• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per

Björklövens finest
2-Faktor
1. Min breitling jag sålde för lääängesen liknar inte en annan klocka.

2. Skrev "Cert ifrån Breitling". Vilket den var också just ifrån Breitling själva. Inte orginalet så som dom ser ut men fort ett "orginal ifrån Breitling". Så mindre vilseledande...
Du informerade köparen om detta? Vore ju förjäkla tråkigt om ägaren inte förstått det.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
1. Min breitling jag sålde för lääängesen liknar inte en annan klocka.

2. Skrev "Cert ifrån Breitling". Vilket den var också just ifrån Breitling själva. Inte orginalet så som dom ser ut men fort ett "orginal ifrån Breitling". Så mindre vilseledande...
Sjukt mycket mer vilseledande ju. Motsvarigheten skulle närmast vara om Compiss skrivit att hans Black Bay var en helt ny Black Bay från 2017 utan att informera om ref. Då hade en oinformerad köpare fått intrycket av att det var den senaste modellen, precis som en oinformerad köpare hade trott att ditt "cert ifrån Breitling" var ett originalcert.

Sen håller jag väl iofs med om att priset på Compiss Black Bay är fel eftersom 79220 på "den internationella marknaden" kostar ca 20-23kkr ny, så jag tycker personligen också att klockan är högt prissatt :)
 
  • Like
Reactions: Per

Code

AKA Vincent B
Sjukt mycket mer vilseledande ju. Motsvarigheten skulle närmast vara om Compiss skrivit att hans Black Bay var en helt ny Black Bay från 2017 utan att informera om ref. Då hade en oinformerad köpare fått intrycket av att det var den senaste modellen, precis som en oinformerad köpare hade trott att ditt "cert ifrån Breitling" var ett originalcert.
Stod "ny" i morse i hans annons nu har han ändrat till "oandvänd"
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ok så om jag säljer en bil, så visar jag endast bild på den. Ingen info. Så kan jag motivera. Köpare får "googla" fram info om den...??!!
Du skriver rimligtvis ut modellbeteckningen. Sedan så förutsätter jag att du förklarar alla skillnader mellan den och samma modell från året innan. Allt annat vore fullkomligt orimligt.
 

Code

AKA Vincent B
Och en sak till även om jag hade sålt min Breitling utan cert finns det bara en version av den. Men just Tudor BB finns 2. Vilket KAN vilseleda. Inte köparens uppgift och "googla" fram information..
 

Code

AKA Vincent B
Som att sälja 2 Volvo bilar exakt likadana. Ena är äldre med sämre motor än den nyare och sen inte säga det..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Annonsen är tydligen. Den referensen är ETA och inte inhouse. Köparen borde rimligtvis veta vilken referens han/hon köper.
Ja den är tydlig. Jag syftade inte på annonsen. Jag syftade på alla som anser att köparen ska göra sin läxa. Det är enklare och ärligare för alla inblandade parter om den som vet berättar. Att dölja en sliten klocka med en suddig bild eller att på andra sätt få andra att tro något annat än verkligheten hör inte hemma här. Jag har ingenting emot annonsen. Det jag reagerar på är argumenten bakom prissättningen och hur det backas upp.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Sen håller jag väl iofs med om att priset på Compiss Black Bay är fel eftersom 79220 på "den internationella marknaden" kostar ca 20-23kkr ny, så jag tycker personligen också att klockan är högt prissatt :)
Fast nu är inte priset på "den internationella marknaden" på en oanvänd 79220N länk 20-23k, långt ifrån.
 

Code

AKA Vincent B
Ja den är tydlig. Jag syftade inte på annonsen. Jag syftade på alla som anser att köparen ska göra sin läxa. Det är enklare och ärligare för alla inblandade parter om den som vet berättar. Att dölja en sliten klocka med en suddig bild eller att på andra sätt få andra att tro något annat än verkligheten hör inte hemma här. Jag har ingenting emot annonsen. Det jag reagerar på är argumenten bakom prissättningen och hur det backas upp.
Tack sen har vi förståss det lite höga priset...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fast nu är inte priset på "den internationella marknaden" på en oanvänd 79220N länk 20-23k, långt ifrån.
Missade att det var länk, då tycks iofs billigaste ligga på 24,5 + frakt så det är ju inte något jättestort överpris. Kan man nöja sig med någon av de andra färgerna kommer man inom siffran jag skrev, säkert också för svarta med lite väntan.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Några nya 79220N på c24...

IMG_7052.PNG
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu vill jag inte klampa någon på tårna men nya respektive gamla ref'en av Black bay har ju för höge farao inte ens samma logga på tavlan. Misslyckas man titta på logga, text samt länk när man väljer Black Bay ska man nog köpa en klocka likt denna:

IMG_6414.JPG
 

Code

AKA Vincent B
Nu vill jag inte klampa någon på tårna men nya respektive gamla ref'en av Black bay har ju för höge farao inte ens samma logga på tavlan. Misslyckas man titta på logga, text samt länk när man väljer Black Bay ska man nog köpa en klocka likt denna:

IMG_6414.JPG
Alla kanske inte är så insatta..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Missade att det var länk, då tycks iofs billigaste ligga på 24,5 + frakt så det är ju inte något jättestort överpris. Kan man nöja sig med någon av de andra färgerna kommer man inom siffran jag skrev, säkert också för svarta med lite väntan.
Den svarta tillverkades bara under några månader, därav lite ovanligare. Kommer alltid ligga högre än de andra två.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den svarta tillverkades bara under några månader, därav lite ovanligare. Kommer alltid ligga högre än de andra två.
Ja, som sagt den är ju inte prisvärd men heller inget sådant överpris att det är värt att göra en stor fråga om det. Bra affär för Compiss om han får den sålt för 27 iaf :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp