• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Allmän fundering om annonser o prissättning. Många jämnför sina priser med tex C24. Detta är en ointressant jämförelse. Som att sälja bil på blocket o jämnföra sitt pris med en bilfirma.
Samma som att jämnföra med eBay. Begärda priser är ingen måttstock på ett pris. Sök på eBay o välj avslutade auktioner och titta på faktiska försäljningspris eller riktiga auktioner så ser man skillnaden.
Vad refererar du till?

Jag själv tycker att prisbilden generellt sätt är rimlig på Chrono24 (då kollar jag främst Rolex och Tudor).

EBay har jag däremot väldigt svajig erfarenhet av. Där gäller det att ha koll.

Jo jag har varit med om snabba leveranser också. Bästa var en klocka jag köpte från Italien en måndag kl 17 och hade i handen dagen efter kl 14. Skickades med TNT.
Det är bra. Bättre än så blir det inte. :) Personligen skulle jag ha svårt att köpa en klocka som inte finns förrän tre månader senare. Då skulle jag välja en annan leverantör och betala mer.

Personligen skulle jag ha svårt att köpa en klocka som inte finns förrän tre månader senare. Då skulle jag välja en annan leverantör och betala mer.
Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor. Nu handlar jag även hos AD i Sverige samt här på KS så det är långt ifrån allt jag drar hem från gråhandlare.

Senast ändrad:
Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor.
Handlar du via trusted checkout och frågar om bilderna är på den klockan då vill köpa, vågar de nog inte säga att än som det är. Det finns en poäng med högre priser på KS och det är den risk vissa tar för att få hem klockan. Blir de blåsta får de stå ensamma med den ångesten. Köper man på KS kan man alltid boka fysiska möten och ha klockan i handen när man räcker över pengarna. Det är lite säkrare än att betala till en okänd i främmande land och hoppas på att det kommer en klocka.

Vad refererar du till?

Jag själv tycker att prisbilden generellt sätt är rimlig på Chrono24 (då kollar jag främst Rolex och Tudor).

EBay har jag däremot väldigt svajig erfarenhet av. Där gäller det att ha koll.

Jag refererar till att många lägger ut annonser och tycker sedan det är konstigt att de inte får sålt sina klockor
då de minsann är lika billiga som klockorna på C24 eller eBay. Dock är detta inte en intressant jämförelse då
säljarna på C24 är professionella handlare. De har påslag att göra, hyror för sina butiker att betala, garantier på sin
klockor osv osv. Som jag skrev; när du skall sälja en bil på blocket så tittar du inte som privat person på vad bilhandlarna tar för samma
modell och lägger dig på ungefär samma pris.

Håller med, det är väldigt lång tid. Min poäng var att man måste ta leveranstid i beaktande på Chrono24. Många säljare skriver att klockan finns för omgående leverans men när man kontaktar dom är det inte alls så. Snarare är min erfarenhet att det snittar på sex veckor. Nu handlar jag även hos AD i Sverige samt här på KS så det är långt ifrån allt jag drar hem från gråhandlare.

Då köper du av fel säljare.

Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr

Förstår dock inte poängen med att kommentera något om man inte är spekulant?

Nu gav jag förvisso 5500kr om jag minns rätt, dock har jag en ev en köpare på 5800kr

Ställde bara en simpel fråga. Då det typ förra veckan såldes en identisk klocka med den du säljer för 4000kr. Är det inte rätt att fråga här? Ist. För ex. Minst prisvärda?

Mvh

Jag förstår inte den plötsliga prisökningen på Squale.
Bör jag investera i Squale klockor? Har fru och två barn så alla tips på smarta klipp och snabba cash emottages tacksamt.

@najkksorn

Du har en riktigt oskön stil och utnyttjar forumet helt utan hänsyn till regler och utan någon som helst tanke på att försöka ha en reko stil.

Startar nya trådar gång på gång om i princip samma sak istället för att fråga i befintliga trådar endast för att du vill ha snabba svar.

Skiter uppenbarligen i reglerna kring annonsering eftersom du fortfarande struntar i att det är en bump per dag.

Gör dig anträffbar för killen som fått ok på retur först efter att det börjat skrivas om det på forumet.

Försöker skinna andra medlemmar med riktigt skev prissättning och kommer dessutom med riktigt lama förklaringar.

Grattis...du är den första personen någonsin på min shit-list.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp