Hoppas att du inte är på aktiv jakt, då kommer det bli lite jobbigt..
Nej det är jag inte, care to share?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas att du inte är på aktiv jakt, då kommer det bli lite jobbigt..
Nej det är jag inte, care to share?
Nja, det är mest att priserna har stigit avsevärt senaste 2 åren. Svårt att hitta fina femsiffriga under 26'-27' skulle jag säga. Och den länkade är fin (om än lite väl optimistiskt beskriven) och den har svart tavla vilket är förhållandevis ovanligt.
Ok. Trodde äldre DJ gick för runt det jag beskrev. Men kanske inte 5-siffrig ref, då? Jag skulle ändå inte betala så mycket även om jag var på jakt, skulle du? Inga tillbehör eller servicehistorik, bara klocka.
@Pelarn@Jimmy du skriver "Fin boett och länk, ytliga smårepor finns och något enstaka märke på bandhornen - men inga djupa hack eller dings" Jag skulle nog säga att den har rejäla dings om jag tolkat bilderna rätt.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16220.77153/
Tänkte samma sak igår om @Adam John när han "löneprisbumpade" sin Aquaracer med 200kr.Sänkte du priset med 500kr från 36-35.5k, eller minns jag fel? @Kapten M
https://klocksnack.se/threads/omega-po-gmt-goodplanet-prisbump.75833/
Tror du verkligen det kommer ha önskad effekt?
Sänkte du priset med 500kr från 36-35.5k, eller minns jag fel? @Kapten M
https://klocksnack.se/threads/omega-po-gmt-goodplanet-prisbump.75833/
Tror du verkligen det kommer ha önskad effekt?
Jag är ganska säker på att han syftade på storleken på sänkningen, inte priset sig. varför sänka alls om du bara skall sänka några hundralappar, i synnerhet om du redan fått bud på mer?Kanske, kanske inte.
Den är redan väldigt billig om man ser till vad andra ligger för på marknaden.
Skulle jag mot förmodan bli desperat så kanske jag sänker mer.
Är dock ganska säker på att jag strax under denna nivå kan sälja den till LW över disk.
Så varför skulle jag sänka mer?
har utöver det redan haft bud strax över detta pris som jag tackade nej till då.
Så ser inte vitsen med att sänka mer om jag inte har bråttom.
Misstycker du?
Kanske, kanske inte.
Den är redan väldigt billig om man ser till vad andra ligger för på marknaden.
Skulle jag mot förmodan bli desperat så kanske jag sänker mer.
Är dock ganska säker på att jag strax under denna nivå kan sälja den till LW över disk.
Så varför skulle jag sänka mer?
har utöver det redan haft bud strax över detta pris som jag tackade nej till då.
Så ser inte vitsen med att sänka mer om jag inte har bråttom.
Misstycker du?
Inget fel på priset, säkert helt rätt, men ser det som enormt osannolikt att sänkningen på 500kr i relation till priset, 36K, ger någon effekt öht. Bättre att skita i att sänka isf.Jag är ganska säker på att han syftade på storleken på sänkningen, inte priset sig. varför sänka alls om du bara skall sänka några hundralappar, i synnerhet om du redan fått bud på mer?
Jag instämmer. Priset är det nog inget fel på. Skulle vara frestad själv om den inte vore så förbannat hög, vanliga PO är redan lite för hög och denna är väl ca 18mm på höjden?Inget fel på priset, säkert helt rätt, men ser det som enormt osannolikt att sänkningen på 500kr i relation till priset, 36K, ger någon effekt öht. Bättre att skita i att sänka isf.
Som Edward Blom säger: När man sänker, sänker man, och då sänker man rejält.
LW är kända för skambud så skulle inte tro det faktiskt, snarare 25k(vilket är helt galet lågt).
Lycka till med försäljningen oavsett.
Jag instämmer. Priset är det nog inget fel på. Skulle vara frestad själv om den inte vore så förbannat hög, vanliga PO är redan lite för hög och denna är väl ca 18mm på höjden?
Lycka till i vilket fall.
Äh, tycker bilderna är relativt okej. Men det ser ut som om kronografen nollställer en uns fel? @OnePhatOm du vill sälja kanske du skall ta bättre bilder istället för att säga att de bilder du tog inte är representativa för skicket.
https://klocksnack.se/threads/en-sista-prisbumb-vantage-chronograph.76313/
@OnePhat
Jag har inte granskat den närmare. Tycker den verkar reko såvitt jag kan se, men i beskrivningen står det:Äh, tycker bilderna är relativt okej. Men det ser ut som om kronografen nollställer en uns fel? @OnePhat
Ja du har helt klart rätt i sak!Jag har inte granskat den närmare. Tycker den verkar reko såvitt jag kan se, men i beskrivningen står det:
"Det som syns på bilderna är reflektioner och damm. Slarvigt fotograferat, jag vet."
Jag menade alltså att lite bättre bilder är bättre än ett ursäktande.
Eller månader...Finns det inget kutym på att skriva datumet efter prisbump? Känns komiskt när man ser en annons bumpas dagligen med en PRISBUMP-stämpel när priset inte ändrats på en vecka.
Nej, det finns det inte tyvärr. Ett snyggt sätt är annars att i rubriken skriva; objekt (vad man säljer), pris och datum för ev prisbump.Finns det inget kutym på att skriva datumet efter prisbump? Känns komiskt när man ser en annons bumpas dagligen med en PRISBUMP-stämpel när priset inte ändrats på en vecka.
Tack för formeln, när det börjar vända mot sälj i min trafik lär detta vara det som följs.Nej, det finns det inte tyvärr. Ett snyggt sätt är annars att i rubriken skriva; objekt (vad man säljer), pris och datum för ev prisbump.
Så vitt jag kan säga är klockan inte relumad. Däremot tror jag att det är en aning slarvigt gjort från början. Det stämmer att datumet inte lajnar 100% med fönstret, en bra poäng jag själv inte ens tänk på. Lägger genast till det i annonsen. Tackhttps://klocksnack.se/threads/38mm-skindiver-nyservad-nytt-pris-26-7.75440/
@PJW är inte tavlan relumad, ser hemgjort ut? Och datumskivan ser inte centrerad ut.
Åter igen anser jag att varje annons borde kosta några kronor som man betalar till BCF. Win win! Betalningen till BFC sköter man själv. Bara att betala några hundringar och så kan man annonsera i flera år. Forumet har gott om poliser som kan jaga skurkar som inte betalar. Tror detta hade medfört att vi slapp många skitannonser. Ungefär som att folk snålar med plastkassar nu när de kostar 2 kr på exempelvis H&M.
Det tror jag inte. Och de fåtal som väljer att inte annonsera för att man måste kasta in en tjuga till bcf klarar vi oss gott utan.Skulle minska antalet annonser på forumet drastiskt och det tror jag inte ledningen är ute efter, och inte medlemmarna heller för den delen.
Även om jag håller med i sak (d.v.s. att folk gott kunde lägga lite mer pengar på välgörenhet - BCF eller annan), så tror jag att just tvånget är en småtråkig väg att gå.Det tror jag inte. Och de fåtal som väljer att inte annonsera för att man måste kasta in en tjuga till bcf klarar vi oss gott utan.
Intressant att du tycker det finns en stark koppling mellan "skitannonser" och ovilja att ge till välgörenhet. Det behöver inte alls vara så. De "bästa" annonserna kan själviska skitstövlar stå för, inte vet jag. Men med tanke på att det är gratis att annonsera här så är det anmärkningsvärt få dåliga annonser, desto fler gnällspikar som inte orkar klicka sig fram och tillbaka lite. Och jag kollar själv alla annonser, varje dag. Kvaliteten är helt ok.Det tror jag inte. Och de fåtal som väljer att inte annonsera för att man måste kasta in en tjuga till bcf klarar vi oss gott utan.
Skulle minska antalet annonser på forumet drastiskt och det tror jag inte ledningen är ute efter, och inte medlemmarna heller för den delen.
Intressant att du tycker det finns en stark koppling mellan "skitannonser" och ovilja att ge till välgörenhet. Det behöver inte alls vara så. De "bästa" annonserna kan själviska skitstövlar stå för, inte vet jag. Men med tanke på att det är gratis att annonsera här så är det anmärkningsvärt få dåliga annonser, desto fler gnällspikar som inte orkar klicka sig fram och tillbaka lite. Och jag kollar själv alla annonser, varje dag. Kvaliteten är helt ok.
Nja, menade bara att vi kan klara oss utan dessa annonser ur ett mer etiskt perspektiv. Ja nivån på forumet generellt tycker jag är riktigt bra, finns en del lågvattenmärke så klart både i annonser och trådar men dra en snabb kik på valfritt annat forum så får man snabbt perspektiv. Tror framför allt att en mindre avgift per annons skulle få folk att läsa reglerna lite bättre.Intressant att du tycker det finns en stark koppling mellan "skitannonser" och ovilja att ge till välgörenhet. Det behöver inte alls vara så. De "bästa" annonserna kan själviska skitstövlar stå för, inte vet jag. Men med tanke på att det är gratis att annonsera här så är det anmärkningsvärt få dåliga annonser, desto fler gnällspikar som inte orkar klicka sig fram och tillbaka lite. Och jag kollar själv alla annonser, varje dag. Kvaliteten är helt ok.