• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har absolut inget problem att gå in på RE med alla kvitto. Jag har betalat 1500kr för värderingintyg, är det någon som har svårt för det så kan vi som sagt gå tillsammans till RE. Jag har inte bråttom att sälja klockan, får jag skambud så kan jag lika gärna behålla den. Jag har ingenting att dölja, på intyget så står det mitt namn, personnr och adress, självklart stämpel från RE. Som sagt är det någon som är intresserad så kan vi mötas upp på vilken aultoriserad rolex butik du väljer.
Problemet är att värderingsintyget är undermåligt skrivet. Själva intyget ska ju fungera som garant för att klockan är äkta och består av originaldelar och därför tror jag en och annan spekulant reagerar på detaljerna i intyget. Jag hade inte betalat 1500 kr för den papperslappen.

Problemet är att värderingsintyget är undermåligt skrivet. Själva intyget ska ju fungera som garant för att klockan är äkta och består av originaldelar och därför tror jag en och annan spekulant reagerar på detaljerna i intyget. Jag hade inte betalat 1500 kr för den papperslappen.
Jag förstår va du menar men jag kan inte göra nånting mer. Jag har skaffat det här intyget just för att bevisa att det är en original rolex, det är inte direkt att jag har erfarenhet av klockor eller certifikat. Som sagt är det någon som vill kolla upp klockan så är ni välkomna att kontakta mig.

Detta ser väldigt märkligt ut, kan dock inte uttala mig om det skall vara så eller inte på intyg från Rob Engström.
upload_2017-6-13_22-2-8.png

https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-guld.74848/
@Gios
@ROB-1832
Nyfiket, vad är fel på härmed, originalcertifikat och bortslitna?

Nyfiket, vad är fel på härmed, originalcertifikat och bortslitna?
Jag var 14 år gammal när min pappa gick bort så tyvärr har inte möjligheten att svara på ditt fråga, bortslitna betyder bortslitna, jag frågade specifikt om det ser ut som någon försökte få bort siffrorna och då sa svarade han, det ser absolut inte så. Som jag har sagt 20ggr, allt kan kollas upp.

Jag var 14 år gammal när min pappa gick bort så tyvärr har inte möjligheten att svara på ditt fråga, bortslitna betyder bortslitna, jag frågade specifikt om det ser ut som någon försökte få bort siffrorna och då sa svarade han, det ser absolut inte så. Som jag har sagt 20ggr, allt kan kollas upp.
Jag tror att frågan var till zippan inte till dig :)

Annonsen är ovanligt väl utformad tycker jag. Ser de Rolexkunniga nåt fel på själva klockan med utgångspunkt från bilderna?

Tycker också att annonsen är väl utformad, men intyget ser underligt ut.
Det är en mycket kompetent urmakare som inte har svenska som modersmål som utfärdat värderingsintyget.

Oj, det ser jag nu. Känns dock väldigt kryptiskt. Förmodligen för att han inte är godkänd av Svenska Handelskammaren som värderare?
Håller med om att det hela är lite tvetydigt. På ett värderingsintyg som jag har från Rob. Engström vill jag minnas att det bara finns en underskrift från den då aktuella besiktningsmannen.

Funderar över skrivningen "tillverkat i stål och 18 karat gult guld". Det har väl tillverkats dd i stål, men har man blandat materialen?

Håller med om att det hela är lite tvetydigt. På ett värderingsintyg som jag har från Rob. Engström vill jag minnas att det bara finns en underskrift från den då aktuella besiktningsmannen.
Jag har två intyg från Rob och på båda står det Arnes fulla namn / XX (initialer).
Arne verkar inte vara den av HK förordnade värderaren på Rob E. enligt besiktning.se (däremot står sonens namn på listan).

jag börjar tro på er istället, ni kan mycket mer än RE.
Detta är endast relevant vid stöld om försäkringsbolaget kräver en värderig av en av HK godkänd värderingsman. I ditt fall är det irrelevant, funderar man på intyget får man helt enkelt höra sig för hos Rob.

Jag tror ingen (längre) ifrågasätter att du fått ett intyg av Rob. Däremot är nu ju frågan om det är OK att ej ej godkänd av handelskammaren skriver på värderingarna...
Det beror väl på vad man ska ha värderingen till? Försäkringsbolag hade nog inte godkänt det, en säljare kan ju tycka att det är ok.

Det förvånar mig att den gode Arne skriver värderingsintyg på en klocka utan läslig serial. Rent krasst så brukar inga handlare eller auktionshus ens ta i sånna klockor. Oavsett om serienumret är bortnött eller bortslipat.

Jag har två intyg från Rob och på båda står det Arnes fulla namn / XX (initialer).
Arne verkar inte vara den av HK förordnade värderaren på Rob E. enligt besiktning.se (däremot står sonens namn på listan).
Nu när jag haft tillfälle att kontrollera stod det faktiskt Arnes namn plus initialerna AL på mitt värderingsintyg.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp