• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltså nu måste jag få förklara och få något förklarat för mig och jag ber om ursäkt om jag har gjort något fel.
Jag gjorde min annons och postade den efter 16:00 någon gång. Sedan gjorde jag småändringar i den fram till kanske kl 17:00 MEN JAG BUMPADE inte annonsen då.
Eftersom jag är sjuk så var jag precis på väg att gå och lägga mig, då valde jag att ta en titt, bläddrade bland annonserna och såg då att jag var på mitten av sida 2 (INNAN JAG BUMPADE) och tiden var densamma som när jag postade annonsen, omkring 16-16.30.

Jag bumpar annonsen och de blev ett himla skrivande här... Det enda jag kan tänka mig, SOM JAG INTE ALLS TÄNKTE PÅ är att man kanske inte får bumpa sin annons samma dag som man har skapat den? För det är det enda jag gjort, bumpat en annons EN gång samma dag som jag skapade den.

Så om det var fel av mig, så självklart ber jag om ursäkt.
Annars vet jag inte vad jag har gjort för fel och ber då att någon påpekar de eftersom nu togs min annons bort också.
Vem ska man kontakta för detta?
@Brunleif
Bra att du förklarar, bara att slänga upp en ny annons nu då. Alla gör misstag! :)

Tror du tog det lite hårt! Det var inte meningen att du skulle känna att det var dödsstraff på dubbelbumpning. Bara att man kan försöka tänka på reglerna. Jag har själv råkat dubbelbumpa.

Really?
upload_2017-5-6_21-34-5.png

upload_2017-5-6_21-34-16.png
På vilket sätt visar bilden att han bumpat mer än en gång dock?

Känns som det är väldigt svårt för många att följa reglerna på köp& sälj för tillfället.
Antingen läser man på dåligt gällande annonsregler eller så skiter man i vilket.
Fram med piskan!

Ja det ser jag, men han hade ju bumpat 3-4 gånger eller?
Det har jag inte en aning om. Men enligt de två bilderna så har han postat en annons idag och bumpat den samma dag. Jag ville bara 'bevisa' att han bumpat mer än en gång per dag då denne person förnekade detta.

Alltså nu måste jag få förklara och få något förklarat för mig och jag ber om ursäkt om jag har gjort något fel.
Jag gjorde min annons och postade den efter 16:00 någon gång. Sedan gjorde jag småändringar i den fram till kanske kl 17:00 MEN JAG BUMPADE inte annonsen då.
Eftersom jag är sjuk så var jag precis på väg att gå och lägga mig, då valde jag att ta en titt, bläddrade bland annonserna och såg då att jag var på mitten av sida 2 (INNAN JAG BUMPADE) och tiden var densamma som när jag postade annonsen, omkring 16-16.30.

Jag bumpar annonsen och de blev ett himla skrivande här... Det enda jag kan tänka mig, SOM JAG INTE ALLS TÄNKTE PÅ är att man kanske inte får bumpa sin annons samma dag som man har skapat den? För det är det enda jag gjort, bumpat en annons EN gång samma dag som jag skapade den.

Så om det var fel av mig, så självklart ber jag om ursäkt.
Annars vet jag inte vad jag har gjort för fel och ber då att någon påpekar de eftersom nu togs min annons bort också.
Vem ska man kontakta för detta?
@Brunleif
har du läst reglerna för köp&sälj?

Bra att du förklarar, bara att slänga upp en ny annons nu och sen endast bumpa en gång om dagen! :)
Jag vill bara få detta helt solklart för mig:
Felet var att jag skapade en annons och bumpade den inom 24 h.
från regler för annonsering
"7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser."
Jag läste reglerna jätte noga innan jag postade annonsen vilket jag tycker annonsen visar. DÄREMOT kan jag helt ärligt säga att jag inte lusläste att man får posta 3 annonser per dag ELLER bumpa 3 annonser en gång.

@Brunleif
Att jag tar det hårt är väl självklart, flera personer säger att jag ljuger och nu är min annons borttagen och OM den blev borttagen för att den skapades och bumpades EN gång innan 24 h har gått så blir ju slaget ännu hårdare när man ser andra bumpa samma annons betydlig fler gånger per dag än en.

Personligen skulle jag vilja få en logg som visar att jag har bumpat den så många gånger för då måste jag se över mitt boende eftersom jag och min sambo tydligen då inte är ensamma i vår lgh. Skulle ju också vara roligt att få reda på varför min annons togs bort medan andras får vara kvar.

Det har jag inte en aning om. Men enligt de två bilderna så har han postat en annons idag och bumpat den samma dag. Jag ville bara 'bevisa' att han bumpat mer än en gång per dag då denne person förnekade detta.
Det bevisar ju bara en "bump" dock. Om inte skapandet av annonsen räknas bump så klart. Hursomhelst spelar det ingen roll nu.

Alltså jag har ALDRIG PÅSTÅTT att jag inte skapade annonsen idag och sedan bumpade den, precis så som dina bilder visar.
Jag har förstått att man inte får BUMPA en annons samma dag som den skapats, vilket helt och hållet är mitt fel. Men det jag blev anklagad för var för att jag BUMPADE annonsen flera gånger.

Jag vill bara få detta helt solklart för mig:
Felet var att jag skapade en annons och bumpade den inom 24 h.
"7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser."
Jag läste reglerna jätte noga innan jag postade annonsen vilket jag tycker annonsen visar. DÄREMOT kan jag helt ärligt säga att jag inte lusläste att man får posta 3 annonser per dag ELLER bumpa 3 annonser en gång.

@Brunleif
Att jag tar det hårt är väl självklart, flera personer säger att jag ljuger och nu är min annons borttagen och OM den blev borttagen för att den skapades och bumpades EN gång innan 24 h har gått så blir ju slaget ännu hårdare när man ser andra bumpa samma annons betydlig fler gånger per dag än en.

Personligen skulle jag vilja få en logg som visar att jag har bumpat den så många gånger för då måste jag se över mitt boende eftersom jag och min sambo tydligen då inte är ensamma i vår lgh. Skulle ju också vara roligt att få reda på varför min annons togs bort medan andras får vara kvar.
Regeln missförstås ständigt, stay calm and hunt watches.

Folk missförstår eller missbrukar regelverket ständigt. Problemet är inte att folk är dumma eller ignoranta, problemet är att det är för många på köp och sälj. Konkurrensen om en plats i strålkastarljuset är för hård och därför bryr sig folk om små regelbrott.

Det är mer än dags att dela upp K&S till flera sektioner!

//Dagens analytiker

Om man nu ska vara lite petig och "rättshaveristig" (som ju många här gillar att vara, så jag är iaf i gott sällskap ;)) så kan man ju tänka sig att det mot ovan regel även borde vara tillåtet att bumpa en annons tre gånger per dygn. För att uppnå exakt samma effekt i exponering kan man ju annars bara skapa tre identiska annonser (tillåtet) och bumpa var och en av dessa en gång per dygn (tillåtet). Resultatet blir ju exakt detsamma.

• Like
Reactions: Oli
Måste säga att jag kan tycka det är lite otydligt i riktlinjerna. Det är väl punkt 7 då:

Att den inte ska bumpas samma dygn man lägger ut en annons kunde uttryckas klarare. Jag har förutsatt att det 'menas så och kanske kan man tycka det är självklart men om man läser texten framgår det inte särskilt tydligt. Läser jag bokstavligt kan jag faktiskt bli lite tveksam om vad som avses.

https://klocksnack.se/threads/bytes-breitling-chronomat-vitesse.72774/

@Vincentb sista gången igen??
Som det gamle ordspråket: -1000 gången gillt!!!!
Håller tummarna.
Mvh
Väntade på att någon skulle kommentera....vill prova byte mot nån Oris...
Ärligt talat, börjar inte det här bli lite väl tröttsamt? Bestäm dig, för allas skull. Även du måste väl tycka att det känns sådär att medlemmarna här börjar tröttna?

Ärligt talat, börjar inte det här bli lite väl tröttsamt? Bestäm dig, för allas skull. Även du måste väl tycka att det känns sådär att medlemmarna här börjar tröttna?
Ärligt talat vill inte låta otrevlig men varför måsta folk bry sig så mkt om vad andra gör? Om ni ser en annons flera gånger, så behöver man inte läsa den. Ser också samma klocka flera gånger "bumpas" lika jobbigt där. Men då hoppar jag bara den och går vidare till nästa...

Men ge dig. Det står väl ingenstans i regelverket att man inte får dra tillbaka sin annons för att sedan lägga upp den igen?

Jag tycker inte att ditt inlägg tillför något annat än att skapa dålig stämning.

Ärligt talat vill inte låta otrevlig men varför måsta folk bry sig så mkt om vad andra gör? Om ni ser en annons flera gånger, så behöver man inte läsa den. Ser också samma klocka flera gånger "bumpas" lika jobbigt där. Men då hoppar jag bara den och går vidare till nästa...

Blir jobbigt när majoriteten klicka i ignorera medlem på dig pga. Ditt olustiga beteende angående försäljning. Ett vänligt tips. Ta dig en rejäl funderare. Vill du sälja eller byta? Isf. Låt annonsen ligga kvar.... annars behålla.

Mvh

Men ge dig. Det står väl ingenstans i regelverket att man inte får dra tillbaka sin annons för att sedan lägga upp den igen?

Jag tycker inte att ditt inlägg tillför något annat än att skapa dålig stämning.
Jag har inte sagt något ele gjort någon illa. Enda jag har gjort är att jag lagt upp ett par annonser, visst gjort det men ALLTID är det någon som ska gnälla....man har faktiskt ett val. Tycker man någon annons är "jobbig", men läs inte den då och låt mig lägga upp den utan att någon ska gnälla..

Jag skulle hålla med dig, om det inte vore så att i just det här fallet är det systematiskt. @Vincentb och hans annonser läggs upp, tas ner och läggs upp igen. Inte sällan är det "sista chansen", innan den läggs upp en gång till... I min mening bör man veta om man vill sälja en klocka eller inte. Tråkigt om du tycker att jag skapar dålig stämning. Tror faktiskt inte att det är den generella bilden av mig på forumet. Men visst, i det här fallet gör jag kanske det. Dock känner jag att jag vill säga ifrån och om du tycker att det blir dålig stämning då så är det trist.

Jag skulle hålla med dig, om det inte vore så att i just det här fallet är det systematiskt. @Vincentb och hans annonser läggs upp, tas ner och läggs upp igen. Inte sällan är det "sista chansen", innan den läggs upp en gång till... I min mening bör man veta om man vill sälja en klocka eller inte. Tråkigt om du tycker att jag skapar dålig stämning. Tror faktiskt inte att det är den generella bilden av mig på forumet. Men visst, i det här fallet gör jag kanske det. Dock känner jag att jag vill säga ifrån och om du tycker att det blir dålig stämning då så är det trist.
Fattar inte vad problemet är? Läs mina referneser så får du se att jag är en väldigt seriös köpare/säljare. Om jag lägger upp en annons ett par gånger fram o tillbaka, DÖR du av det eller? Tryck på knappen "igonera" om jag "stör" dig så mycket, så är problemet löst. Jag tycker DU är jobbig med ditt GNÄLLANDE...

Fattar inte vad problemet är? Läs mina referneser så får du se att jag är en väldigt seriös köpare/säljare. Om jag lägger upp en annons ett par gånger fram o tillbaka, DÖR du av det eller? Tryck på knappen "igonera" om jag "stör" dig så mycket, så är problemet löst. Jag tycker DU är jobbig med ditt GNÄLLANDE...

Nej, jag dör inte av det. Vad som däremot håller på att ta livet av mig är människor som skriver med versaler för att visa sin poäng.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp