Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker helt ärligt ditt sätt, dina upprepade "pumpningar" och din oputsade attityd kvalificerat dig till en riktig tomte. Lite OT kanske, men fan så trött jag är på ditt BS i denna tråd.Herregud...vilken debatt det blev. Allting började med att jag lagt upp en annons ett par gånger som jag sett flera göra på ks. Plus pumpningar flertal gånger. Men självklart ska det gnällas istället för sköta sitt...
Tycker du ska tänka på mitt blodtryck!
Herregud...vilken debatt det blev. Allting började med att jag lagt upp en annons ett par gånger som jag sett flera göra på ks. Plus pumpningar flertal gånger. Men självklart ska det gnällas istället för sköta sitt...
Herregud...vilken debatt det blev. Allting började med att jag lagt upp en annons ett par gånger som jag sett flera göra på ks. Plus pumpningar flertal gånger. Men självklart ska det gnällas istället för sköta sitt...
Lägg ner. Det här är inte det första forumet där du inte är superomtyckt på. Du kanske borde fundera på om det är din attityd som borde ändras?Herregud...vilken debatt det blev. Allting började med att jag lagt upp en annons ett par gånger som jag sett flera göra på ks. Plus pumpningar flertal gånger. Men självklart ska det gnällas istället för sköta sitt...
Inte jag som började..tycker don flesta är tomtar här som gnäller som små flickor..Jag tycker helt ärligt ditt sätt, dina upprepade "pumpningar" och din oputsade attityd kvalificerat dig till en riktig tomte. Lite OT kanske, men fan så trött jag är på ditt BS i denna tråd.
Vad har jag gjort för fel? Var står det att man INTE får lägga upp/ tillbakadra annonser...visa mig.??!! Atr det ska vara så himla svårt att scrolla förbi om man inte gillar något...Det här blir slutreplik från mig i ämnet. Din inställning sätter fingret exakt på vad problemet på köp & sälj består av.
Du vet att du har gjort fel, men istället för att vara en smula ödmjuk så anser du att andra medlemmar ska sköta sitt. Du skiter helt enkelt i att det finns ett regelverk för att få annonsera...............wait for it................gratis!!!!!! Det är inget annat än beklämmande och pinsamt.
- Clark Kent has left the building....
Bara "små flickor" som gnäller? Inte små pojkar med?Inte jag som började..tycker don flesta är tomtar här som gnäller som små flickor..
@Vincentb tillhör den skara byfånar som fortfarande anser att det är negativt att förknippas med det kvinnliga könet. Han går från klarhet till klarhet.Bara "små flickor" som gnäller? Inte små pojkar med?![]()
Lite samma ton överallt, inte bara här (snabbt går man OT i alla trådar).
Min analys är att folk har för mycket fritid och använder klocksnack som en plattform för att fördriva tiden genom att posta bilder på allt annat än det som är syftet med entusiastforum. Istället har det nu blivit community a la Lunarstorm eller annan valfri blogg med massor med bilder på pizza, sallader, skor, oljefilter, vinterdäck osv.
Folk orkar inte ens söka på google utan ställer frågor om allt möjligt, aktier, hotelltips i Krakow eller restaurangtips i Stuttgart (inget fel med det men vill man ha svar som heter duga då är kanske google bättre alternativ än att 2 personer här svarar).
Är det rätt eller fel med så mkt OT?
Ja det är fel, om detta skall vara entusiastforum.
Nej det är inte fel om detta skall vara kommersiellforum.
Jag har själv en gång i tiden ägt community med över 150 000 medlemmar (20-30t online) och förstår vikten av att ha många medlemmar, många trådar, många inlägg.
/Snillen spekulerar
Många hamnar OT eftersom det är mycket OT (gäller även mig här och nu).Nytt ämne...så då hoppar jag in i diskussionen igen
Jag ser inte motsatsen mellan entusiastforum och kommersiellforum. Konsekvensen av att man kan dryfta allt mellan himmel och jord är ju att medlemmarna spenderar mer tid inne på forumet, och utan att ha vetenskapligt stöd för mitt påstående är jag 100% säker på att det i positiv riktning påverkar det totala antalet poster gällande klockor både i kvantitet och kvalitet. Forumet hade inte känts tillnärmelsevis lika levande om det endast handlade om tekniska lösningar, jämförelser mellan olika urverk eller materialdiskussioner. Om man är en riktig purist är då även trådar som "Vad gör du och din klocka-tråden" av ondo då den inte tillför annat än lite snickelisnack
Angående att det är bättre att Googla än att få två svar här inne håller jag inte heller med om av flera orsaker. (Nej, jag är faktiskt ingen kverulant per se)
Om vi tar pizza-tråden som aktuellt exempel så ger det mig enormt mycket mer att få en ögonblicksrapportering av @Josef B , som jag dessutom kan ställa följdfrågor till, än vad random barnfamilj på besök i huvudstaden tycker eller vem som nu har skrivit in en recension, (kanske ägaren själv rent utav), på Google.
Sammanfattningsvis så hade Klocksnack inte berikat mig lika mycket om det enbart handlade om klockor så som det gör nu
EDIT: Sen så håller jag med om att många trådar tyvärr hamnar OT, vilket inte skulle behövas i och med bredden av ämnen som avhandlas.
Många hamnar OT eftersom det är mycket OT (gäller även mig här och nu).![]()
Fyyy Emil gör inte så folk känner sig kränkta..;-)Fy Emil, som råkade trycka på bump istället för ändra på sin köpesannons.. ber så hemskt mycket om ursäkt.. ska inte upprepas!![]()
Varför inte göra som du gör med dina annonser, dra tillbaka!Fyyy Emil gör inte så folk känner sig kränkta..;-)
Skärp dig. Jag är övertygad om att du kan hålla en högre nivå än så. Sjunk inte till den låga nivå som du påstår att dina kritiker håller.Fyyy Emil gör inte så folk känner sig kränkta..;-)
Haha, undra vem det är som verkar kränkt.Fyyy Emil gör inte så folk känner sig kränkta..;-)
Don't start againMåste bara klargöra det här. 1. Kan någon visa mig VAR det står att man INTE får lägga upp/ dra tillbaka annonser? 2. Om mam stör sig på vissa annonser, varför inte bara scrolla vidare? 3. Ser själv ständigt annonser som dras tillbaka/bumbas/läggas upp igen. 4. Många verkar ha för mycket fritid för att ens lägga energi på vad andra gör. 5. Vad är det jag ska göra om/rätt?
nej verkligen inte, visa mig bara dom reglerna jag skrev ovan...Don't start again
Ja sett dom men VAR står det att man INTE får dra tillbaka annonser / lägga upp dom igen?Sluta bråka. Här är en länk till reglerna.
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
Bara för att något inte är förbjudet innebär det inte att det är rimligt. Lite som sociala regler, man känner av läget och märker om man gör fel.Ja sett dom men VAR står det att man INTE får dra tillbaka annonser / lägga upp dom igen?
Vill inte tjafsa ele något sånt men pratar vi "rimligt" tycker jag det är RIMLIGT i att inte lägga sig i andras annonser överhuvudtaget om man inte är intresserad av ens klocka. Ser samma klockor dyka upp om och om igen flertal gånger inte lägger jag mig deras bumpningar/annonser för det...Bara för att något inte är förbjudet innebär det inte att det är rimligt. Lite som sociala regler, man känner av läget och märker om man gör fel.![]()