• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är väl precis det som är problemet. Du verkar inte se ett jävla skit.

Men om du inte ser ett jävla skit, så kan du väl kompensera med lite ödmjukhet? Det är ju ingen personlig vendetta mot dig, bara saklig kritik. Svälj det.
Ödmjukhet var det ja. Förstår inte hur man kan gnälla på något så in i helvete när man ändå inte är spekulant.

Ödmjukhet var det ja. Förstår inte hur man kan gnälla på något så in i helvete när man ändå inte är spekulant.
Poängen är ju att det är svårt att bli intresserad när det är så kassa bilder. Hade du tagit jättefina och skarpa bilder från början kanske du hade fått den såld vid det här laget.
Din klocka till den där pengen säljer inte sig själv. Ta åt dig av råden så att du får den såld istället! :)

Poängen är ju att det är svårt att bli intresserad när det är så kassa bilder. Hade du tagit jättefina och skarpa bilder från början kanske du hade fått den såld vid det här laget.
Din klocka till den där pengen säljer inte sig själv. Ta åt dig av råden så att du får den såld istället! :)
Ja men om man inte är intresserad så kan man väl bara gå vidare i livet och inte gå bananas.

Ja men om man inte är intresserad så kan man väl bara gå vidare i livet och inte gå bananas.
Måste man vara spekulant på klockan för att få komma med önskemål/kritik, positiv som negativ? Är ju ett klockforum där vi alla gillar klockor. Dyker det upp en fin klocka så är nog alla intresserade, oavsett om man har för tanke att köpa eller bara är genuint klockintresserad.

Kanske för att det är lite magstarkt att begära 75000:- för något som inte ens är väl dokumenterat?
Vem har gått Bananas tycker du? Vi har påpekat att bilderna är ganska dåliga och inte gör klockan rättvisa. För en limited edition med svårbedömt pris så behövs en säljande annons. Inte konstigare än så.

IMG_6288.JPG

Tycker gabban fått väldigt bra tips så det räcker och blir över. Ser tre utfall:

1. gabban lämnar annonsen som den är och bumpar den i en evighet i hopp om en lyckoträff
2. gabban söker lyckan på blocket/tradera
3. gabban följer råden och ökar därmed sina chanser markant till försäljning

Tror inte vi kommer mycket längre i diskussionen.

Tycker gabban fått väldigt bra tips så det räcker och blir över. Ser tre utfall:

1. gabban lämnar annonsen som den är och bumpar den i en evighet i hopp om en lyckoträff
2. gabban söker lyckan på blocket/tradera
3. gabban följer råden och ökar därmed sina chanser markant till försäljning

Tror inte vi kommer mycket längre i diskussionen.
Håller helt med.
Kom ihåg att alla djur är olika :)

Måste man vara spekulant på klockan för att få komma med önskemål/kritik, positiv som negativ? Är ju ett klockforum där vi alla gillar klockor. Dyker det upp en fin klocka så är nog alla intresserade, oavsett om man har för tanke att köpa eller bara är genuint klockintresserad.
Absolut inte. Självklart behöver man inte vara spekulant. Men man behöver ju inte heller skriva att det är falsk marknadsföring, klockan är för dyr, den har repor etc. Klockan är helt i mint och det är öppet för alla spekulanter att själv komma hem till mig för att se på klockan. Mvh.

Absolut inte. Självklart behöver man inte vara spekulant. Men man behöver ju inte heller skriva att det är falsk marknadsföring, klockan är för dyr, den har repor etc. Klockan är helt i mint och det är öppet för alla spekulanter att själv komma hem till mig för att se på klockan. Mvh.
Hoppas det löser sig med bättre bilder, och att du får den såld.

Några nya bilder men dom är inte bra
DSC_0265.JPG
DSC_0263.JPG
DSC_0258.JPG
DSC_0267.JPG
Första bilden där är helt ok på nedre halvan av framsidan tycker jag. Om sen de andra luggarna med övre halvan visas likadant på en till bild så är framsidan täckt. Det går att göra med andra ord och är inte så svårt egentligen. Fast de går ju också att ta hela framsidan på samma bild...

Jag skulle avråda från att hålla i klockan när du tar bilder. Förstår inte varför du gör så. Då får du rörelseoskärpa både från fingrarna som håller klockan och från det du fotar med. Onödigt. Lägg ned klockan så den ligger stilla. Ta stöd med kamera/mobilen och se till att den fokuserar. Ta sedan bilden men se till att ljuset är tillräckligt först, om inte åtgärda det. Det är skillnad på wristshots för kul och saluannons-bilder på så pass dyra klockor.

Jag skulle avråda från att hålla i klockan när du tar bilder. Förstår inte varför du gör så.
Märkligt. :)
Ta sedan bilden men se till att ljuset är tillräckligt först
23:00 är det inte direkt bra fotoljus.

Jag fascineras av folk som är helt oförmögna att ta hyfsade foton med dagens teknik. Jag har en kollega med samma "känsla" för fotografering. Det gick inte ens att läsa texten på urtavlan på de bilder han hade tagit men han tyckte de var bra.

Erbjöd mig hjälpa honom och efter 2min på ett fönsterbleck gick det alldeles utmärkt att få bra bilder med mobilkamera.

@yonsson nämnde det tidigare, men är det en skada under datumvisningen? Ser ut som det på både dina gamla och nya bilder.
Nej det är ingen skada, repa you name it. Klockan är helt orörd i mint du kan själv komma och inspektera, u
@yonsson nämnde det tidigare, men är det en skada under datumvisningen? Ser ut som det på både dina gamla och nya bilder.
Nej det är det inte. Klockan är helt orörd och i mint. Du kan själv komma och inspektera, undersöka klockan när du vill. Bara att höra av sig.

Märkligt. :)

23:00 är det inte direkt bra fotoljus.

Jag fascineras av folk som är helt oförmögna att ta hyfsade foton med dagens teknik. Jag har en kollega med samma "känsla" för fotografering. Det gick inte ens att läsa texten på urtavlan på de bilder han hade tagit men han tyckte de var bra.

Erbjöd mig hjälpa honom och efter 2min på ett fönsterbleck gick det alldeles utmärkt att få bra bilder med mobilkamera.
Då kanske du kan komma och hjälpa mig?

Ni är alla välkomna.
Kan det bara vara så att du missat att fokusera i mobilen?

Exempel:
Om jag bara kastar upp mobilen och trycker av så får jag detta resultat:
IMG_0486.JPG

Om jag klickar på klockan, på skärmen alltså, så får jag en fyrkant som talar om att där ligger fokus.
Resultatet:
IMG_0487.JPG

Ett bra tips som någon redan sagt att lägga klockan på fönsterbrädan. Gärna lite senare på eftermiddagen då ljuset inte är så platt som mitt på dagen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp