• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alternativet att inte klicka på den löser båda era problem. Själv tycker jag att till ~90% är det en oumbärlig tråd.
Oumbärlig? Det mesta här är subjektiva åsikter och handlar om att man stör sig på att folk begär för mycket för det dom vill sälja. Jag kan garantera att det är få klockor som säljs alldeles för billigt eller dyrt här. Likaså, lägg inte ut en säljes annons överhuvudtaget om man far så illa av att få ett så kallat "skambud". Garvar läppen av mig när nån vill "Outa" personer för att denna/dessa lägger ett lägre bud, kom igen, på riktigt. Vem bryr sig.?

Oumbärlig? Det mesta här är subjektiva åsikter och handlar om att man stör sig på att folk begär för mycket för det dom vill sälja. Jag kan garantera att det är få klockor som säljs alldeles för billigt eller dyrt här. Likaså, lägg inte ut en säljes annons överhuvudtaget om man far så illa av att få ett så kallat "skambud". Garvar läppen av mig när nån vill "Outa" personer för att denna/dessa lägger ett lägre bud, kom igen, på riktigt. Vem bryr sig.?
Du svarar i fel tråd nu eller hur? Minst prisvärda är en annan tråd.

Eftersom många verkar ha väldigt svårt att följa dom få och enkla regler som finns här på forumet så är denna tråd väldigt nödvändig. Om man sen inte tål att bli ifrågasatt eller lite lätt tillrättavisad angående t.ex anonnsregler så får man kanske fundera på att hitta andra vägar att sälja sina objekt.

@tomas palmlof Pris på tudorn? Och kan du lösa fokus på tavlan kan du säker lösa fokus på hela klockan :) Bara ett tips i all välmening om du vill få den såld!

https://klocksnack.se/threads/tudor-7928.74830/
@tomas palmlof
Returpolicy saknas också.

Lägg klockan i ett fönster för bra ljus och luta telefonen mot något för stabilitet. Sedan tryck på skärmen för att få fokus där du vill ha den alt. använd autofokus. Om du nu fotar med en smartphone.

Hej, jag är ny på forum och skulle vilja ha lite guide från någon som har lite mer erfarenhet. Bra om du kan sälj trådet.

Detta ser väldigt märkligt ut, kan dock inte uttala mig om det skall vara så eller inte på intyg från Rob Engström.
upload_2017-6-13_22-2-8.png

https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-guld.74848/
@Gios
@ROB-1832

Bilagor

• upload_2017-6-13_22-1-55.png
    upload_2017-6-13_22-1-55.png
    207.8 KB · Visningar: 48
"Priset kan diskuteras men jag är inte i behov av att sälja klockan."
Inget behov av att sälja, men lägger trots allt ut klockan till försäljning. Dessutom kan priset (som inte satts) diskuteras, brukar vara omvänt när man inte har bråttom med att sälja saker.

Detta ser väldigt märkligt ut, kan dock inte uttala mig om det skall vara så eller inte på intyg från Rob Engström.
upload_2017-6-13_22-2-8.png

https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-guld.74848/
@Gios
@ROB-1832
Känns som att Arne antingen hade jävligt bråttom med att skriva intyget och inte korrade eller så behöver han fräscha upp sin grammatik. Men vad man kan hinta på kvittot så är det 1500 kr för en värdering kanske? Och övriga kommentarer som TS också postade info om.

Känns som att Arne antingen hade jävligt bråttom med att skriva intyget och inte korrade eller så behöver han fräscha upp sin grammatik. Men vad man kan hinta på kvittot så är det 1500 kr för en värdering kanske? Och övriga kommentarer som TS också postade info om.

"Arne" har ju inte enbart problem med sin grammatik. Det är ett gäng stavfel som dessutom TS visar upp här och var.
Skall bli intressant att följa detta - kanske är helt ute och cyklar dock.

Ungefär samma gramatik som i annonsen:eek:

Jag har absolut inget problem att gå in på RE med alla kvitto. Jag har betalat 1500kr för värderingintyg, är det någon som har svårt för det så kan vi som sagt gå tillsammans till RE. Jag har inte bråttom att sälja klockan, får jag skambud så kan jag lika gärna behålla den. Jag har ingenting att dölja, på intyget så står det mitt namn, personnr och adress, självklart stämpel från RE. Som sagt är det någon som är intresserad så kan vi mötas upp på vilken aultoriserad rolex butik du väljer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp