• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men det var inget äktenhetsintyg utan ett cert..
Det är att likställa med varandra. Vad är skillnaden? Du kan orimligt jämföra originalcert/utbytescert i värde då vilken lös bratte som helst kan få ett utbytescert från Breitling. Det ökar rimligtvis värdet med kostnaden för att få det. At best...
 

Code

AKA Vincent B
Alltså är ni dumma i huvet på RIKTIGT? Det är stor skillnad på en Breitling 90tals chronomat och mellan 2st Tudor black Bays som ser likadana ut. Förutom att ena är ny och den andra en gammal modell. Inte så lätt o se för den som inte kan. Men aja släpper denna diskussion nu. Och lycka till med försäljningen 27.000kr..
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Alltså är ni dumma i huvet på RIKTIGT? Det är stor skillnad på en Breitling 90tals chronomat och mellan 2st Tudor black Bays som ser likadana ut. Förutom att ena är ny och den andra en gammal modell. Inte så lätt o se för den som inte kan. Men aja släpper denna diskussion nu. Och lycka till med försäljningen 27.000kr..
Skillnaden är att din Bratte inte har ett originalcert.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Alltså är ni dumma i huvet på RIKTIGT? Det är stor skillnad på en Breitling 90tals chronomat och mellan 2st Tudor black Bays som ser likadana ut. Förutom att ena är ny och den andra en gammal modell. Inte så lätt o se för den som inte kan. Men aja släpper denna diskussion nu. Och lycka till med försäljningen 27.000kr..
Nu diskuterar vi ju din otydliga annons. Inte @Compiss Tudor.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Alltså är ni dumma i huvet på RIKTIGT? Det är stor skillnad på en Breitling 90tals chronomat och mellan 2st Tudor black Bays som ser likadana ut. Förutom att ena är ny och den andra en gammal modell. Inte så lätt o se för den som inte kan. Men aja släpper denna diskussion nu. Och lycka till med försäljningen 27.000kr..

Jepp, de är de övriga 15 pers som har tappat det, naturligtvis inte du.
 

Code

AKA Vincent B
De flesta diskussioner med @Vincentb slutar med att han inte orkar diskutera mer för alla andra är "dumma i huvudet" och fattar inget. Märkligt..
Du hoppar ALLTID in i diskussioner som du inte har ens en aning om vad det handlar om. Vad tyst istället. Läs fr början om vad tråden handlar om. Och tråden spårade ur som VANLIGT. Kan ta det en sista gång. Tråden handlar om att en Tudor BB ref: 79220n satts ut för 27.000kr. Vilket jag ansåg för högt pris för dom här i princip gått för 22-24k hela året. Och att han skrev uttagen 2017. Men inte skrivit (tillverkad tidigare) eller att det är ETA versionen. Vilket KAN vilseleda personer som tror dom köper en ny BB. Visst den är säkert i NYSKICK men inte NYASTE modellen. Kan vara svårt och se skillnad på ETA och inhouse versionen om man inte kan Tudor. Plus ref nummren är också rätt lika, klockorna är väldigt lika med. Men istället ska folk flippa ur och nämna inhouse urverk vs ETA, vilket jag inte ens nämt Och blanda in Breitling mm. Varför just denna annons är speciell är för den gamla och nya TUDOR BB ser i princip likadana ut om man inte är så duktig. Men som vanligt flippar folk ur...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En saker är säker i alla fall, du är inte här på forumet för att skaffa vänner Vincentb :D!!!

Beträffande denna diskussion om Tudorn i fråga så är den minst lika underhållande som!

 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Du hoppar ALLTID in i diskussioner som du inte har ens en aning om vad det handlar om. Vad tyst istället. Läs fr början om vad tråden handlar om. Och tråden spårade ur som VANLIGT. Kan ta det en sista gång. Tråden handlar om att en Tudor BB ref: 79220n satts ut för 27.000kr. Vilket jag ansåg för högt pris för dom här i princip gått för 22-24k hela året. Och att han skrev uttagen 2017. Men inte skrivit (tillverkad tidigare) eller att det är ETA versionen. Vilket KAN vilseleda personer som tror dom köper en ny BB. Visst den är säkert i NYSKICK men inte NYASTE modellen. Kan vara svårt och se skillnad på ETA och inhouse versionen om man inte kan Tudor. Plus ref nummren är också rätt lika, klockorna är väldigt lika med. Men istället ska folk flippa ur och nämna inhouse urverk vs ETA, vilket jag inte ens nämt Och blanda in Breitling mm. Varför just denna annons är speciell är för den gamla och nya TUDOR BB ser i princip likadana ut om man inte är så duktig. Men som vanligt flippar folk ur...
En rimlig utgångspunkt är väl att folk är förmögna att googla refnumret och informera sig själv, annars får vi väl införa krav att alla annonser måste innehålla exakt specifikation för samtliga föremål ned till storleken mellan bandhornen. Däremot måste en säljare givetvis informera om detaljer gällande den specifika klockan som inte är allmän information, exempelvis att originalcert saknas. Att en klocka är tillverkad innan den är uttagen är ju annars en logisk nödvändighet.
 

Code

AKA Vincent B
En saker ärt säker i alla fall, du är inte här på forumet för att skaffa vänner Vincentb!!!

Beträffande denna diskussion om Tudorn i fråga så är den minst lika underhållande som!

So
En saker är säker i alla fall, du är inte här på forumet för att skaffa vänner Vincentb!!!

Beträffande denna diskussion om Tudorn i fråga så är den minst lika underhållande som!

Läst mina referenser? Nej säkert inte...vissa människor går inte ens o prata med. Får mer svar av att prata med en vägg..
 

Code

AKA Vincent B
En rimlig utgångspunkt är väl att folk är förmögna att googla refnumret och informera sig själv, annars får vi väl införa krav att alla annonser måste innehålla exakt specifikation för samtliga föremål ned till storleken mellan bandhornen. Däremot måste en säljare givetvis informera om detaljer gällande den specifika klockan som inte är allmän information, exempelvis att originalcert saknas. Att en klocka är tillverkad innan den är uttagen är ju annars en logisk nödvändighet.
Behöver inte överdriva det hela. Men tycker att om 2 klockor ser likadana ut kanske man ska gå ut med mer info..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du hoppar ALLTID in i diskussioner som du inte har ens en aning om vad det handlar om. Vad tyst istället. Läs fr början om vad tråden handlar om. Och tråden spårade ur som VANLIGT. Kan ta det en sista gång. Tråden handlar om att en Tudor BB ref: 79220n satts ut för 27.000kr. Vilket jag ansåg för högt pris för dom här i princip gått för 22-24k hela året. Och att han skrev uttagen 2017. Men inte skrivit (tillverkad tidigare) eller att det är ETA versionen. Vilket KAN vilseleda personer som tror dom köper en ny BB. Visst den är säkert i NYSKICK men inte NYASTE modellen. Kan vara svårt och se skillnad på ETA och inhouse versionen om man inte kan Tudor. Plus ref nummren är också rätt lika, klockorna är väldigt lika med. Men istället ska folk flippa ur och nämna inhouse urverk vs ETA, vilket jag inte ens nämt Och blanda in Breitling mm. Varför just denna annons är speciell är för den gamla och nya TUDOR BB ser i princip likadana ut om man inte är så duktig. Men som vanligt flippar folk ur...
Men du kan ju inte på fullaste allvar tycka att @Compiss annons är mer vilseledande än din? Den gamla Tudorn som han säljer har en egen referens och det framgår tydligt att det är just den och inte någon annan. Om du tror att folk har svårt att se skillnad på det så är frågan hur du tror att folk ska begripa att ditt cert till din Breitling inte är originalcertet när du inte nämner det.

En av dessa två annonser hör hemma i denna tråd. Gissa vilken?
 

Code

AKA Vincent B
Men du kan ju inte på fullaste allvar tycka att @Compiss annons är mer vilseledande än din? Den gamla Tudorn som han säljer har en egen referens och det framgår tydligt att det är just den och inte någon annan. Om du tror att folk har svårt att se skillnad på det så är frågan hur du tror att folk ska begripa att ditt cert till din Breitling inte är originalcertet när du inte nämner det.

En av dessa två annonser hör hemma i denna tråd. Gissa vilken?
1. Min breitling jag sålde för lääängesen liknar inte en annan klocka.

2. Skrev "Cert ifrån Breitling". Vilket den var också just ifrån Breitling själva. Inte orginalet så som dom ser ut men fort ett "orginal ifrån Breitling". Så mindre vilseledande...
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Du hoppar ALLTID in i diskussioner som du inte har ens en aning om vad det handlar om. Vad tyst istället. Läs fr början om vad tråden handlar om. Och tråden spårade ur som VANLIGT. Kan ta det en sista gång. Tråden handlar om att en Tudor BB ref: 79220n satts ut för 27.000kr. Vilket jag ansåg för högt pris för dom här i princip gått för 22-24k hela året. Och att han skrev uttagen 2017. Men inte skrivit (tillverkad tidigare) eller att det är ETA versionen. Vilket KAN vilseleda personer som tror dom köper en ny BB. Visst den är säkert i NYSKICK men inte NYASTE modellen. Kan vara svårt och se skillnad på ETA och inhouse versionen om man inte kan Tudor. Plus ref nummren är också rätt lika, klockorna är väldigt lika med. Men istället ska folk flippa ur och nämna inhouse urverk vs ETA, vilket jag inte ens nämt Och blanda in Breitling mm. Varför just denna annons är speciell är för den gamla och nya TUDOR BB ser i princip likadana ut om man inte är så duktig. Men som vanligt flippar folk ur...
Nu hoppade jag Iof inte in i diskussioen i slutet. Jag skrev ganska tidigt att det gäller två olika referenser och att köparen borde göra hemläxan om vilken klockan han/hon köper och att annonsen inte alls är vilseledande.
 

Code

AKA Vincent B
Nu hoppade jag Iof inte in i diskussioen i slutet. Jag skrev ganska tidigt att det gäller två olika referenser och att köparen borde göra hemläxan om vilken klockan han/hon köper och att annonsen inte alls är vilseledande.
Ok så om jag säljer en bil, så visar jag endast bild på den. Ingen info. Så kan jag motivera. Köpare får "googla" fram info om den...??!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp