• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min tanke var att sålla bort de som är oseriösa samtidigt som man gör något bra. Finns ju en del som inte är helt ärliga i sina avsikter.
Ja, det ställer jag mig bakom. Men frågan är om det skulle hjälpa? Tror bondfångarna att det är lätt att plocka hem några tusen här så är en tjuga ingen big deal.. jag vet dock inte hur de tänker de där typerna.

Även om jag håller med i sak (d.v.s. att folk gott kunde lägga lite mer pengar på välgörenhet - BCF eller annan), så tror jag att just tvånget är en småtråkig väg att gå.
För egen del så har jag faktiskt blivit bra mycket bättre på att lägga pengar på annat än mig själv sen jag joinade KS. Men ogillar som sagt tvång, så jag spontanar hellre över någon hundring då och då.
Håller helt med dig där, regler skall av princip hållas på lägsta möjliga nivå. Samtidigt gillar jag tanken på en tjuga till bcf per annons.

Åter igen anser jag att varje annons borde kosta några kronor som man betalar till BCF. Win win! Betalningen till BFC sköter man själv. Bara att betala några hundringar och så kan man annonsera i flera år. Forumet har gott om poliser som kan jaga skurkar som inte betalar. Tror detta hade medfört att vi slapp många skitannonser. Ungefär som att folk snålar med plastkassar nu när de kostar 2 kr på exempelvis H&M.
MKT bra förslag (om det går att lösa smidigt digitalt)

Jag tänker att det gör det mindre motiverande att sälja enstaka straps och andra småprylar ifall kostnaden blir densamma som för en annons för en Rolex Daytona. Antingen hålla en väldigt låg avgift per annons (5kr) och/eller valfri summa per annons skulle vara mer rättvist.

Förslag: Gör det frivilligt och ifall det är en "donerad för" annons ge den en speciell symbol i rubriken som påvisar det och lockar till sig köpare som uppskattar det.
Att forcera välgörenhet är inte lika lockande som att göra det frivilligt.

Alla har olika förutsättningar för att skänka pengar och vissa skänker sin tid istället.

Alltså ärligt talat... vad är ni för gnällspikar. Säljdelen fungerar väl riktigt bra över lag. Visst slarvas det med returer och bumpas lite för ofta ibland men överlag är de flesta annonser rediga och seriösa. Tvång och avgifter löser inget. I synnerhet inte ickeproblem. De få som slarvar med bumpar och returer håller vi rätt på ändå.

Senast ändrad:
Alltså ärligt talat... vad är ni för gnällspikar. Säljdelen fungerar väl riktigt bra över lag. Visst slarvas det med returer och bumpas lite för ofta ibland men överlag är de flesta annoser rediga och seiösa. Tvång och avgifter löser inget. I synnerhet inte ickeproblem. De få som slarvar med bumpar och returer håller vi rätt på ändå.
Håller med till fullo.
Tråden håller på att utvecklas till en problemlösartråd på ett ickeproblem.

Senast ändrad:
Utan att veta marknadspriset för just op men det är väl inte så ovanligt att de säljs hyfsat nya klockor i bra skick för mer/lika vad du köper nya för på c24?
Precis och ibland över list - men då gäller det i regel efterfrågade modeller, med kötid.

114200 är inte direkt eftertraktad och jag skulle tro att det är lite av en hyllvärmare. 34 mm tilltalar inte alla... Med det sagt så är klockan bra, den har hängt på min handled till och med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp