• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis och ibland över list - men då gäller det i regel efterfrågade modeller, med kötid.

114200 är inte direkt eftertraktad och jag skulle tro att det är lite av en hyllvärmare. 34 mm tilltalar inte alla... Med det sagt så är klockan bra, den har hängt på min handled till och med.
Ja så är det nog. Jag tänker på speedy 005 och smpc framförallt som brukar gå för mer eller lika motsvarande en ny på c24. Och de är ju inga väntetider på de klockorna direkt. Är jag ute och cyklar ?

@Skanvik

Får du mer för din OP än vad en ny kostar på C24?

Har jag inte påstått, men man kan ju ta i beaktande att denna är Svensksåld (om man värdesätter det) och vad fraktkostnaden från ett annat land betingar. Denna kan köparen dessutom klämma och känna på innan affär.
Sen är det ju upp till var och en om man föredrar att handla på c24 eller på KS. Jag föredrar definitivt KS och tryggheten det ger.
Tack för din input.

Tack för konstruktiv feedback :hungover:

Tänkte med bästa av intentioner uppmärksamma att jag erbjuder en säkerhet för köpare. Speciellt efter att läst om vad som hänt forum-medlemmar.
Skall definitivt uppdatera annons.

Yrkes legitimation är inget vedertaget begrepp bland klämkäcka kommentarer och det är inte er typ av köpare vi vänder oss till eller önskar kontaktas av i samband med annons (eller för övrigt på forumet) .
Är relativt ny på forumet och känns ju härligt med en så hög konstruktiv och välkomnande nivå.. :meh:

Tack för konstruktiv feedback :hungover:

Tänkte med bästa av intentioner uppmärksamma att jag erbjuder en säkerhet för köpare. Speciellt efter att läst om vad som hänt forum-medlemmar.
Skall definitivt uppdatera annons.

Yrkes legitimation är inget vedertaget begrepp bland klämkäcka kommentarer och det är inte er typ av köpare vi vänder oss till eller önskar kontaktas av i samband med annons (eller för övrigt på forumet) .
Är relativt ny på forumet och känns ju härligt med en så hög konstruktiv och välkomnande nivå.. :meh:
Varför ska du ändra/uppdatera annonsen om du inte delar synpunkterna på din annons?

Har jag inte påstått, men man kan ju ta i beaktande att denna är Svensksåld (om man värdesätter det) och vad fraktkostnaden från ett annat land betingar. Denna kan köparen dessutom klämma och känna på innan affär.
Sen är det ju upp till var och en om man föredrar att handla på c24 eller på KS. Jag föredrar definitivt KS och tryggheten det ger.
Tack för din input.
Det är ju billigare att köpa en ny från handlare i EU även om du lägger på frakt och trusted check out. Det ger ju vidare en viss konsumenttrygghet att handla av handlare inom EU vilket privatköp inte ger. Men visst någon kanske tycker att det är mysigt att få "klämma och känna" innan affär och att certet är stämplat av just en svensk AD även om det helt saknar betydelse.

Stör mig på alla "prisbumpar" där priset inte alls är sänkt sedan tidigare annonser. Möjligen är priset sänkt jämfört med annonsörernas ursprungliga förhoppning.

Stör mig på alla "prisbumpar" där priset inte alls är sänkt sedan tidigare annonser. Möjligen är priset sänkt jämfört med annonsörernas ursprungliga förhoppning.

Det fyller en funktion för de som sett den ursprungliga annonsen och som nu ser att en förändring har skett på priset. Sen är det givetvis bra om man kanske taggar när prisförändringen skedde så spekulanter slipper klicka in varje gång den bumpas. Känns dock som ett ickeproblem och inget som bör ta plats här inne.

Jämför dessa boxar...den nedersta är äkta och kvalité rakt igenom.
IMG_3119.JPG

IMG_3118.JPG

Jämför dessa boxar...den nedersta är äkta och kvalité rakt igenom.
IMG_3119.JPG

IMG_3118.JPG
Ja, men redan utan jämförelse ser man att boxen är risig och inte pga ålder. Kvaliteten överlag och rundeln vid "Rolex" som ser helt hackig ut plus vad som klart verkar vara fel typsnitt.
Antingen fejk eller kass kvalitetskontroll hos Rolex den dagen boxen lämnade fabriken.

Ser onekligen lite skumt ut när man jämför vore kul om någon kan ge lite input om spännet också

Bilagor

• IMG_1051.JPG
    IMG_1051.JPG
    152.7 KB · Visningar: 81
Ja, men redan utan jämförelse ser man att boxen är risig och inte pga ålder. Kvaliteten överlag och rundeln vid "Rolex" som ser helt hackig ut plus vad som klart verkar vara fel typsnitt.
Antingen fejk eller kass kvalitetskontroll hos Rolex den dagen boxen lämnade fabriken.
... nä ålder borde ju inte vara något problem. Äldre boxar ser ju fortfarande bra ut.

hej
här är jag
tyvärr så vet jag inte om fejk eller inte, jag kan inget om rolex boxar men den som sålde den till mig sa att den var original
kan ta bort boxen från annonsen om ni tycker att den är inget original.
men spännet är original köptes från ebay för 600kr .
mvh

hej
här är jag
tyvärr så vet jag inte om fejk eller inte, jag kan inget om rolex boxar men den som sålde den till mig sa att den var original
mvh
Hur vet du att spännet är äkta? Även det ser lite skumt ut.

hej
här är jag
mvh
600 spänn låter billigt för ett Rolexspänne i guld. De gör vän inte spännen i mässing, eller har jag fel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp