• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

nöt

Vacheron
2-Faktor
Det ska jag absolut diskutera och överväga med min vän. Hur ställer ni er till de andra aspekterna jag påpekar?
Vill inte va den som är den men 22k ny och Tag sjunker väl 40-50% efter man lämnar affären. Samt att det är en gammal Aquaracer modell som jag tror det kommit 2-3 modeller efter. Vet att dom bumpats och inte blivit sålda för 12-13 så jag tror tyvärr det kommer bli svårt.
 
Vill inte va den som är den men 22k ny och Tag sjunker väl 40-50% efter man lämnar affären. Samt att det är en gammal Aquaracer modell som jag tror det kommit 2-3 modeller efter. Vet att dom bumpats och inte blivit sålda för 12-13 så jag tror tyvärr det kommer bli svårt.
Förstår din poäng med att Tag sjunker mer än andra märken. Men 22k blankt finns väl ingen som går för ny? Att någonting sjunker så mycket mer i värde för att en nyare modell kommer behöver väl faktiskt inte stämma? Det skulle kunna vara så i detta fallet men personligen tilltalar de nya modellerna mig inte alls.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Förstår din poäng med att Tag sjunker mer än andra märken. Men 22k blankt finns väl ingen som går för ny? Att någonting sjunker så mycket mer i värde för att en nyare modell kommer behöver väl faktiskt inte stämma? Det skulle kunna vara så i detta fallet men personligen tilltalar de nya modellerna mig inte alls.
Finns nya på chrono24 förr 22,5k
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
För att bidra med lite positivt då..

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-1675-72-med-cert-och-originalkvitto.77889/#post-1961015
@PaulK

Grym klocka i kanonskick med rolig historia och tillbehör.

Fundering: Varför köper ingen av alla fullset/vintage-nördar denna? :)
Otroligt roligt med fullständiga handlingar, enbart det blir man ju väldigt glad av. Kan inte bedöma värdet dock, men boxen saknas förstår jag det som. Tycks ju prima facie som ett bra pris iaf.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Detta är den största anledningen till att jag inte skulle annonsera en kompis klocka, inte första gången "en väns klocka" ansetts orimligt dyr.
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med att sätta "en väns klocka" inom citationstecken. Jag är för övrigt tacksam för den input jag fått för att hamna närmre ett rimligare pris.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med att sätta "en väns klocka" inom citationstecken. Jag är för övrigt tacksam för den input jag fått för att hamna närmre ett rimligare pris.
"Jag säljer åt en vän" har blivit en vanligare öppningsfras i annonser på KS. Man ser det som rör sig eller förändras. Det är bara det långsamma vi missar. Inget konstigt med det.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
@hooods du har inte funderat på om det är fel pris på klockan som du har bumpat dagligen i tre månader? Saknar länk och ett ''trasigt'' gummi.
Anade att min annons skulle komma upp snart. Nej, jag tycker inte priset är fel. Priset är satt utifrån hur gammal klockan är, skick och vad de ligger på på chrono24 samt här. Jag har själv funderat på varför den inte blir såld och jag tror det har att göra med att samtidigt som jag lade ut min, lades många andra ut med länk som folk köpte istället. Jag tycker priset är fair och jag har inte bråttom att sälja.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hmm. Säker att det är priset det är fel på? Är väl ganska rimligt.

Nu är jag ingen expert på Aerospaces dock... men har för mig dom går för runt 20.
Anade att min annons skulle komma upp snart. Nej, jag tycker inte priset är fel. Priset är satt utifrån hur gammal klockan är, skick och vad de ligger på på chrono24 samt här. Jag har själv funderat på varför den inte blir såld och jag tror det har att göra med att samtidigt som jag lade ut min, lades många andra ut med länk som folk köpte istället. Jag tycker priset är fair och jag har inte bråttom att sälja.

Jag tycker själv att priset inte är helt galet. Men jag vet att det sålts några med länk för det priset och till och med lite lägre (dock något år äldre). Ber om ursäkt om jag hängde ut dig här för det finns så mycket andra annonser som platsar här. Tycker bara att det är konstigt att den inte säljs...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förmodar säljaren tar för givet att folk ser att lysmassan är borttvättad, ser folk det?

dsc_8268w-jpg.603942

https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-105-012-cal-321.78292/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp