• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Länken är inte ny. Boetten utbytt. Ser iofs inte "nyskick" i beskrivningen?

Hen måste ha redigerat den i så fall! Hittade den innan redigering i cache:

Skärmavbild 2017-07-07 kl. 07.58.37.png

Tackar för dina kommentarer!
Länken är inte bytt vid service, och är inte ny, när jag skrev "ny skick" så menade jag klockhuvudet.
Det var helt klart fel formulerat av mig, jag har nu ändrat det. :)

När det kommer till utbytes boetter så stöter man på det ibland, kan tex vara så att boetten blivit så skadad att den inte går att få vattentät. Service boetter kan bara fårs genom RSC.

Mvh
Micke
Tack för svar!

Tackar för dina kommentarer!
Länken är inte bytt vid service, och är inte ny, när jag skrev "ny skick" så menade jag klockhuvudet.
Det var helt klart fel formulerat av mig, jag har nu ändrat det. :)

När det kommer till utbytes boetter så stöter man på det ibland, kan tex vara så att boetten blivit så skadad att den inte går att få vattentät. Service boetter kan bara fårs genom RSC.

Mvh
Micke
Vad gör serviceboett med värdet?

Svårt att säga och beroende på modell... i detta fall, med en "vanlig exp1" så ser jag ingen värde skillnad... däremot ett stort plus att den är nyservad med garanti. ;)
Är boetten signerad med ursprungligt serienummer? Hur framgår det att det är en utbytesboett? Läste om någon på KS som fick det ursprungliga serienumret signerat vid något försäkringsärende, men det kanske var för att klockan var nästan ny?

Är boetten signerad med ursprungligt serienummer? Hur framgår det att det är en utbytesboett? Läste om någon på KS som fick det ursprungliga serienumret signerat vid något försäkringsärende, men det kanske var för att klockan var nästan ny?

Service boetter har serienummer 44xxxxxx
Jag tycker det låter konstigt att man får "ursprungs" serienumret vid ett utbyte, men är ute på hal is då jag inte vet säkert med nyare klockor.

Hej @Seikosthlm! Förväntas det av oss att veta lite mer hårdfakta om de fina kronograferna eller förväntas det att man googlar? :) Ser många annonser utan spec och på vissa nya kändismodeller är det kanske overkill men på vintage borde det vara standard kan jag tycka. Nu pratar jag om mått på boett och lugs, vilket urverk sitter i - hur håller det tiden? Osv. Jag menar ligger det inte i säljarens intresse? Detta gäller verkligen inte bara din annons.Allt gott och trevlig helg! :D

Hej @Seikosthlm! Förväntas det av oss att veta lite mer hårdfakta om de fina kronograferna eller förväntas det att man googlar? :) Ser många annonser utan spec och på vissa nya kändismodeller är det kanske overkill men på vintage borde det vara standard kan jag tycka. Nu pratar jag om mått på boett och lugs, vilket urverk sitter i - hur håller det tiden? Osv. Jag menar ligger det inte i säljarens intresse? Detta gäller verkligen inte bara din annons.Allt gott och trevlig helg! :D
Lägger till urverk (Valjoux 7733) och dimensioner enligt ditt önskemål står sedan tidigare att de håller tiden bra. Pma om du har fler frågor. :) trevlig helg!

De köpare som finns till de där vet nog vad det är för klockor. Med det sagt är info alltid trevligt.

Som sagt det borde vara i säljarens intresse då jag inte tror man ska anta det till 100% :) Det var endast frågande och @Seikosthlm 's annons råkade bara bli ett exempel. Jag tycker det är sjukt fina klockor i övrigt :D
Bara att hålla med. Lathet/trötthet. Gjorde annonsen då jag blev väckt alldeles för tidigt imorse. Fyller även på med lite kuriosa osv.

Service boetter har serienummer 44xxxxxx
Jag tycker det låter konstigt att man får "ursprungs" serienumret vid ett utbyte, men är ute på hal is då jag inte vet säkert med nyare klockor.

En del RSC i typ Asien har graverat/stansat in det gamla numret på service boetten
Men har för mig det var 80 tal klockor

@antikmartin

Lemanian som uppgivits vara NOS: visarna verkar inte vara korrekta till den klockan.

Är du säker på att det är guld på stål? Tycker inte det ser så ut. Men det kan vara bilden som luras, eller så kan det vara en av de väldigt ovanliga g/s som har förgyllning under luggarna/bandhornen. Men det är som sagt mycket mycket ovanligt, om det alls förekom på Lemania?

Doubléklocka med bytta visare är vad det ser ut som. Varför man skulle bytt visare på en NOS kan man undra. Ibland blir såna liggandes hos urmakare när denne tagit delar som behövts av dem.

https://klocksnack.se/threads/omega...vs-2st-600-1st-300-lemania-1-6-klockor.76194/

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp