Ja, i alla fall tillräckligt mkt för att bryta mot regler ocksåBump har en funktion: nån bryr sig tillräckligt att bumpa den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, i alla fall tillräckligt mkt för att bryta mot regler ocksåBump har en funktion: nån bryr sig tillräckligt att bumpa den
Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda"
Lite OT för tråden kanske, men detta har jag också funderat på. Ofta vill man söka efter specifika modeller/märken, men då söker den på alla typer av annonser vilket gör att avslutade, ohpf:ade och tillbakadragna kan göra att en aktiv annons göms flera sidor bort. Det är bra att man kan filtrera på typ av annons, men vore bra om det gick att ordna så sökningen beaktade valet av annonstyp. Men som vanlig användare av internetforum har jag svårt att bedöma komplexiteten i att införa en sådan funktion.
En så enkel sak som att sökresultatet sorterades efter datum vore något.
Håller med! Man ser något mögligt hoppa upp på första sidan, drar iväg ett PM, swishar...aaah, dagens fix avklarad.Klart bump fyller en funktion, jag spontanköper de flesta av mina klockor och det är ju inte direkt att man använder sökord så som tiger, helevetia, candino dykare från -63 eller en croton kronograf från -68.
Är man bara intresserad av en 114060 så spelar väl sökfunktionen mindre roll.
Går ju sortera på senast = samma sak?
Vad är grejen med alla som raderar innehållet i sina annonser. Noll respekt för forumet och reglerna.
Inget jag vill hänga ut offentligt här som du kanske förstår. De är fortf reggade men slutat logga in eller använda forumet.@JLC , vilka 4 lämnade för att folk klagade på deras priset?
Om de slutat använda forumet och inte använt sina riktiga namn så kanske det inte skadar så mycket, eller? Man undrar ju vad för slags trakasserier de fått utstå för att välja att sluta använda forumet.Inget jag vill hänga ut offentligt här som du kanske förstår. De är fortf reggade men slutat logga in eller använda forumet.
Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.Om de slutat använda forumet och inte använt sina riktiga namn så kanske det inte skadar så mycket, eller? Man undrar ju vad för slags trakasserier de fått utstå för att välja att sluta använda forumet.
Classic.Inget jag vill hänga ut offentligt här som du kanske förstår. De är fortf reggade men slutat logga in eller använda forumet.
Några som var frekventa i "minst prisvärda"-tråden har onekligen försvunnit.Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.
Har inte fått svar av honom ännuFick aldrig svar på ifall den varit på service någon gång....
@najkksorn
https://klocksnack.se/threads/rubrik-rolex-14060m-2010-fullset-innerbox-ytterbox-cert-tag-duk.72181/
Det är ju precis det här jag menar. Så fort någon försöker vara ärlig kommer det direkt ogrundande påhopp fulla av elakheter. Varför kan vi inte föra en trevlig saklig ton här på forumet. Det är ok om man kör jargong på "hyllan" eller GTG eller mellan rävar som känner varandra men inte mot personer man inte känner eller folk som är nya.Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta.
Svårt att bemöta något du inte benämner. Jag vidhåller min inställning att tokig prissättning bör diskuteras.Det är ju precis det här jag menar. Så fort någon försöker vara ärlig kommer det direkt ogrundande påhopp fulla av elakheter. Varför kan vi inte föra en trevlig saklig ton här på forumet. Det är ok om man kör jargong på "hyllan" eller GTG eller mellan rävar som känner varandra men inte mot personer man inte känner eller folk som är nya.
@yonsson nu var det främst Torstens inlägg jag tänkte på i första hand. Han utgår från att de var oseriösa bara för att de valde att lämna när de fick obalanserade osakliga personagrepp.Svårt att bemöta något du inte benämner. Jag vidhåller min inställning att tokig prissättning bör diskuteras.
Talar du nånsin sanning?@yonsson nu var det främst Torstens inlägg jag tänkte på i första hand. Han utgår från att de var oseriösa bara för att de valde att lämna när de fick obalanserade osakliga personagrepp.
"Antagligen något så fruktansvärt hemskt som att någon påpekat att de har fantasipriser i sina annonser. Då packar man så klart väskan och drar till Blocket eller Tratten där folk har lite bättre kunskaper om vad en klocka ska kosta."Talar du nånsin sanning?
Om du ska sälja den där JLCn du har som avatar så köper jag den gärna, givetvis efter min prissättning."Klocksnackprisverket" behöver äntligen skapas. Fy vad onödigt att man sätter sit eget pris på sin egen klocka!
Det måste finnas ett organ som ska styra detta uppifrån! Annars blir det en fri marknad här på KS
Om du ska sälja den där JLCn du har som avatar så köper jag den gärna, givetvis efter min prissättning.
Om du ska sälja den där JLCn du har som avatar så köper jag den gärna, givetvis efter min prissättning.