• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förmodar säljaren tar för givet att folk ser att lysmassan är borttvättad, ser folk det?

dsc_8268w-jpg.603942

https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-105-012-cal-321.78292/
Många men långt ifrån alla ser det tyvärr... :(
Tror jag... Typiskt sådant man som grön lätt missar för man inte letar efter det...

Vill inte ha svar från säljaren utan potentiella köpare. Syftade på tavlan.
Hade jag varit spekulant på en pre-moon hade jag sett det där ja. Nu är jag inte det och kollade därför bara som hastigast på annonsen innan du ställde frågan. Men det finns säkert de som bara köper utan att ha koll på hur en tavla från den eran skall se ut. Sen finns det säkert andra saker jag inte har koll på utöver tavlan såklart.
Tycker samtidigt att det är olämpligt utelämna tavlans skick från beskrivningen, jag hade inte gjort det.

Är man spekulant på en 321-Speedy gör man förmodligen det. Men givetvis borde det framgått. Frågan är om klockan är värd priset? Iofs sett liknande gått dyrt.
Tror du har rätt, hade det varit en billigare variant hade det däremot varit klart osäkrare. Är ju inte helt ovanligt att lysmassan är borttagen på lite äldre speedmasters.

Är man spekulant på en 321-Speedy gör man förmodligen det. Men givetvis borde det framgått. Frågan är om klockan är värd priset? Iofs sett liknande gått dyrt.

Har med sett dem ute för premium men frågan är vad de sälja för i slutänden, vill tro att de är så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp