• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha! Men de är fina klockor och håller tiden mycket bra vilket egentligen borde vara ganska viktigt. Faktiskt lite trött på allt snobberi runt exklusiva ur som drar sig flera sekunder per dygn och ser ut som farfars gamla tofflor...:wtf:

Anledningen att jag reagerar är att jag vid ett flertal tillfällen sett folk bli nertryckta här på forumet på grund av att deras klockor inte är tillräckligt fancy och då blir jag riktigt förbannad. En kille hade hittat en Regal i en låda och kom hit för att be om råd och jag vill lova att han blev lynchad. Även fast jag vet att nån bär en billig klocka kan jag ofta kommentera den för att den är just snygg, på samma sätt som alla inte bär kläder från Ralph lauren hela tiden. Har nyligen hittat intresset för gedigna klockor och får nästan ståfräs när jag skruvar upp boetten och synar verket så jag är rätt färs inom området. Hoppas många förstår min poäng. Hare bäst alla klockälskare och njut av solen!!:)
Förstår inte hur de här två resonemangen går ihop; å ena sidan är det snobberi att gilla klockor som drar sig flera sekunder per dygn men å andra sidan får du nästan ståfräs när du synar verken. Hur ska du ha det?

Förstår inte hur de här två resonemangen går ihop; å ena sidan är det snobberi att gilla klockor som drar sig flera sekunder per dygn men å andra sidan får du nästan ståfräs när du synar verken. Hur ska du ha det?
Jag kan nog själv kalla mej lite snobbig men kan tycka att en modeklocka är riktigt fin utan att skämmas för det;).

Jag kan nog själv kalla mej lite snobbig men kan tycka att en modeklocka är riktigt fin utan att skämmas för det;).
Det var det jag anade, en blivande snobb som vill göra sig av med skämsklockorna;) Lite som när jag försökte sälja mina Noice och Gyllenetider LP dyrt till Lill-Anders när jag blev punkare i femman. Vet precis hur det är, smugglade iväg min Steinhart fort som fan på Blocket innan jag vågade bli medlem här:)

Det var det jag anade, en blivande snobb som vill göra sig av med skämsklockorna;) Lite som när jag försökte sälja mina Noice och Gyllenetider LP dyrt till Lill-Anders när jag blev punkare i femman. Vet precis hur det är, smugglade iväg min Steinhart fort som fan på Blocket innan jag vågade bli medlem här:)
Struntprat, Steinhart är ju perfekt målarbeater. Bezeln rör sig som bäst när den är välsmord med Falu rödfärg.

Steinhart känns som de ryker fortare än kvickt varje gång de kommer ut på K&S här!

För mig som klocksnobb är klockor endast identitetsstärkande livsstilsmarkörer och då är Steinhart som ni förstår helt uteslutet :D
Fullt förståeligt. Låter som en anhängare av det berömda citatet: "Jag kan inte bara bära en klocka, det måste vara en Rolex". ;)

Min högst personliga fäbless för Tyskland har dock gjort att jag ställt in siktet på någon lämplig Steinhart eller möjligtvis det något mer respekterade och kostsamma märket Sinn. Tyvärr verkar fler än jag vara intresserade av dessa då de alltsomoftast ryker fortare än kvickt!

Fullt förståeligt. Låter som en anhängare av det berömda citatet: "Jag kan inte bara bära en klocka, det måste vara en Rolex". ;)

Min högst personliga fäbless för Tyskland har dock gjort att jag ställt in siktet på någon lämplig Steinhart eller möjligtvis det något mer respekterade och kostsamma märket Sinn. Tyvärr verkar fler än jag vara intresserade av dessa då de alltsomoftast ryker fortare än kvickt!
Tyvärr mycket, mycket värre än så. Det måste helst vara en gammal patinerad och riktigt jävla tuff klocka för att lyfta min annars så uttryckslösa person. Btw Sinn funkar för klockanobbar!

Hahaha! Ligger nåt i det...;)

IMG_1004.PNG
Aj-aj-aj-aj-aj! En riktig serieförbrytare.
Ping @Denke

Illa! Vässa högafflarna.

Märkligt. Då har jag fel. Eller så ljuger du. Men för forumets skull ber jag om ursäkt i vart fall.

Tänk hur svårt det ska vara att följa så oerhört enkla regler. En struntsak kanske en del tycker, men i och med att det fulbumpas i tid och otid så uppstår ju problemet som många har varit inne på med minskad exponering för varje objekt och som vissa menar är en av orsakerna till att det känns trögt på köp&sälj.

Det blir dessutom bara värre och värre, samt att även medlemmar med lång medlemstid och många poster kör på. Jag vet inte om det beror på att "om han kan så kan väl jag".

Kanske dags att införa timeout från Köp&Sälj vid upprepade felaktigheter såsom att återkommande radera info efter försäljning eller ha bumpmania?
Uppenbarligen så fungerar inte eget ansvar just nu på köp&sälj, och det är bara sorgligt att se hur vuxna människor utnyttjar det faktum att man kan annonsera gratis och hur man dessutom spelar ovetande om man blir tillrättavisad.

Alltså nu måste jag få förklara och få något förklarat för mig och jag ber om ursäkt om jag har gjort något fel.
Jag gjorde min annons och postade den efter 16:00 någon gång. Sedan gjorde jag småändringar i den fram till kanske kl 17:00 MEN JAG BUMPADE inte annonsen då.
Eftersom jag är sjuk så var jag precis på väg att gå och lägga mig, då valde jag att ta en titt, bläddrade bland annonserna och såg då att jag var på mitten av sida 2 (INNAN JAG BUMPADE) och tiden var densamma som när jag postade annonsen, omkring 16-16.30.

Jag bumpar annonsen och de blev ett himla skrivande här... Det enda jag kan tänka mig, SOM JAG INTE ALLS TÄNKTE PÅ är att man kanske inte får bumpa sin annons samma dag som man har skapat den? För det är det enda jag gjort, bumpat en annons EN gång samma dag som jag skapade den.

Så om det var fel av mig, så självklart ber jag om ursäkt.
Annars vet jag inte vad jag har gjort för fel och ber då att någon påpekar de eftersom nu togs min annons bort också.
Vem ska man kontakta för detta?
@Brunleif

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp