Nej. Formuleringen är kass. Nu ska jag använda lite logik och visa dig varför du har fel.Du glömmer att få med nyckelsiffran 3.
Du kan skapa 2 nya annonser och bumpa 1 gammal.
Du kan bumpa 3 gamla annonser.
Du kan skapa 3 nya annonser men då får du inte bumpa någon alls.
Samma dygn, kalenderdag gäller allt ovan.
Med nuvarande formulering går det att tolka på två sätt, dvs.
1. Personen får skapa annonser, men då får den inte bumpa någon annan annons under samma dag.
2. Personen får skapa annonser och bumpa annonser under samma dag, men maxtaket är totalt 3 antal handlingar.
När betoningen läggs på eller, som du gör i din post, då är det alternativ 1 som gäller.
I detta fall har jag.
1. Skapat en annons.
2. Bumpat annonsen.
Är det då det andra som gäller, dvs 3 handlingar per dag. Då har jag följt reglerna.
Är det 1 som gäller, dvs du får antingen skapa, eller bumpa annonser under en dag. Inte både skapa en annons och bumpa den eller en annan. Då stämmer det med dagens formulering, men det är en otydlig formulering.
Det du säger, det stämmer inte. I reglerna står INGENTING om att du inte får skapa och bumpa en annons under samma dag.
Däremot står det att du inte får bumpa en annons två gånger under samma dag.
I detta fall har jag skapat en annons (utfört handlingen "skapa") och bumpat en annons (utfört handlingen "bumpa")
Det innebär att jag har en handling till, dvs skapa eller bumpa en annan annons, enligt den tolkning du har.
I annat fall torde det förtydligas att ett skapande är att jämställas med en bump och under skapandedagen får annonsen ej bumpas.
Eller hur ser ni på saken @Ministern ? Jag tar gärna ett förtydligande av reglerna.