• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Borde inte priset på denna vara 420 SEK högre? Lite för nära för att missa ett så gyllene tillfälle tycker jag... :D
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-2012.74141/
upload_2017-6-20_22-18-22.png

** Bilden kom inte med i förra posten och effekten försvinner ju lite utan bild så jag försöker igen... **

Senast ändrad:
Först och främst.

Huuuuur kan du vara sugen på 116520 till det priset?
Jag sa inte att jag var sugen på en Daytona till det priset.
Dock har jag länge varit sugen på en Daytona, och nu verkar de ju ha gått upp i pris rätt bra (tyvärr) så man får väl passa på innan det drar i väg alldeles för mycket.

I en annan tråd skrev de att de ligger på mellan 110-130. Så vad är rimligt, och var kan jag hitta en (mycket?) billigare eftersom denna verkar så överprissatt?
Jag förstår att den har några år på nacken.

Jag sa inte att jag var sugen på en Daytona till det priset.
Dock har jag länge varit sugen på en Daytona, och nu verkar de ju ha gått upp i pris rätt bra (tyvärr) så man får väl passa på innan det drar i väg alldeles för mycket.

I en annan tråd skrev de att de ligger på mellan 110-130. Så vad är rimligt, och var kan jag hitta en (mycket?) billigare eftersom denna verkar så överprissatt?
Jag förstår att den har några år på nacken.
Köp en Zenith.

Fast inte jag.

Så en rimlig summa för en 116520 vet du inte, men du kan ändå säga att annonsen ovan nämnd är högt prissatt.
Det är problematiskt när handlare suger upp de ex som ligger ute och mer eller mindre förändrar hela marknaden för dem.

Jag hade personligen aldrig köpt en klocka för typ 35k mer än vad man fick ge för ett halvår sedan, bara för att dess efterträdare är ruskigt populär. Särskilt inte när referensen producerats i typ 15 år och fanns att plocka ut hos svensk AD samma dag.

Det är problematiskt när handlare suger upp de ex som ligger ute och mer eller mindre förändrar hela marknaden för dem.

Jag hade personligen aldrig köpt en klocka för typ 35k mer än vad man fick ge för ett halvår sedan, bara för att dess efterträdare är ruskigt populär. Särskilt inte när referensen producerats i typ 15 år och fanns att plocka ut hos svensk AD samma dag.

giphy.gif

Är det inte du som brukar säga att det inte är relevant vad klockor kostade förr...

Fast inte jag.

Så en rimlig summa för en 116520 vet du inte, men du kan ändå säga att annonsen ovan nämnd är högt prissatt.
116520 är inte lika snygg som 16520 enl mig men det gör inte 116520 till en tråkig klocka.

Det är som alltid...16520 var ingen storsäljare när den fanns i butik. När den försvann blev den mer populär. Du kunde köpa en 16520 för 60-70 för ett par år sedan utan problem och de fanns tillgängliga på begmarknaden. Det vi ser nu med 116520 är samma sak, fanns i butik. Det var lite svårare sista året att hitta den men verkligen inte omöjligt. Nu sticker även den iväg, oavsett vad man vill eller inte. Det är inte bara ett fenomen i Sverige, titta utomlands, den blir dyrare där med. Gillar du den så köp den, du verkar ha koll på var de ligger prismässigt.

Lycka till med en fantastisk klocka!

Klart 120-130 inte är rimligt men det är ju inte rimligt på någon klocka egentligen. Håller den värdet eller ökar ännu mer är det ju kul att testa, tänker jag.

Dock mest nyfiken och den kanske går ner i pris igen om man har lite is i magen.

Att jag är sugen betyder troligtvis inte att jag kommer köpa en nu ändå.

@Sebastard

Du använder en myt i din annons och sprider den vidare när du säger att en av klockorna antagligen är "för hårt uppskruvad". Hur har man gått tillväga när man dragit upp den för hårt? Går inte klockan beror det på att det är något fel på den. En manuell klocka ska dras upp till den inte går att dra upp mer, annars är den inte uppdragen riktigt. Det är alltså inget handhavandefel som gör att klockan inte går igång när den är uppdragen utan något fel i klockan i sig självt som gör att den inte fungerar.
Oftast så används väl det uttrycket för att antyda att egentligen är det inget fel på den, den är bara hanterad felaktigt.

Har inte provat själv att dra upp en klocka så hårt så den bryts sönder invärtes men det lär vara svårt enligt de som försökt, rent av omöjligt i praktiken om den inte är trasig från början vill säga. Det är elementaria som en del nytillkomna inte är på det klara med så det behöver nämnas, därav utläggningen;)

https://klocksnack.se/threads/vintage-mögel-rensning.75257/

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp