Stbg
Basic
@marconimotet Sorry, tänkte att det var lugnt efter 00.00. Tackar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här borde kanske formuleringen ändras till "en gång per dag"? Det blir sjukt meckigt att hålla reda på hur dags man bumpat sin annons. Vad säger @Denke ?@marconimotet Sorry, tänkte att det var lugnt efter 00.00. Tackar!
Kanske har missuppfattat regeln. Har varit av uppfattningen att det ska gå 24 h mellan bumparna men kanske har misstagit migHär borde kanske formuleringen ändras till "en gång per dag"? Det blir sjukt meckigt att hålla reda på hur dags man bumpat sin annons. Vad säger @Denke ?
I regeln står det "dygn" så om man ska läsa noggrant har du rätt =)Kanske har missuppfattat regeln. Har varit av uppfattningen att det ska gå 24 h mellan bumparna men kanske har misstagit mig![]()
För mig är ett dygn en dag i kalendern. Om det står "dygn" i reglerna skulle jag tolka det som en gång per dag och att det är okej att bumpa kl 23 på måndagskvällen och kl 07 på tisdagsmorgonen.I regeln står det "dygn" så om man ska läsa noggrant har du rätt =)
Sen är det semester och midsommartid, kan tänka mig att folk har gjort annat än att hänga på KS.Jo det vet jag men tänkte mest på om folk prioriterade köpare som varit aktiva länge på KS (med tanke på att jag inte får några svar vid konversationerna).
Men får fortsätta vara aktiv![]()
99% av medlemmarna, om inte 100, äger väl en mobil som säkert 90% kollar konstant iSen är det semester och midsommartid, kan tänka mig att folk har gjort annat än att hänga på KS.
Det finns ju bilder på klockan...? Så länge säljaren inte far med osanning och säger opolerad. Även om många föredrar opolerat så finns det de som knte bryr sig så mycket. Säljaren beskriver ju faktiskt skicket i övrigt samt har många bilder.Kanske värt att nämna att tachy-ringen är rätt hårt polerad? @d.sain
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-16520-s-serie.75418/
Finns de som inte bryr sig, visst, men finns också de som inte ser sånt och som kanske bör får veta då det påverkar värdet?Det finns ju bilder på klockan...? Så länge säljaren inte far med osanning och säger opolerad. Även om många föredrar opolerat så finns det de som knte bryr sig så mycket. Säljaren beskriver ju faktiskt skicket i övrigt samt har många bilder.
Du har en poäng, men om klockan inte är prissatt därefter kan du ju slänga upp den i minst prisvärda-tråden istället. Tycker du att den är felprissatt beaktat polering?Finns de som inte bryr sig, visst, men finns också de som inte ser sånt och som kanske bör får veta då det påverkar värdet?
Du har också en poäng, kan inte bedöma det faktiskt..Du har en poäng, men om klockan inte är prissatt därefter kan du ju slänga upp den i minst prisvärda-tråden istället. Tycker du att den är felprissatt beaktat polering?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Jag miss-läste reglerna ser jag nuSjukt fint hantverk, men jag har sett det typ 5ggr på två dagar. En om dagen @Nors. https://klocksnack.se/threads/handgjord-matchande-börs-klockband-paketpris-norslw.75425/
(Citerar fel inlägg nu, men skitsamma)Jo det vet jag men tänkte mest på om folk prioriterade köpare som varit aktiva länge på KS (med tanke på att jag inte får några svar vid konversationerna).
Men får fortsätta vara aktiv![]()
Är de? Det tycker jag inte. De har ju stuckit sjukt de senaste åren.(Citerar fel inlägg nu, men skitsamma)
Alla 16710 som ligger på köp och sälj är väl ruggigt överprisade eller har jag missat någon?
Den senaste jag såg var en hårt polerad -94a för 60k. Galet.Är de? Det tycker jag inte. De har ju stuckit sjukt de senaste åren.
Såg den, samt den med papper för 69k. Priserna är sjuka, men så värst överprisade tycker jag inte att de är. Lite prutmån så är de nog vettiga. Köpte min 16710 för 34k för tre och ett halvt år sedan och blev erbjuden 57k (min är med box men utan papper) för ett par veckor sedan. Min är förvisso i riktigt fint skick och om den är polerad är det riktigt bra gjort, men ändå. Sinnes.Den senaste jag såg var en hårt polerad -94a för 60k. Galet.
Den för 69k är också sjukt överprisad (i förhållande till skick har jag för mig, orkar inte leta upp annonsen).Såg den, samt den med papper för 69k. Priserna är sjuka, men så värst överprisade tycker jag inte att de är. Lite prutmån så är de nog vettiga. Köpte min 16710 för 34k för tre och ett halvt år sedan och blev erbjuden 57k (min är med box men utan papper) för ett par veckor sedan. Min är förvisso i riktigt fint skick och om den är polerad är det riktigt bra gjort, men ändå. Sinnes.
Kan hålla med om att skicket kanske inte är helt hundra men vad anser du att en med papper och box ska ligga på? 60-65k?Den för 69k är också sjukt överprisad (i förhållande till skick har jag för mig, orkar inte leta upp annonsen).
Tänkte mer att @Pimpim är ny medlem och kanske inte så erfaren i klocksvängen så han inte går och köper någon av dessa två.
Beror på årsmodell och skick givetvis, från 00 och framåt i bra skick med Box och papper 60 och uppåt.Kan hålla med om att skicket kanske inte är helt hundra men vad anser du att en med papper och box ska ligga på? 60-65k?
Låter vettigt. Kanske att sena 90or ska upp över 50 också.Beror på årsmodell och skick givetvis, från 00 och framåt i bra skick med Box och papper 60 och uppåt.
Innan 00 i vettigt skick från 50 och uppåt med låda och papper.
Yes!Låter vettigt. Kanske att sena 90or ska upp över 50 också.
Aldrig.Yes!
Skick är a och o.
Sen kan jag tycka det är onödigt att betala ca 10k mer för SEL och superliminova, men det är en annan diskussion![]()
Din "svårsålda" 16710:a var ju ett kap!Yes!
Skick är a och o.
Sen kan jag tycka det är onödigt att betala ca 10k mer för SEL och superliminova, men det är en annan diskussion![]()
Är ju helt klart värt att lägga ut en köpesannons, värsta som kan hända är ju att ingen hör av sig.Tack för input! Pratade med en god vän @naggge om denna och även han tyckte det var lite väl högt. Men riktigt snällt att ni delar med er.
Då jag som sagt är ny här så undrar jag om ni har någon erfarenhet av köptråden? Kollar folk där innan dom lägger ut för en smidig affär eller är det tvärt om?
/Pimpim
Några tusenlappar för billig kanske. Men sålde nog lite under fel tidpunkt och hade dåligt tålamodDin "svårsålda" 16710:a var ju ett kap!
Ja, uppenbarligen helt fel tidpunkt. Men, jag vet hur det är när tålamodet tryter. Illavarslande nu när jag tänkte vänta in en fin 16710, lär inte gå.Är ju helt klart värt att lägga ut en köpesannons, värsta som kan hända är ju att ingen hör av sig.
Några tusenlappar för billig kanske. Men sålde nog lite under fel tidpunkt och hade dåligt tålamod
Jobbigt när man är sugen på nytt![]()