Skulle aldrig få för mig att mobba någon. Men ibland kan man ju vara lite osmidig, det får jag väl erkänna. Olydig var jag absolut, ifrågasätta regler har jag alltid gjort om jag inte förstått poängen och det är inte alltid det tagits emot väl i Sverige som dyrkar regelboken så som andra dyrkar koranen eller bibeln
Jag känner mig absolut inte kränkt. Folk gör ju hur de vill och vill de posta i tråden så är det bara att göra det, men jag personligen uppskattar om någon pratar med mig direkt istället för att basunera ut sin mening, utan att ge personen i fråga chansen att rätta sitt misstag innan. Ungefär på samma vis som att man knackar på hos grannen innan man ringer störningsjouren. Lite artighet helt enkelt. Med det sagt tycker jag inte det var så hemskt förfärligt att kalla någon för skvallerbytta och jag hade inte förväntat mig så kraftiga reaktioner på ett forum för vuxna, även om mitt eget beteende kan sägas ha varit ganska barnsligt.
Det härliga med analyser är att vi alla gör vår egen analys. Min mening var helt enkelt att påpeka att jag gärna tar informationen direkt, istället för att någon direkt går till allmänheten och berättar om sitt missnöje med mig. Det är, i min mening, fegt att inte ta det direkt med personen som man tycker har begått ett misstag, man ger liksom inte personen chansen överhuvudtaget att rätta sitt misstag innan de befläckas inför allmänhetens ögon. Men som sagt, det är bara min mening och det är hur jag lever mitt liv och behandlar mina medmänniskor. Jag kan även ta lite hård jargong och om någon driver med mig, men jag har förstått att det inte riktigt togs emot så väl här och därför skall jag förskona de sköra människorna i denna tråd som har stört sig på mitt ordval från liknande behandling i framtiden. Att det blir en härskarteknik beror på hur det tas emot och hur det framstår för publiken, min mening var inte att förlöjliga någon utan snarare att dryga lite med personen. Hade personen drygat tillbaka hade det varit en liten skön jargong, men personen kände sig kränkt och då blev det helt plötsligt väldigt känsligt för många. Att bli kränkt är en känsla och det kan vem fan som helst bli (men det betyder inte att det är en kränkning enligt lagens mening eller enligt sunt förnuft), det är en del av livet och det är bara att hantera det.
Är rätt trött på kränkthet och feghet, där människor inte vågar ta diskussioner direkt med folk och där de grinar direkt de får lite mothugg.