande påhopp fulla av elakheter. Varför kan vi inte föra en trevlig saklig ton här på forumet. Det är ok om man kör jargong på "hyllan" eller GTG eller mellan rävar som känner varandra men inte mot personer man inte känner eller folk som är nya.
Svårt att bemöta något du inte benämner. Jag vidhåller min inställning att tokig prissättning bör diskuteras.
 

evki

Audemars
2-Faktor
"Klocksnackprisverket" behöver äntligen skapas. Fy vad onödigt att man sätter sit eget pris på sin egen klocka!
Det måste finnas ett organ som ska styra detta uppifrån! Annars blir det en fri marknad här på KS :nailbiting:

:cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"Klocksnackprisverket" behöver äntligen skapas. Fy vad onödigt att man sätter sit eget pris på sin egen klocka!
Det måste finnas ett organ som ska styra detta uppifrån! Annars blir det en fri marknad här på KS :nailbiting:

:cool:
Om du ska sälja den där JLCn du har som avatar så köper jag den gärna, givetvis efter min prissättning. :)
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Helt ärligt, vem bryr sig om vilka som dragit från forumet, det här är inget digitalt nasarplank, det är ett entusiastforum, och köp och sälj är en plats där entusiaster överlåter klockor till någorlunda resonabla priser med enligt min erfarenhet goda intentioner och relativt ärliga beskrivningar. Allt detta sammanbinds av ett knippe regler som inte är svåra att följa, men där samma personer oftast fallerar upprepade gånger.
Passar det inte in ens egna agenda eller orkar man inte få kommentarer/tips/kritik som jag personligen tycker är saklig i sin form, ja då bör man sälja sin klocka någon annanstans.
Självklart fri prissättning, självklart kan man tycka sin SKX007 är otroligt unik och eftertraktad. Men att tro att det skulle gå obemärkt förbi på ett entusiastforum.... alltså det är ju bara korkat.
All verbal pajkastning aside så har jag lärt mig enormt mycket genom att följa minst-prisvärda och frågor-och-funderingar -trådarna.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Problemet är ju att ett "korkat högt pris" är lika mycket en åsikt som ett "bra pris" enligt folk från "minst- eller mestprisvärda". Man får diskutera det men inte pinga säljaren och påpeka att hans pris är fantasibaserat, när han inte ens frågat om råd. Det kan uppfattas som mobbning )))))
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp