Tre dagar tog det för mig senast, från sydtyskland iofs.Gråhandlare i Italien. Kineserna är blixtsnabba.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tre dagar tog det för mig senast, från sydtyskland iofs.Gråhandlare i Italien. Kineserna är blixtsnabba.
Jo jag har varit med om snabba leveranser också. Bästa var en klocka jag köpte från Spanien en måndag kl 17 och hade i handen dagen efter kl 14. Skickades med TNT.Tre dagar tog det för mig senast, från sydtyskland iofs.
Det är svårt att komma åt utan att det blir fyrkantigt.Absolut, samtidigt som kraven för att få köpa och sälja kanske skulle ökas något.
Vad refererar du till?Allmän fundering om annonser o prissättning. Många jämnför sina priser med tex C24. Detta är en ointressant jämförelse. Som att sälja bil på blocket o jämnföra sitt pris med en bilfirma.
Samma som att jämnföra med eBay. Begärda priser är ingen måttstock på ett pris. Sök på eBay o välj avslutade auktioner och titta på faktiska försäljningspris eller riktiga auktioner så ser man skillnaden.
Det är bra. Bättre än så blir det inte. Personligen skulle jag ha svårt att köpa en klocka som inte finns förrän tre månader senare. Då skulle jag välja en annan leverantör och betala mer.Jo jag har varit med om snabba leveranser också. Bästa var en klocka jag köpte från Italien en måndag kl 17 och hade i handen dagen efter kl 14. Skickades med TNT.
Det går mycket snabbare nu när muren är riven.Tre dagar tog det för mig senast, från sydtyskland iofs.
Det var på västsidan så hastigheten är oförändrad.Det går mycket snabbare nu när muren är riven.
Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor. Nu handlar jag även hos AD i Sverige samt här på KS så det är långt ifrån allt jag drar hem från gråhandlare.Personligen skulle jag ha svårt att köpa en klocka som inte finns förrän tre månader senare. Då skulle jag välja en annan leverantör och betala mer.
Handlar du via trusted checkout och frågar om bilderna är på den klockan då vill köpa, vågar de nog inte säga att än som det är. Det finns en poäng med högre priser på KS och det är den risk vissa tar för att få hem klockan. Blir de blåsta får de stå ensamma med den ångesten. Köper man på KS kan man alltid boka fysiska möten och ha klockan i handen när man räcker över pengarna. Det är lite säkrare än att betala till en okänd i främmande land och hoppas på att det kommer en klocka.Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor.
Vad refererar du till?
Jag själv tycker att prisbilden generellt sätt är rimlig på Chrono24 (då kollar jag främst Rolex och Tudor).
EBay har jag däremot väldigt svajig erfarenhet av. Där gäller det att ha koll.
Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor. Nu handlar jag även hos AD i Sverige samt här på KS så det är långt ifrån allt jag drar hem från gråhandlare.
Går att få en ny billigare än 6,5k också!https://klocksnack.se/threads/squale-20-atmos-rootbeer-fullset.72557/
@najkksorn är det samma som precis såldes för 4k här på forumet? ser identiskt ut..
Går att få en ny billigare än 6,5k också!
Herregud. Snubben går från klarhet till klarhethttps://klocksnack.se/threads/squale-20-atmos-rootbeer-fullset.72557/
@najkksorn är det samma som precis såldes för 4k här på forumet? ser identiskt ut..
Herregud. Snubben går från klarhet till klarhet
https://klocksnack.se/threads/squale-20-atmos-rootbeer-fullset.72557/
Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
Förstår dock inte poängen med att kommentera något om man inte är spekulant?
Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
Så du köpte inte klockan av capeland på forumet?Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
Jag förstår inte den plötsliga prisökningen på Squale.Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
köpte du din för underpris? Eller har den ökat i värde?Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
Ingen kommer göra affär med honom efter hans uteblivna retur och en ganska ignorant stil.köpte du din för underpris? Eller har den ökat i värde?
Det är hela den här trådens syfte!Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr
Att sälja Aftermarket är inte förbjudet.https://klocksnack.se/threads/tre-billiga-länkar.72568/
@Emil_G
Afternarket är förbjudet oavsett hur ärlig du är!