Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det får man, men inte bumpa fler än tre per dag.@evki får man ha fler än tre annonser ute?
3 nya per dag maxSå det är tillåtet att lägga ut 5 nya annonser sålänge man bara bumpar 3 per dag?
Annars kan man ju läsa reglerna en gång så borde det sitta sen. Så komplicerat är det inteMan lär sig nya saker varje dag haha
Hahaha hade missförstått alltihopa. Var visst som du säger 3 per dygn.. nu öppnades en helt ny värld.Annars kan man ju läsa reglerna en gång så borde det sitta sen. Så komplicerat är det inte
Jo, så svårt är det. Den meningen som beskriver det är inte direkt poesi.Annars kan man ju läsa reglerna en gång så borde det sitta sen. Så komplicerat är det inte
För att förtydliga - posta ELLER bumpa max 3 annonser per dag.3 nya per dag max
Samt bumpa 3 annonser 1 gång om dagen.
Sen kan du ju ha 20 annonser om du så vill det.
Dessutom har en liknande klocka, också NOS, sålts för halva priset förra året. Är priset rimligt?Lite funderingar runt denna annonsen https://klocksnack.se/threads/nos-omega-speedmaster-michael-schumacher-special-edition.72086/ att den aldrig har sålts på den vanliga marknaden och endast delats ut till Schumachers vänner verkar inte stämma efter lite snabbt googlande på referensen så verkar det vara en model som såldes på den japanska marknaden som Schumacher eventuellt har tagit några klockor för att ge till folk i sitt F1 stall! Rätta mig om jag har fel! @gabban
Såg det också!Dessutom har en liknande klocka, också NOS, sålts för halva priset förra året. Är priset rimligt?
https://auktion.catawiki.se/kavels/...watch-michael-schumacher-special-edition-2004
Borde framgå i annonsenDen är 2005
Andra gången du blir påmind om detta, följ reglerna. @Vincentb@Vincentb
https://klocksnack.se/threads/bytes-breitling-chronomat-vitesse.72109/
Vincent, endast 1 bump om dagen är tillåten. Du har lagt ut annonsen idag samt bumpat 2 gånger redan.
Att du även lägger upp sen drar tillbaka annonsen på samma klocka flera gånger känns väldigt konstigt.
Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att bygga in den kontrollen i systemet, med tanke på att det finns en del regler som måste tas i beaktande.Varför är det ens möjligt att bumpa fler än en gång per dag?
Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att bygga in den kontrollen i systemet, med tanke på att det finns en del regler som måste tas i beaktande.
Vad sägs om att bestämma dig först, annonsera sen?Velar fram o tillbaka ang min klocka. Inget konstigt, läs mina referenser. Ang "bumpandet"..1 om dagen, uppfattat..
Är det inte bättre att ta en lång funderare och lägga ut den när du slutat vela?Velar fram o tillbaka ang min klocka. Inget konstigt, läs mina referenser. Ang "bumpandet"..1 om dagen, uppfattat..
En bump om dagen (per annons) och max tre bumpar/annonser. På vilken nivå ska du lägga begränsningen, på användarnivå eller inläggsnivå? Lägger du den på inläggsnivå så kan ju en användare bumpa fler annonser än tillåtet ändå, varpå spärren inte blir tillräcklig. Sen finns ju problematiken med "om dagen" - vad innebär det rent systemmässigt? Det är svårare än man tror att bygga logik kring sånt här.Vad för regler?
En bump om dagen (per annons) och max tre bumpar/annonser. På vilken nivå ska du lägga begränsningen, på användarnivå eller inläggsnivå? Lägger du den på inläggsnivå så kan ju en användare bumpa fler annonser än tillåtet ändå, varpå spärren inte blir tillräcklig. Sen finns ju problematiken med "om dagen" - vad innebär det rent systemmässigt? Det är svårare än man tror att bygga logik kring sånt här.
Håller med @vaniljglassVelar fram o tillbaka ang min klocka. Inget konstigt, läs mina referenser. Ang "bumpandet"..1 om dagen, uppfattat..
Varför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band".Varför är det ens möjligt att bumpa fler än en gång per dag?
Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda"Varför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band".
Jag röstar för att ta bort "Bump"
Så som det ser ut så är allt för långt bak om det inte ligger på plats nr1.Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda"
Bump har en funktion: nån bryr sig tillräckligt att bumpa denVarför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band".
Jag röstar för att ta bort "Bump"