• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Ja den är tydlig. Jag syftade inte på annonsen. Jag syftade på alla som anser att köparen ska göra sin läxa. Det är enklare och ärligare för alla inblandade parter om den som vet berättar. Att dölja en sliten klocka med en suddig bild eller att på andra sätt få andra att tro något annat än verkligheten hör inte hemma här. Jag har ingenting emot annonsen. Det jag reagerar på är argumenten bakom prissättningen och hur det backas upp.
Jag tycker att i detta fall att köparen gör som läxa ang klockan som är till försäljning. Typ
Googlar ref. Lite grundläggande att iaf googla klockan och referensen man köper tycker jag.
Tycker dock inte det är okej av köparen att dölja saker medvetet. Det anser inte jag Compiss gjort i detta fallet.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Några nya 79220N på c24...

IMG_7052.PNG
Du fick 23 träffar. Har du inställningen dyrast till billigast? Man blir nyfiken på att scrolla ner.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Går för runt 22500-23000...ändå 4000kr för mycket..
Jag förmedlade @Bonazzi s 79220N från 2015 här på KS, gick för 24, på några minuter...

Lägg därtill på att @Compiss skrev att han nästan alltid säljer sina klockor lite billigare än utsatt pris, samt att du får längre garanti + en helt ny klocka, plus att klockan blir mer och mer ovanlig ju längre tid det går.

Så nej, återigen, jag tycker inte det är helt sjukt att vissa är villiga att betala 2-3000 mer för en helt ny klocka, när en oanvänd 16610LV kan kosta 40 tusen mer bara för att den just är oanvänd.
Men för helvete jag har länkat tre stycken under 26 000 på länk typ 4 inlägg ovanför, vad dåliga ni är på att söka :arghh:
Du länkade 3 st blåa hahaha
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Precis har Compiss skrivit nån info att det är ETA versionen? Innan inhouse? Nää..
Nu börjar jag tröttna på dig på allvar. Detta ändrade jag till kl 17:15.

Det är nog dags för dig att släppa denna diskussion. Att du anser att priset är din sak. Vad du värderar har du vart tydlig med. Andra gör helt enkelt andra värderingar. Skulle den ej bli såld så kan jag ju som du, dumpa priset från 27 till 23 som på din bratte med det efterdikterade certet.



IMG_4475.PNG
 

Code

AKA Vincent B
Nu börjar jag tröttna på dig på allvar. Detta ändrade jag till kl 17:15.

Det är nog dags för dig att släppa denna diskussion. Att du anser att priset är din sak. Vad du värderar har du vart tydlig med. Andra gör helt enkelt andra värderingar. Skulle den ej bli såld så kan jag ju som du, dumpa priset från 27 till 23 som på din bratte med det efterdikterade certet.



IMG_4475.PNG
Äntligen gör om, gör rätt..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp