• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

galácticon

Patek
2-Faktor
Finns inget :hungover: det där bandet behöver en rejäl desinfektering eller rätt ned i soptunnan. Det enda som har ett värde är ju inte inkluderat, låset..

Kanske svårt att byta om man sätter bytesvärde till noll.

//B


Klockrent. Moget och bra.
 
D

Deleted member 14209

Guest
Mer sannolikt att jag blir påve.

Synd! Skulle kanske lugna ned främst bumpandet och folk skulle tänka över prissättningen/läsa reglerna ordentligt först om de måste betala för ny annons och bumpar.
Men men, jag får väl hoppas du bor i Vatikanen, är rätt gammal och inskolad katolik med möjlighet att bli påve en vacker dag :p
 

SPW

Cartier
Nu kanske ironin flög över mitt huvud men att kritisera en annons med ett svettigt trasigt TAG läderband utan lås är på sin plats kan jag tycka.

Nä, jag avgår
Som jag sagt, ser riktigt bra ut på utsidan. Skänker bort det då jag absolut inte vill kasta det. Självklart får folk ha åsikter om annonser här på forumet, det är vad ett forum är till för men den dryga attityden får mej att tröttna....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig skrivit att den ser ok ut på insidan, var får du det ifrån?
Du tycker ju bevisligen bandet är OK i och med att du annonserar det. Eller menar du att man ska ha det som någon typ av prydnad för att det ser bra ut på utsidan?

Med tanke på antalet annonser som slåss om utrymme på forumet tycker jag man kan undvika att annonsera skräp. Att du inte ens kan sätta ett seriöst värde på varan säger ju allt.

Att du tar illa upp för att folk kommenterar din annons är bara löjligt med tanke på vad du annonserar.
 

SPW

Cartier
Du tycker ju bevisligen bandet är OK i och med att du annonserar det. Eller menar du att man ska ha det som någon typ av prydnad för att det ser bra ut på utsidan?

Med tanke på antalet annonser som slåss om utrymme på forumet tycker jag man kan undvika att annonsera skräp. Att du inte ens kan sätta ett seriöst värde på varan säger ju allt.

Att du tar illa upp för att folk kommenterar din annons är bara löjligt med tanke på vad du annonserar.
Med tanke på att det ligger typ 30 annonser ute som bumpas flera gånger om dagen tycker jag verkligen att det finns utrymme att skänka något som faktiskt fortfarande funkar. Att du orkar klaga på det... men jag säger så här, vi får nog ta att våra åsikter går isär. Ha en trevlig sommar.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Med tanke på att det ligger typ 30 annonser ute som bumpas flera gånger om dagen tycker jag verkligen att det finns utrymme att skänka något som faktiskt fortfarande funkar. Att du orkar klaga på det... men jag säger så här, vi får nog ta att våra åsikter går isär. Ha en trevlig sommar.

Nu vill jag inte pissa på din annons då jag självklart tycker det är trevlig med saker som skänkes till bättre behövande men..

..Läder är ett levande material och ska bytas (vid daglig användning) minst en gång om året. De ska då kastas och det finns bra anledningar till det. Läderband drar åt sig mängder av bakterier till skillnad från tyg, canvas och gummin. På ditt band ser man tydligt vilken vandrade bakteriehärd det är. Det bästa du kan göra för alla inblandade är att kassera bandet snarast. Det är sanningen. Inget illa menat.

Allt gott & trevlig sommar!
 

SPW

Cartier
Nu vill jag inte pissa på din annons då jag självklart tycker det är trevlig med saker som skänkes till bättre behövande men..

..Läder är ett levande material och ska bytas (vid daglig användning) minst en gång om året. De ska då kastas och det finns bra anledningar till det. Läderband drar åt sig mängder av bakterier till skillnad från tyg, canvas och gummin. På ditt band ser man tydligt vilken vandrade bakteriehärd det är. Det bästa du kan göra för alla inblandade är att kassera bandet snarast. Det är sanningen. Inget illa menat.

Allt gott & trevlig sommar!
Okej, tack för vettigt inlägg. Det betydder då att jag på 10 år ska köpa läderband för minst 50 tusen till min Carrera . Har nog skaffat mej fel hobby...:nailbiting:
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Okej, tack för vettigt inlägg. Det betydder då att jag på 10 år ska köpa läderband för minst 50 tusen till min Carrera . Har nog skaffat mej fel hobby...:nailbiting:

Ja om du inte sköter samt låter bandet vila tillräckligt så stämmer det du säger (om dem kostar 5000 kr vilket låter sinnessjukt dyrt för ett Tag Heuer band?)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp