• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
PING @Denke @daviden
Denna tråden talar sitt tydliga språk, stor del av inläggen är "ping xxx, du har bumpat för mycket idag".
Finns det planer på att fixa detta?

Som vi har varit inne på många gånger, fixa det kodmässigt, ska inte gå att bumpa mer än en gång helt enkelt.

if(adIsBumpedToday)
{
return "Annonsen är redan bumpad idag, läs reglerna";
}
else
//bumpa annonsen

Nu förenklar jag givetvis problemet, är bara trött på detta :(

https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-utc.76127/
img_3937-jpg.575142

image-jpg.100517

Den där är väl inte riktigt riktig @aosehus ?
Bara rider kl 12 som är guld... Ska väl antingen vara titan som resten alternativt guld/titan på hela klockan?

Känns som många bumpar mer än tillåtet o sedan bara skriver "sorry" eller skyller på nån annan dålig ursäkt.
Främst är det roligt att folk verkar tro att den som hela tiden ligger överst är den som blir såld.

Tror dessvärre att det är tvärtom, sänder lite desperata vibbar och det triggar nog inte folk att köpa till önskat pris.

Känns som många bumpar mer än tillåtet o sedan bara skriver "sorry" eller skyller på nån annan dålig ursäkt.
Och ofta är det annonser av liknande slag:
"Perfekta SOMMARBEATERN! PRISSÄNKT ENDAST IKVÄLL (annars slänger jag den)"
"Använda natoband som min hund har tuggat på, PRISBUMP nu endast 14 kr st!"
"Mögelrensning av skit som inte fungerat sedan andra världskriget, ALLT SKA BORT!"

Främst är det roligt att folk verkar tro att den som hela tiden ligger överst är den som blir såld.

Tror dessvärre att det är tvärtom, sänder lite desperata vibbar och det triggar nog inte folk att köpa till önskat pris.
Har själv haft annonser ute för att snabbt hamna på sidan 4 för att folk typ skiter i reglerna o bara kommer med dåliga ursäkter. Brukar sälja snabbt så såvisst det spelar ingen roll med sidan kanske. Dock irriterade att man ej följer reglerna. Gnällig här i solen, ska ta en bira o chilla :)

What? Bumpade en gång :D
Annonsen skapades och bumpades en gång samma dag.
7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.
Dvs, en post och en bump. Borde inte bryta mot regelverket. Isf borde det förtydligas.

Vet inte hur många bumpar du räknade till Nygren? Men en är visst för mycket på ett dygn?
"Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag."
Även detta från reglerna. Det står dumpa en gång och det står inte något om att en annons som skapats inte får bumpas samma dag, utan det står att en annons får bumpas en gång per dag.

Admins? Ni kanske kan förtydliga reglerna då? Nu tog ni bara bort min annons direkt, trots att jag trodde att jag följt reglerna.
En skapad post som sedan bumpades en gång. Dvs inget som torde bryta mot reglerna med dagens utformning.
@daviden @Denke @Ministern @admin

Får jag lägga upp annonsen igen? Eller anser ni då att jag bryter mot regelverket igen?
Än en gång Nygren kan du gärna förtydliga vad du menar med för många bumpar.
En sak är då säkert och det är att jag aldrig kommer att sälja eller köpa en klocka av dig, då du inte ens kan bemöda dig med att göra ett påpekande via PM innan du grinar ur dig i denna tråd. Det är lite som den "perfekta tjejen" i klassen som skvallar om allt till läraren, istället för att bara snacka med personen det gäller.
Fjanteri.

7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.
Dvs, en post och en bump. Borde inte bryta mot regelverket. Isf borde det förtydligas.

Vet inte hur många bumpar du räknade till Nygren? Men en är visst för mycket på ett dygn?
"Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag."
Även detta från reglerna. Det står dumpa en gång och det står inte något om att en annons som skapats inte får bumpas samma dag, utan det står att en annons får bumpas en gång per dag.

Admins? Ni kanske kan förtydliga reglerna då? Nu tog ni bara bort min annons direkt, trots att jag trodde att jag följt reglerna.
En skapad post som sedan bumpades en gång. Dvs inget som torde bryta mot reglerna med dagens utformning.

Får jag lägga upp annonsen igen? Eller anser ni då att jag bryter mot regelverket igen?
En sak är då säkert och det är att jag aldrig kommer att sälja eller köpa en klocka av dig, då du inte ens kan bemöda dig med att göra ett påpekande via PM innan du grinar ur dig i denna tråd. Det är lite som den "perfekta tjejen" i klassen som skvallar om allt till läraren, istället för att bara snacka med personen det gäller.
Fjanteri.
Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.

Fjanteri.

Det framgår klart att du inte får skapa en annons och bumpa samma dag, det framgår även att annons raderas utan föregående varning om man inte följer regelverket.

Då är det alltså inte tillåtet att posta en ny annons och sedan bumpa en gammal annons under samma dygn.
Du glömmer att få med nyckelsiffran 3.

Du kan skapa 2 nya annonser och bumpa 1 gammal.
Du kan bumpa 3 gamla annonser.
Du kan skapa 3 nya annonser men då får du inte bumpa någon alls.
Samma dygn, kalenderdag gäller allt ovan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp