UNO
Silver
Dubbel Sorry, det var min tanke även om jag inte skrev det, det kändes lite "skrytigt.."Bcf auktionsmaterial!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbel Sorry, det var min tanke även om jag inte skrev det, det kändes lite "skrytigt.."Bcf auktionsmaterial!
Svaret på samtliga frågor är att personen är en rövhatt och ska placeras på Ignorelistan omedelbums där han hör hemma sedan länge.En lustig erfarenhet när jag skulle sälja min datejust (såld efter 9h dock)...
En medlem som relativt nyligen startade en tråd där han raljerade över att andra var giriga på Köp & Sälj (köper modeller med kötid och säljer över listpris) lägger ett bud på min klocka på 47k, den ligger ute för 50k. Inga problem so far, men jag avböjer vänligt.
Ett intressant objekt poppar upp blott 3 timmar senare och jag svarar medlemmen som budade 47k att jag kan tänka mig att acceptera hans bud, jag är tydlig med att jag kan behöva likvidera datejusten relativt fort. Denne tackar då nej, har tydligen ändrat sig snabbt. Inga problem, jag fick istället föra över lite från sparkontot för att säkra mitt objekt.
Några timmar senare PM:ar samma medlem mig igen och frågar om jag nu kunde tänka mig ett bud på blott 45k. Jag svarar att jag kände mig konfunderad över hur personen tänkte med sitt budande.
Diskutera:
- försökte han profitera på att jag skrev att jag ville likvidera snabbt, och försökte pressa priset ännu mer?
- är det hyckleri att en medlem som startade en tråd om att andra köper modeller som har kötid för att senare sälja över listpris, därefter själv uppvisar ett beteende som kan uppfattas som girigt?
- Det kanske är jag som har missuppfattat hela situationen och ska vara tacksam att någon köpte min DJ, det är ju ändå bara en halv day-date...
Snyggt!Dubbel Sorry, det var min tanke även om jag inte skrev det, det kändes lite "skrytigt.."
Ja det är ju varje säljares rättighet alltid att bara strunta i att sälja. Antalet säljare som vill dra tillbaka en försäljning när köpare väl sitter på kroken måste ju vara försvinnande få.Kanske varit uppe för men varför skriver annonsörer att dom "förbehåller sig rätten att dra tillbaka annonsen" och liknande. Det är väl bara att göra om man inte längre vill sälja?
Rövhatt!? Gott ord. Har det nån speciell innebörd?Svaret på samtliga frågor är att personen är en rövhatt och ska placeras på Ignorelistan omedelbums där han hör hemma sedan länge.
Verkar dock ha nyare (service?) tavla, bezel och visare. Men har justerat mitt pris lite ytterligare till 45 000kr , tackar för hjälpen!@Adriansr3
Här får du hjälp med att värdera din klocka (se länk nedan)
En liknande klocka som din säljs för 53000. Modellen är i nyskick, med armband och nyligen servad med 1 års garanti.
https://uhrforum.de/omega-seamaster-1000m-3300ft-professional-t313663
Har avrundat en del nedåt utifrån nypriset.@Breitlingfan , hur mkt värderar du varje klocka till? Jag menar absolut inget illa men har svårt se dessa i klump vara värda 30k inte minst begagnade.
https://klocksnack.se/threads/klockbonanza.76911/
Dock fri prissättning såklart men vore intressant veta för jag tycker det verkar rejält högt
Ber om ursäkt ang bilderna, har missat det.@Breitlingfan : annonsen måste dessutom innehålla bilder.
Tror det underlättar mycket att få sålt dem också..
Punkt 5: https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
Har avrundat en del nedåt utifrån nypriset.
Dom är i nyskick så totalpriset är det inget konstigt med.
Kan hända att jag har betalat alldeles för mycket för dessa och gjort mindre bra research då jag inte alls känner igen dom priserna du beskriver.Jag tänkte typ:
Bulova curv 4-5k (som bäst, aldrig sett modellen innan iof så svårt med prisbild ska erkännas)
Bulova krono 2k (går köpa ny för ca 2.2k från england)
Bulova Moon 3k (verkar inte fullt så poppis längre, svårsålda på K&S)
SKX007 2k (Ny går ju hitta för 2.5k inom EU)
SKX035 2.5-3k (förvisso ovanlig modell men de objekt jag sett inom EU har legat mellan 1.5-2.5k. Tror dock mer värde på den här för rätt köpare)
Victorinox: 5k
Issey: ista ingen aning men svårt se stor marknad för dem (inte minst utan bild då google gav träffar på helt fel klocka).
Men fri prissättning gäller såklart som sagt och kanske mer värd i bytesväg iof för rätt köpare och inte minst med bra bilder
Kan hända att jag har betalat alldeles för mycket för dessa och gjort mindre bra research då jag inte alls känner igen dom priserna du beskriver.
Jag var lite lat och gjorde det enkelt för mig på semestern, drog tillbaka annonsen nu.
Vill inte gå emot några forumregler så tack för påminnelsen.
Blir att sätta ut dessa framöver med både bilder och pris så blir det rätt från början.
Jag tänkte typ:
Bulova curv 4-5k (som bäst, aldrig sett modellen innan iof så svårt med prisbild ska erkännas)
Bulova krono 2k (går köpa ny för ca 2.2k från england)
Bulova Moon 3k (verkar inte fullt så poppis längre, svårsålda på K&S)
SKX007 2k (Ny går ju hitta för 2.5k inom EU)
SKX035 2.5-3k (förvisso ovanlig modell men de objekt jag sett inom EU har legat mellan 1.5-2.5k. Tror dock mer värde på den här för rätt köpare)
Victorinox: 5k
Issey: ista ingen aning men svårt se stor marknad för dem (inte minst utan bild då google gav träffar på helt fel klocka).
Men fri prissättning gäller såklart som sagt och kanske mer värd i bytesväg iof för rätt köpare och inte minst med bra bilder
Nej klockan är inte fuktskadad. Det är mest lite skumt ljus. Är du intresserad av klockan?@Bergaren
https://klocksnack.se/threads/seiko-mm300-sbdx001-9800-kr.76734/
Är denna fuktskadade eller annat? Eller är det bara dålig bild. Index mm. ser ut som det fått korrisions skador??
Jag har gjort väldigt slarvig research inser jag när jag kollat priser osv vid inköp.Jag tog iof billigaste priserna från Google på vissa (och kollade ej lagersaldo etc.) så på de dyra kan jag ha helt fel om de t.ex inte är i lager. Skx är de jag är mer säker på. Tycker dock du ska behålla 035 för den är inte så vanlig, även om prisbilden inte är extrem, är den inte lätt få tag i om du ångrar dig
Det verkar vara så att det är jag som har köpt in grejerna för dyrt helt enkelt utifrån min prissättning.Också googlat och tycker t.om du är generös på vissa modeller. Inte i närheten av 30k iaf.
Lägg till lite nya bilder om det bara är ljuset. Tror att det är fler som tycker index ger ett märkligt intryck på en så ny klocka.Nej klockan är inte fuktskadad. Det är mest lite skumt ljus. Är du intresserad av klockan?
Nej klockan är inte fuktskadad. Det är mest lite skumt ljus. Är du intresserad av klockan?
Jag har fått flera PM om din klocka utifrån exakt samma frågeställning så frågan är relevant. Nu ser det bättre ut men inte bra ut så mitt tips är att du tar dig utanför dörren och bränner av några foton, om du vill ha den såld alltså.Nya bilder tillagda @marw @Widowmaker
Är det på det viset alltså. Är det index som ser konstigt ut?Jag har fått flera PM om din klocka utifrån exakt samma frågeställning så frågan är relevant. Nu ser det bättre ut men inte bra ut så mitt tips är att du tar dig utanför dörren och bränner av några foton, om du vill ha den såld alltså.
Är det på det viset alltså. Är det index som ser konstigt ut?
Detta är väl gamla bilden?
Runt kanterna, men det ser bättre ut på de nya bilderna, på de förra såg det ganska illa ut.
Drog upp kontrasten lite för att överdriva effekten.