• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad sägs om pinsam? Muppen blandar ihop etymologi med semantik.
Fy fan. Nu känner jag mig jävligt kränkt här med alla dessa personliga påhopp. Jag känner mig ledsen och tillkallar härmed alla moderatorer och ber dem att stå upp för mig och min stolthet. Vänligen banna alla som gillat posten av @JoberMan och visa att ni inte tolererar att jag blivit kränkt.


Nä, men helt ärligt. Japp, jag tänkte på fel ord. Shit happens browski. Nu ska jag gå och känna mig #kränkt ;)
 
Fy fan. Nu känner jag mig jävligt kränkt här med alla dessa personliga påhopp. Jag känner mig ledsen och tillkallar härmed alla moderatorer och ber dem att stå upp för mig och min stolthet. Vänligen banna alla som gillat posten av @JoberMan och visa att ni inte tolererar att jag blivit kränkt.


Nä, men helt ärligt. Japp, jag tänkte på fel ord. Shit happens browski. Nu ska jag gå och känna mig #kränkt ;)
Varsågod! Här kommer blanketten för anmälan till moderatorerna.
IMG_0487.jpg
 
Jag ser skillnaden mellan en ros och en sköld, men vet inte vilken betydelse det får på en Tudor. Tell me please.
Är lite som om din Omega SMP har vågor på tavlan eller ej. Handlar om vilken generation BB det är. Andra tells är huruvida texten "ler" eller ej, huruvida länken är fejknitad eller ej etcetcetc. Jag vet detta och då är jag inte ens speciellt intresserad av Rolex-gruppen.
 
Frågor och funderingar kring annonser heter tråden.

Please :bookworm:
Är lite som om din Omega SMP har vågor på tavlan eller ej. Handlar om vilken generation BB det är. Andra tells är huruvida texten "ler" eller ej, huruvida länken är fejknitad eller ej etcetcetc. Jag vet detta och då är jag inte ens speciellt intresserad av Rolex-gruppen.
Vilken gäller om man ska göra allting rätt? Har man stjärnan är man safe? Är det så?
 
Det finns säkert ett par tusen i prutmån på den. Den är ju bevisligen clean och har varit med och bidragit med skattepengar till barnomsorg och pensioner och sånt ska premieras.

Haha det är sant! Vad skulle du bedöma är ett bra pris med dessa faktorer tagna i hänsyn till? Tack för ditt första svar förresten.
 
Haha det är sant! Vad skulle du bedöma är ett bra pris med dessa faktorer tagna i hänsyn till? Tack för ditt första svar förresten.
Tack själv, jag hittar bara två stycken på https://www.chrono24.se/search/inde...dosearch=true&searchexplain=1&accessoryTypes= , en från Portugal och en från Tyskland för 22600 kr. De är helt nya. Jag är för dåligt insatt i modellen, men spontant skulle det börja kittla vid 15000 kr. Någon annan här kanske gör en mer erfaren bedömning?
 
Haha det är sant! Vad skulle du bedöma är ett bra pris med dessa faktorer tagna i hänsyn till? Tack för ditt första svar förresten.
Har för mig dom här gick för 12-13k för ett tag sen. Minns detta för min kompis har en och han kollade lite vad han kunde få. Bestämde sig för att det var ovärt och har kvar den istället.
 
Har för mig dom här gick för 12-13k för ett tag sen. Minns detta för min kompis har en och han kollade lite vad han kunde få. Bestämde sig för att det var ovärt och har kvar den istället.
Det gick en svart halvguldare för de pengarna nyss men den var head-only och ganska härjad. En vettig fullset är värd klart mer. Vill man ha betalt för Tag Heuer är dock Blocket bättre än forumet.
 
Halloj! Lite sugen på den här klockan men är osäker på prisen https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-wak2120-15.78226/
30k enligt uret.se, jag tänker att detta (23k) är lite väl högt? Men en andra åsikt uppskattas :)

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!
Jag tycker det känns väldigt dyrt, tycker 13-14k känns som ett vettigt pris. Blev erbjuden 20% direkt i butik när jag kolla på en sådan för ca ett år sedan, så då blev det 24k ny från svensk handlare.:) för 23k får man ju en keramisk smp tex som listar ca 35k i Sverige och skulle påstå att Tag har sämre andrahandsvärde än Omega.
 
Senast ändrad:
Jag tycker det känns väldigt dyrt, tycker 13-14k känns som ett vettigt pris. Blev erbjuden 20% direkt i butik när jag kolla på en sådan för ca ett år sedan, så då blev det 24k ny från svensk handlare.:) för 23k får man ju en keramisk smp tex som listar ca 35k i Sverige och skulle inte påstå att Tag har sämre andrahandsvärde än Omega.
Jag skulle påstå att tag har mycket sämre andrahandsvärde än Omega.
 
  • Like
Reactions: JDQ
Jag tycker det känns väldigt dyrt, tycker 13-14k känns som ett vettigt pris. Blev erbjuden 20% direkt i butik när jag kolla på en sådan för ca ett år sedan, så då blev det 24k ny från svensk handlare.:) för 23k får man ju en keramisk smp tex som listar ca 35k i Sverige och skulle påstå att Tag har sämre andrahandsvärde än Omega.
Det var lite så jag kände med, härligt att få det bekräftat, tackar så mycket för svaren, gäller även dig nöt :) får se om priset sjunker så kanske man slår till!
 
  • Like
Reactions: JDQ
Hej! Tack för inbjudan till diskussion! Prissättningen är gjord baserad på de få annonser jag hittat på Chrono24 samt vilket skick klockan är i. De modeller som gått på forumet har väl inte kommit med tillbehör? Och de har kanske t.o.m inte alltid varit i kanonskick? Då blir det för mig svårt att jämföra. Det här är mig veterligen även den första WAK 2120 som går på forumet? Tacksam för fortsatta kommentarer och synpunkter om det är så att jag är ute och cyklar fullkomligt.
 
Hej! Tack för inbjudan till diskussion! Prissättningen är gjord baserad på de få annonser jag hittat på Chrono24 samt vilket skick klockan är i. De modeller som gått på forumet har väl inte kommit med tillbehör? Och de har kanske t.o.m inte alltid varit i kanonskick? Då blir det för mig svårt att jämföra. Det här är mig veterligen även den första WAK 2120 som går på forumet? Tacksam för fortsatta kommentarer och synpunkter om det är så att jag är ute och cyklar fullkomligt.

De som ligger på chrono24 nu är ju helt nya samt billigare, så känns svårt motiverat att köpa en begagnad från 2015 dyrare. Så priset kanske skulle tas ner en smula.:)
 
Intressanta tider när folk försöker ta överpriser på Breitlings och Tag Heuers.

Grejer som vanligtvis inte ens säljs för riktiga låga priser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp